דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / שחקן הליגה הספרדית שצפוי לשחק בעודו מואשם בשוד, חטיפה ואיומים

קבוצת ויאריאל השאילה לעונה אחת את הבלם הפורטוגלי רובן סמדו לעולה החדשה הואסקה, על אף העובדה שהשחקן מואשם בכך שביצע שוד אכזרי ואיומים ברצח | המנהל המקצועי של קבוצת הוסאקה: "לכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה"

רובן סמדו במדי ויאריאל מול ברצלונה. (AP Photo/Alberto Saiz)
רובן סמדו במדי ויאריאל מול ברצלונה. (AP Photo/Alberto Saiz)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הבלם הפורטוגלי רובן סמדו, שעבר לפני שבוע בהשאלה מקבוצת ויאריאל לעולה החדשה לליגה הספרדית הבכירה קבוצת הואסקה, עשוי להיות אחד הסיפורים הביזיוניים שנראו בכדורגל העולמי. סמדו צפוי לעלות על הדשא ולשחק לא כשחקן רגיל, אלא כעציר שמחכה למשפטו באשמת שוד, חטיפה ואיומים ברצח. 

סמדו בן ה-24 הגיע עם ציפיות אדירות לספרד בקיץ הקודם. הבלם האחורי נרכש על-ידי ויאריאל תמורת 14 מיליון אירו מספורטינג ליסבון הפורטוגלית, אבל מה שככל הנראה קל יותר לעשות בליגה הפורטוגלית, יותר קשה לבצע בליגה הספרדית הבכירה יותר. הבלם לא מצא את עצמו במשחק הקבוצתי של ויאריאל וכמעט ולא קיבל הזדמנויות להוכיח את עצמו בהרכב.

במהלך חודש פברואר התברר שהראש שלו בכלל לא נמצא בכדורגל, אחרי שנעצר על ידי המשטרה הספרדית והואשם שתקף ביחד עם שני חבריו אדם שלטענתו היה חייב לו כסף. השחקן הגיע לשדוד מביתו את סכום הכסף ביחד עם תוספת של תכשיטים ודברי ערך נוספים.

לפי גרסתו של הקורבן, סמדו זעם על סכום כסף שהיה חייב לו, הכה אותו עם שני חבריו, קשר אותו ואיים לכרות את אצבעו של הקורבן ולהכות אותו במחבט בייסבול, לפני שירה בו פעמיים מבלי לפגוע בו ולאחר מכן הצליח להימלט. המשטרה הגיעה לביתו של סמדו, מצאה בו את האקדח ולפי כתב האישום גם מאמינה שנעשה בו שימוש באותו האירוע.

זאת הייתה הפעם השלישית בה סמדו הסתבך עם החוק במשך חצי שנה בלבד בספרד, לאחר שבילה כבר בתא המעצר כשבנובמבר היה מעורב בקטטה במועדון לילה ובינואר ניפץ בקבוק על ראשו של בן אדם אחר. סמדו הפך תוך חצי שנה בלבד מבלם מבטיח לעבריין סדרתי, והיה נראה בצדק בדרך הבטוחה החוצה מעולם הכדורגל.

סמדו בילה חמישה חודשים בכלא הספרדי, שבוע בלבד לאחר ששוחרר בעקבות תשלום ערבות של 30 אלף יורו חתם בקבוצתו החדשה. סמדו טוען לחפות מפשע ובעקבות שיחה שהייתה לו עם קבוצתו ויאריאל הוחלט להשאיל אותו לקבוצתו החדשה לעונה הקרובה, כדי להתמקד במשחק הכדורגל בזמן שהוא מחכה למשפטו.

אמיליו וגה, המנהל המקצועי של הואסקה אמר לרדיו מקומי על החתמה היוצאת דופן: "אנחנו לא הולכים לשים אף אחד שיעקוב אחרי מעשי השחקן. סמדו יצטרך לפעול לפי אותם הכללים כמו שאר 23 השחקנים בקבוצה ואם מישהו מפר אותם, הוא מקבל קנס כספי. הוא אמר לנו שהוא אסיר תודה על ההזדמנות הזאת והוא רוצה להוכיח את עצמו על המגרש ולהראות התנהגות טובה. לכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה".

"מה שחסר לו זה קצב של משחק תחרותי", אמר וגה. "הוא הגיע עם משקל אידיאלי כי הוא עשה קצת עבודה שם (בכלא). הוא חזק פיזית ובמצב טוב מאוד. הוא גם שיחק בכמה משחקים בכלא".

כאשר נשאל מה יקרה עם המשפט של סמדו יסתיים במהלך העונה והשחקן יצטרך לחזור לבית הכלא, המנהל ענה: "אני לא אוהבת לדבר באופן היפותטי. נתנו אמון מלא בשחקן. כאשר המשפט יסתיים וגזר הדין יינתן, נשב ונדון במה לעשות. אנחנו מועדון רציני ואחראי. אנו נקבל החלטה נבונה וקוהרנטית".

וגה הסביר שהמועדון איננו תמים ולמרות שלכל הצדדים ברור שהחלטה היא אינה מוסרית הוא ראה הזדמנות להנחית במועדון שחקן מצויין שבתנאים אחרים לא היה לו סיכוי להביא ולכן ניצל את ההזדמנות, "היה לנו ברור מאוד מההתחלה כי סמדו יכול להיות אופציה טובה עבורנו. אנחנו לא שופטים, כאשר קיבלנו את ההחלטה, שקלנו רק את ההיבט הספורטיבי. בינתיים הוא חופשי והוא שחקן טוב מאוד".

החלטה של הקבוצה שעלתה ל"לה ליגה" היא שערורייתית, לא הגיוני ששחקן שמחכה למשפטו בעקבות מעשים חמורים כמו שוד, איומים ברצח וחטיפה יעלה על הדשא כשחקן כדורגלן מן המניין ויתפקד כדמות להערצה ולחיקוי של אוהדיה הצעירים של הקבוצה. העונה עוד לא התחילה וכדאי מאוד שבהנהלת הלה ליגה יחליטו להתערב ולמנוע מהכתם המוסרי להתבצע באחת הליגות הטובות בעולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!