דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

סערת חוק הלאום / זוהיר בהלול פורש מהכנסת: "חרתה על דגלה אפלייה, הדרה והרס הדמוקרטיה"

בהלול, אחד הסמלים של השתלבות הציבור הערבי בחברה הישראלית, הודיע על הפרישה בעקבות חוק הלאום | "אזום תנועה עממית של ערבים ויהודים, שיוכיחו לנתניהו וחבר מרעיו שאפשר לחיות יחד במדינה הזו", אמר

זוהיר בהלול (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
זוהיר בהלול (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
שי ניר

ח"כ זוהיר בהלול מתפטר מהכנסת על רקע חוק הלאום. בהלול, אחד הסמלים של השתלבות הציבור הערבי בחברה הישראלית, הודיע על ההתפטרות היום (שבת) בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 13. התפטרותו תכנס לתוקף עם תחילת מושב החורף של הכנסת באוקטובר הקרוב.
"זה רגע כואב, ואם אני מרים ידיים זה אומר שכלו כל הקיצין. הכנסת הפכה להיות אחוזה פרטית של נתניהו וחבר מרעיו", אמר בהלול בתכנית והוסיף, "כל ההסדרה החקיקתית המדירה, שכל כך מסוכנת לתוואי הדמוקרטי במדינה, מתקבלת באופן חרדתי במדינת ישראל בכנסת הזו שבאתי אליה". עוד אמר בהלול: "חוק הלאום מהווה בגידה ב-20% מאזרחי המדינה הערבים, והפניית עורף של הממשלה לערכים עליהם הושתתה המדינה כפי שנכתב במגילת העצמאות. בכנסת זו אשר חרתה על דגלה אפלייה, הדרה והרס הדמוקרטיה אינני יכול להמשיך ולכהן".

יקריי,נכנסתי לעולם הפוליטי כדי להוות גשר. גשר בין הציבור הערבי לבין יהודי, גשר לחברה משותפת המבוססת על כבוד הדדי,…

Posted by ‎זוהיר בהלול زهير بهلول‎ on Saturday, July 28, 2018

בהתייחס לעתידו הפוליטי אמר בהלול כי ייזום תנועה חברתית: "אני לא נוטש את כל החיים הפוליטיים. אני אהיה אחד מיוזמי התנועה העממית שאמורה לקום במדינה הזו. זו תהיה תנועה עממית של ערבים ויהודים, שיוכיחו בסופו של דבר על אפם וחמתם של נתניהו ושל חבריו שאפשר לחיות כאן ביחד ואפשר לנתב את הספינה למקומות אחרים".

במידה ובהלול אכן יממש את התפטרותו צפוי משה מזרחי, הבא בתור ברשימת המחנה הציוני לכנסת, להתמנות לתפקיד חבר כנסת. התפטרותו של בהלול תאפשר לו להתמודד לכנסת במסגרת רשימה קיימת באחת ממפלגות השמאל-מרכז, אם יבחר בכך.
״אני מצרה על הודעתו של זוהיר בהלול במיוחד בימים בהם עריצות הרוב ולאומנות קיצונית פוגעות בקהלים ומיעוטים בחברה" אמרה בתגובתה ראשת האופוזיציה הנכנסת ציפי לבני והוסיפה, "זה הזמן לשלב כוחות של כל המאמינים במדינת ישראל שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית עם שיוויון לכל.״
ממפלגת העבודה נמסר בתגובה להתפטרותו של בהלול: "מצטערים לשמוע על בחירתו של ח״כ זוהיר בהלול. חוק הלאום הוא בעיטה בראש של למעלה מחמישית מאוכלוסיית ישראל, שהיא מדינה יהודית איתו או בלעדיו. כשנחזור לשלטון נתקן גם את החוק הזה, ונוסיף את מה שאמור להיות ברור מאליו, את המילה 'שוויון'".

ח״כ נחמן שי (המחנה הציוני) אמר בתגובה להתפטרות: ״מצר מאד על התפטרותו של זוהיר בהלול מהכנסת. מבחנה של הדמוקרטיה הוא בין היתר ביכולתה להכיל את המיעוט, את האחר ואת השונה. נכשלנו במבחן הזה.״
יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה כי ״ההתפטרות המצערת של בהלול היא עוד עדות לקרע הנורא שיצרה ממשלת ישראל בין אזרחיה היהודים והערבים ובעלבון שבחוק הלאום המיותר הזה. ראינו כיצד אפילו אבי גבאי ומפלגת העבודה גרמו לו להרגיש לא רצוי ואני קוראת לבהלול להצטרף אלינו ולהיאבק יחד איתנו כנגד הכוחות החשוכים״.

יו"ר סיעת 'יש עתיד' ח"כ עופר שלח אמר: "והיר בהלול, ידידי הטוב, הגיע לפוליטיקה הישראלית כדי לקדם שילוב וידידות בין ערבים ליהודים. ‬‫התפטרותו על רקע חוק הלאום, רק מוכיחה את הנזק בחוק חסר התוכן והפוגעני הזה. ‬כנסת שמחוקקת חוק כזה ואין בה מקום לזוהיר, היא כנסת של בושה"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!