דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / קפיצת מדרגה כלכלית: קבוצת הנשים של ברצלונה זכתה לספונסר משלה

ביום שבת האחרון, במהלך מסע משחקים משותף לקבוצות הנשים והגברים של המועדון הקטלוני בארה"ב, הודיע נשיא המועדון על הסכם חסות היסטורי לקבוצת הנשים - לראשונה בתולדותיה

לייקה מרטנס, במדי קבוצת הנשים של ברצלונה (Christian Bertrand / Shutterstock.com)
לייקה מרטנס, במדי קבוצת הנשים של ברצלונה (Christian Bertrand / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רגע חשוב בתולדות כדורגל הנשים התרחש ביום שבת האחרון בלוס אנג'לס, ארה"ב, כשמועדון הכדורגל ברצלונה הודיע כי המותג STANLEY, של חברת סטנלי בלק אנד דקר, יהיה הספונסר הראשי של קובצת הנשים שלו. ההודעה על הסכם המימון בין הצדדים, לראשונה בתולדות המועדון, באה במהלך מסע משחקים משותף לקבוצות הגברים והנשים בארה"ב, אירוע המתקיים לראשונה גם הוא.

קבוצת הנשים של ברצלונה הוקמה כקבוצה חובבנית ב-1970, והמשלך שני העשורים הבאים השתתפה בטורנירים אזוריים ובמשחקי ראווה. ב-1988 הפכה נרשמה כקבוצת כדורגל באופן רשמי, ובאותה השנה הייתה לאחת הקבוצות המייסדות של ליגת הנשים הספרדית. בקיץ 2015, אחרי ארבע אליפויות רצופות, החליט נשיא המועדון ז'וזף מריה ברתומאו להפוך את הקבוצה הטובה בספרד לקבוצה מקצוענית, ולהפוך אותה למותג עולמי רווחי.

https://twitter.com/BarcaUniversal/status/1023218441640001537

כדי לקדם את המועדון מחובבנות למקצוענות בברצלונה העבירו את השחקניות למתקני אימונים איכותיים יותר והתחילו להשקיע כספים גדולים יותר בפיתוח. במקביל, המועדון הביא שחקניות רכש בעלות שם עולמי, הבולטות שבהן היו טוני דוגן החלוצה האנגלית ממנצ'סטר סיטי, ולייקה מרטנס  ההולנדית ,שחקנית השנה בעולם לשנת 2017.

הבאת ספונסר ראשי, ששמו יופיע על חולצות המשחק של הקבוצה, היא התקדמות חשובה לקבוצת הנשים של בארסה, בדרך ליצירתו של סטנדרט חדש במסחור של ספורט נשים, שיהיה עוד מנוף כלכלי לצמיחה של כדורגל נשים ברחבי העולם.

שותפות זו מכירה גם בצמיחה וגם בערך הכלכלי של אוהדי כדורגל הנשים. לפי מחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת Adweek, נשים מהוות 30% מכלל המעורבות ברשתות חברתית בספורט בארה"ב, וכדורגל נשים נמצא באחד משלושת המקומות הראשונים בכל אחד מהרשתות החברתיות הקיימות (פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר).

בהצהרה הרשמית של נשיא ברצלונה, ז'וזף מריה ברתומאו, באירוע ההשקה נאמר כי "סטנלי היא חברה שחולקת ביחד איתנו את המחויבות  לתמוך בפיתוח ספורט הנשים ברחבי העולם. הרחבת התחייבותה לקבוצת הנשים שלנו היא היסטורית משום שזו הפעם הראשונה שיש לה חסות עצמאית משלה, ואני בטוח שזה יועיל לספורט הנשים ברחבי העולם. יחד, אנחנו עושים שינויים חיוביים שיסייעו לשבור את המחסומים הקיימים סביב ספורט נשים. יש לנו עוד דרך ארוכה ללכת, וסטנלי היא השותף הנכון להצטרף אלינו למסע הזה".

נשיא סטנלי בלק אנד דקר, ג'ים לוריי, הוסיף כי "אנחנו נרגשים להיות הראשונים אי פעם להשקיע בחסות של קבוצת הנשים של ברצלונה. זוהי הזדמנות היסטורית וייחודית המתאימה במאמצינו לבנות ארגון מקיף ומגוון יותר ולהעצים נשים ברחבי העולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!