דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: יוני ארליך שזכה השבוע בטורניר הזוגות ה-20 שלו בגיל 41

וגם - קבוצת הנשים של ברצלונה מוחות על חוסר השיוויון במהלך הטיסה עם קבוצת הגברים לארצות הברית | רוכבת האופניים עומר שפירא מרשימה בטור דה פראנס והשחיין ראיין לוכטה מושעה ל-14 חודשים בשל עירוי דם לא חוקי

יוני ארליך (צילום: איגוד הטניס בישראל)
יוני ארליך (צילום: איגוד הטניס בישראל)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח בכל גיל: יוני ארליך

יאיר צוקר

כשהוא בן 41, יוני ארליך זכה השבוע בעוד טורניר זוגות בסבב ה-ATP, ה-20 שלו בקריירה, כאשר יחד עם בן זוגו ארטם סיטק הניו-זילנדי זכו בטורניר הזוגות בניופורט לאחר שהשניים הביסו ב-1:6, 2:6 קליל את יריביהם מרסלו ארבאלו ומיגל אנחל רייס-ורלה. זה היה ניצחון מוחץ לצמד הישראלי – ניו-זלינלדי שהובילו במערכה הראשונה 0:5 והשלימו ניצחון 1:6. במערכה השנייה, הצמד המשיך לניצחון מהיר וסוחף תוך 55 דקות בלבד.

הייתה זו הפעם השנייה שארליך זוכה בטורניר בניופורט, כשהאחרונה הייתה בשנת 2000 יחד עם קפטן נבחרת הדיוויס כיום הראל לוי. בקריירה הבלתי נגמרת של ארליך יש כבר 20 תארים מהם 15 עם אנדי רם והשאר עם נובאק ג'וקוביץ' (קווינס 2010), קולין פלמינג, עיסאם אל חקק ורשי, הראל לוי וסיטק.

מפסידים בחוסר שיוויון: ברצלונה

יאיר צוקר

זה התחיל כצעד חשוב המראה על שיוויון בין גברים לנשים במועדון הספורט הגדול בעולם – ברצלונה, כאשר המועדון ארגן מחנה אימונים משותף לקבוצת הגברים והנשים בפורטלנד. אך בפועל, שחקניות המועדון גילו בשדה התעופה שקבוצת הגברים טסה במחלקת ראשונה ואילו הן נשארו במחלקת תיירים.

בתגובה העלו השחקניות פוסט בחשבון הטוויטר עם תמונה משותפת של שחקנים ושחקניות מהקבוצה ובו הן מחו על הבחירה הלא שוויונית מצד המועדון. רק לאחר שהגיעו ליעד קיבלו הסבר על כך שזו הייתה בעיה טכנית והבטחה שבעתיד יהיו תנאים שווים לנשים ולגברים.

מנצחת ומדוושת גבוהה: עומר שפירא

ליאור ברטל

עומר שפירא, אלופת ישראל באופני כביש, סיימה במקום ה-19 מבין 122 במרוץ הנשים לה קורס המתקיים כמירוץ חד יומי, במסגרת מרוץ הטור דה פראנס הצרפתי. המירוץ הוא חלק מסבב מירוצי הנשים העולמי ונחשב לאחד היוקרתיים בסבב וכלל טיפוס לפסגת הקול דה לה קולומבייר שמגיע לגובה 1,600 מטר. בקטע בו התחרתה שפירא התחרו גם במרוץ הטור דה פראנס כקטע ה-10 במהלך המירוץ.

שפירא רכבה עם הדבוקה המובילה שהצטמצמה לאורך המרוץ מ-112 רוכבות לכ-20 רוכבות עד לתחילת הטיפוס האחרון וחצתה את קו הסיום בזמן של 3:26:44 שעות, פיגור של 6:01 דקות מהמנצחת. ההישג העניק לה5 נקודות לדירוג העולמי. בחודש הבא תשתתף שפירא יחד עם חברותיה לנבחרת ישראל רותם גפינוביץ ואביטל גז באליפות אירופה שתתקיים בגלאזגו, סקוטלנד.

מפסיד בשקרים ומושעה בשנית : ראיין לוכטה

יאיר צוקר

השחיין האמריקאי ריאן לוכטה בן ה-33 (12 מדליות אולימפיות מהן 6 זהב) ממשיך להסתבך, השבוע הושעה השחיין הוותיק ל-14 חודשים מכל פעילות, בשל עבירה על החוקים של הסוכנות האמריקאית למניעת סימום בספורט, בשל ביצוע פעולה רפואית האסורה על פי חוקי הסוכנות.

בחודש מאי השנה העלה השחיין תמונה שלו לרשתות החברתיות בה נראה מכניס לגופו עירוי דם, דבר האסור על פי הסוכנות האמריקאית למניעת סימום. לאחר שהבין את גודל הברוך, הסיר השחיין את התמונה מהרשתות החברתיות.

זוהי ההשעיה השנייה של לוכטה מאז אולימפיאדת ריו. כזכור, הוא הושעה ל-10 חודשים לאחר המשחקים האולימפיים לאחר שנמצא כי בדה עם חבריו תקרית בה כביכול נשדדו בתחנת דלק בברזיל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!