דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחון

עוטף ישראל / ליברמן: "אנחנו עושים הכול כדי למנוע מערכה רחבה, הכדור נמצא במגרש השני"

"אם יהיה כאן צבע אדום, יהיה צבע אדום חזק מאוד גם בצד השני", אמר שר הביטחון במהלך ביקור בקיבוץ אור הנר | כ-7,000 פלסטינים הפגינו על הגדר והתעמתו עם צה"ל, דיווחים על שני הרוגים | כוחות הכיבוי התמודדו במהלך היום עם שלוש שריפות

שר הביטחון בעוטף ישראל. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון בעוטף ישראל. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שי ניר

שר הביטחון ביקר היום (שישי) בקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה ואמר כי "אם יהיה כאן צבע אדום, יהיה צבע אדום חזק מאוד גם בצד השני". הוא הוסיף: "אנחנו נשתדל לעשות את מה שמוטל עלינו ומה שמוטל עלינו זה קודם כל להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל". משעות אחר הצהריים הפגינו כ-7,000 פלסטינים לאורך רצועת עזה. מצה"ל נמסר על יידוי אבנים, הבערת צמיגים והשלכת מטענים ובקבוקי תבערה בהפגנות. בחלק מהמקרים פתחו כוחות צה"ל באש. משרד הבריאות בעזה דיווח כי בהפגנות נהרגו שני בני אדם ו-184 נפצעו.

בסיור נשאל ליברמן על התגובה הישראלית בעקבות פציעתו של קצין צה"ל ביום רביעי. "מאז שחמאס התחיל את החיכוך על הגדר ואת כל הפרובוקציות, עם כל שיגור הבלונים, הצד השני ספג כ-152 הרוגים וקרוב ל-5,000 פצועים, פגיעה קשה בתשתיות הטרור הכי קריטיות מבחינתו, אתרי ייצור, אתרי איחסון, אתר לאימונים. אנחנו גם מחזיקים חזק את הפיקוח על מעבר כרם שלום, ולכן כשאני מסתכל על כל מה שקרה מאז, אני חושב שיש תגובה עוצמתית". ליברמן הוסיף "האם צריך לעבור עוד שלב? כנראה שכן, אבל בסופו של דבר האחריות שלנו היא על כל גבולות המדינה, האחריות היא להתמודד מול כל האיומים בו זמנית ולהבטיח חיים נורמליים ואת השיגרה כאן ובכל מקום".

שריפה בשדה בעקבות בלון תבעירה (יונתן זינדל / פלאש90)
שריפה בשדה בעקבות בלון תבעירה (יונתן זינדל / פלאש90)

ליברמן הסביר: "אני חושב שאנחנו מאוד לא רוצים להיגרר למלחמה, אנחנו עושים הכול כדי למנוע מערכה רחבה, אבל הכדור נמצא במגרש השני, הכדור לא נמצא במגרש שלנו, ואני מאוד ממליץ לחמאס, גם בסוף השבוע הזה, להתנהג בחוכמה ובשקט ולא להכריח אותנו לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות ולא רוצים לעשות".

מצה"ל נמסר כי מאז שעות אחר הצהריים התקיימו הפרות סדר אלימות לאורך רצועת עזה בהשתתפות כ-7,000 פלסטינים במספר מוקדים. במהלך ההפגנות דווח על יידוי אבנים והבערת צמיגים לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת, וכן השלכת מטעני צינור, בקבוק תבערה ורימון לעבר הכוחות, שנפלו בשטח הרצועה. בנוסף, כוח צה"ל זיהה מספר חשודים שהתקרבו לגדר המערכת, חיבלו בה וחזרו לשטח הרצועה. צה"ל מגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

לוחמי צה"ל על גבול רצועת עזה במהלך ההפגנות ברצועה, 28 ביולי 2018 (צילום: דובר צה"ל)
לוחמי צה"ל על גבול רצועת עזה במהלך ההפגנות ברצועה, 28 ביולי 2018 (צילום: דובר צה"ל)

בשעות הערב בוצע ירי לעבר כוח בצפון רצועת עזה, ללא נזק וללא נפגעים לכוחותינו. בתגובה צה"ל תקף באמצעות כלי טיס עמדת תצפית בצפון הרצועה. "כוחות צה"ל פועלים באופן רציף, פרוסים במרחב הגדר ומצויים במוכנות גבוהה למגוון תרחישים. כמו כן, הבוקר חודשו העבודות במרחב הגדר ונמשכת הפעילות לבניית תשתיות ההגנה", מסר דובר צה"ל.

לוחמי צה"ל על גבול רצועת עזה במהלך ההפגנות ברצועה, 28 ביולי 2018 (צילום: דובר צה"ל)
לוחמי צה"ל על גבול רצועת עזה במהלך ההפגנות ברצועה, 28 ביולי 2018 (צילום: דובר צה"ל)

משירותי הכיבוי נמסר כי מאז שעות הבוקר פעלו לוחמי האש בגזרת עוטף ישראל בעשר שריפות כתוצאה מבלון תבערה. נמסר כי לא מדובר בשריפות גדולות ולוחמי האש עדיין פועלים במקום. קודם לכן, בעקבות השריפות, הודיע דובר צה"ל כי כלי טיס של צה"ל ביצע תקיפה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!