דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איתן ברושי

סערת הח"כ המטריד / במחנה הציוני דורשים מח"כ ברושי להתפטר בעקבות עדות על הטרדה מינית

אמש (א') פורסם בחדשות 10 כי לידי יו"ר המפגלה גבאי הגיע מכתב של אשה הטוענת כי ח"כ איתן ברושי הטריד אותה מינית לפני כ-15 שנים, בזמן שהיה יו"ר המועצה האזורית עמק יזרעאל | ברושי מכחיש | ח"כיות וח"כים רבים דורשים ממנו להתפטר

ח"כ איתן ברושי. צילום ארכיון: מרים אלסטר \ פלאש 90
ח"כ איתן ברושי. צילום ארכיון: מרים אלסטר \ פלאש 90
שי ניר

אישה שהשתתפה בעבר בסמינר עם ח"כ איתן ברושי מ"המחנה הציוני" טוענת: "הוא תקף אותי מינית" כך פורסם אמש (ראשון) בחדשות 10. עפ"י הפרסום, אישה שהשתתפה בעבר בסמינר עם ח"כ ברושי פנתה הערב במכתב ליו"ר 'המחנה הציוני', אבי גבאי והתלוננה על התנהגותו של ברושי, כשהיה ראש מועצת עמק יזרעאל. לאחר הפרסום, מיהרו חברי הכנסת מסיעתו לדרוש מברושי את התפטרותו, והיו"ר גבאי השעה אותו לאלתר מפעילות מפלגתית ואמר כי הוא מצפה ממנו לפרוש. לפני כשבוע וחצי דווח כי ח"כ ברושי הטריד מינית את ח"כ איילת נחמיאס-ורבין במהלך סיור של המפלגה בדרום. בעקבות המקרה נאלץ ברושי להתנצל בפני נחמיאס-ורבין.

"כשהגיעה מעלית עלינו לקומה שהיינו צריכים לישון בה… איתן לא נתן לי לצאת מהמעלית, ולמעשה תקף אותי כשאני בתוך המעלית, ולא נתן לי לצאת תוך כדי שהוא נוגע באבריי האינטימיים ולא מאפשר לי לצאת ואני נדחקת בתוך המעלית ומנסה להדוף אותו", כתבה המתלוננת במכתבה, המתאר כיצד תקף אותה ברושי מינית במהלך סמינר שבו השתתפו השניים לפני כ-15 שנה. "בעור שיניי הצלחתי, אחרי שהדפתי אותו כמה פעמים, לצאת מדלת המעלית ולברוח אל תוך הקומה כשאני רצה לחדר שלי בתקווה שלא יבוא אחריי". למחרת המקרה היא דיווחה על האירועים לממונה על הסמינר, שערך בירור ובסופו נזף בברושי על התנהגותו".

לחדשות עשר אמר הממונה בסמינר כי, "סמכתי על כל התיאור והתחושות שלה. זאת פרספקטיבה של 14 אולי 16 שנה. לא ראיתי עצמי כשופט. ההתרשמות שלי שהיא חוותה משהו קשה מאד״. בתגובה לפניית חדשות עשר טען ח"כ ברושי כי אינו זוכר האם ננזף.

עו״ד אילן בומבך, בא כוחו של ח״כ איתן ברושי הגיב לפרסום חדשות 10, "תמוה הדבר שעכשיו מועלית טענה על מעשה שאירע כביכול לפני 15 שנה. המקרה מעולם לא התרחש, ח״כ ברושי מעולם לא ביצע שום מעשה של הטרדה. כאיש פוליטי צבר ברושי מטבע הדברים גם מתנגדים ועל כן העיתוי אינו מקרי. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה כנגד מוציאיה"

יו״ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי הודיע הערב כי הוא משעה את ברושי מפעילות מפלגתית וקורא לו להתפטר מהכנסת, "שוחחתי הערב עם ח"כ ברושי והודעתי לו על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה, ודרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת. אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת".

ראשת האופוזיציה הנכנסת ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה הערב על הפרסום ואמרה, ״אפס סובלנות לתקיפה מינית. על-פי הפרסום, אין לברושי מקום ברשימה ובכנסת.״

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) קראה גם היא לברושי לפרוש מהכנסת, ״די היה במעשה המגונה החמור שעשה ברושי בחברת כנסת כדי להביא לסילוקו מהחיים הפוליטיים, ועכשיו קיבלנו הוכחה נוספת לכך. לברושי ולעברייני מין מסוגו אין מקום בכנסת ובציבוריות. אמנם אין דרך כרגע להדיחו נגד רצונו, אך אני קוראת לו להתפטר לאלתר ולהפסיק לבייש אותנו. אעשה כל שביכולתי כדי להפסיק את כהונתו. אם יש נשים נוספות שהטריד בעבר, אני מפצירה בהן להתלונן, או לכל הפחות לפנות אלי ולספר לי על כך״.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, וח"כ מיכל רוזין (מרצ), לשעבר מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, קוראות לחבר הכנסת איתן ברושי להסיק את המסקנה הנכונה ולהתפטר מהכנסת, בעקבות החשיפה, "במקום לאיים בתביעת השתקה הזויה, מוטב היה כי ח"כ ברושי יכיר פומבית במעשיו ויקח אחריות מלאה עליהם. נראה על פניו כי מדובר בהתנהגות שיטתית של הטרדות, ולא יתכן שנבחר ציבור כזה ימשיך בתפקידו. אנו קוראות לאיתן ברושי להתפטר מהכנסת לאלתר".

חברת הכנסת מיכל בירן (המחנה הציוני) קוראת לחבר הכנסת איתן ברושי להתפטר: אני מודה שהפרשה הזאת מאוד מביכה ומאכזבת. חבר הכנסת ברושי חייב לקחת אחריות, להתנצל בפני בוחריו ולהתפטר. לצערי שוב ושוב מתברר שאין דבר כזה מעידה חד פעמית – מי שהטריד פעם אחת, יש בסבירות גבוהה קופת שרצים בעברו.

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) כתב בחשבון הטוויטר שלו כי אם ברושי לא יתפטר הוא ישעה את כל פעילותו הפרלמנטרית, "ח"כ ברושי חייב ללכת הביתה. אם לא יעשה כך, אפעל להדחתו מחברות בכל וועדות הכנסת מטעם המחנה הציוני ואקפיא את פעילותו הפרלמנטרית מטעם הסיעה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!