דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חוק הלאום

הדרך להשתלבות / ריבלין: "שכל צעירי הארץ, יהודים ולא יהודים, ירגישו שכאן ביתם"

נשיא המדינה נפגש היום (ב') עם מנכ"לי חברות גדולות במשק, בכנס של של מיזם לקידום תעסוקה בחברה הערבית: "מדינת ישראל היא יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית, אנחנו לא יכולים ולא רוצים להפר את המשוואה הזאת"

נשיא המדינה  במפגש עם משלחת חברי הועד היהודי אמריקאי- AJC 10 ביוני 2018. (צילום: מארק ניימן / לע"מ)
נשיא המדינה במפגש עם משלחת חברי הועד היהודי אמריקאי- AJC 10 ביוני 2018. (צילום: מארק ניימן / לע"מ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"יש לנו אחריות מלאה כלפי כל צעירי הארץ הזאת, יהודים ולא יהודים כאחד, לא רק לאפשר להם הזדמנות שווה להגשים את החלום שלהם, אלא גם הזדמנות להרגיש חלק, להרגיש שייכים, שמדינת ישראל היא ביתם" כך אמר הבוקר (שני) נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בכינוס המנכ"לים השנתי של מיזם "קולקטיב אימפקט – השותפות לקידום תעסוקה בחברה הערבית", שנערך באולם הספורט ביישוב כסייפה שבנגב. במהלך הכינוס, הגישו לנשיא מנכ"לי חברות גדולות במשק את דו"חות העמידה ביעדים בכל הנוגע לשילוב איכותי וקידום של עובדים ערבים בחברותיהם. החברות חשפו גם תכניות ואתגרים לעתיד אשר יעידו על גודל ועוצמת השינוי שמתחולל במשק בעקבות התהליך.

הנשיא התייחס בדבריו גם חוק הלאום, עליו אמר כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית, בדיבור אחד. המשוואה החכמה, העדינה והרגישה הזאת היא סוד הקיום וסוד ההצלחה של מדינת ישראל, יהודית ודמוקרטית. זהו הבסיס החוקתי והערכי שעליו עומד כל המפעל הציוני האדיר הזה שנקרא מדינת ישראל. אנחנו לא יכולים ולא רוצים להפר את המשוואה הזאת".

במהלך סיור שערך לפני המפגש אמר ריבלין כי "אעשה כל מה שביכולתי כאזרח מדינת ישראל שנולד למדינה הזאת של הגשמת חלום של העם שלי ושל התנועה הציונית שאני הייתי שייך אליה, לקיים כאן באמת בית למדינת ישראל שבו שותפים כולם, שותפים כולם".

"יחסי יהודים וערבים בישראל הם בוודאי לא נושא שקל לגשת אליו כשאתה מנהל חברה עסקית", אמר הנשיא למשתתפי הכינוס, "לכם, המנהיגים העסקיים היושבים כאן בחדר, יש אומץ. יש לכם יכולת הנהגה. יכולת להשתנות, להיות ראש החץ שמוביל תהליך חברתי וכלכלי חיוני למדינת ישראל, ולעזור גם לאחרים להשתנות. אתם עושים את הדבר הנכון לחברות שלכם, אבל אתם גם עושים את הדבר הנכון למדינת ישראל, לעתיד המשותף של כולנו פה. לקבל תמיכה וליווי, להציב יעדים ולמדוד את השינוי אלו דברים שלא כל מנהל מוכן לעשות. אתם עושים זאת במחויבות מעוררת השראה ותקווה ואני גאה שיש לנו מנהיגים כמוכם בכלכלה הישראלית. אני רואה שיש כאן עשייה שאיננה הצהרתית, אלא עשייה אמיתית שמורגשת היטב בכל הדרגים".

הנשיא הוסיף כי "החברה הערבית חייבת להבין את ההזדמנות ולהיות חלק ממנה. צעירות וצעירים ערבים מוכשרים ומצוינים לא מגישים היום קורות חיים לחברות הללו, גם כאשר הם מסיימים את הטכניון. יש פה גשר שצריך להיבנות, יש פה אמון שצריך להיבנות, ושני הצדדים צריכים לעבוד במימוש ההזדמנות הזאת".

ליו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות, מאזן גנאיים, אמר הנשיא כי "לך ולעמיתיך ראשי הרשויות יש תפקיד משמעותי בסלילת הדרך בפני כל צעיר וצעירה ערביים להגשים את חלומם ולהשתלב בענפי התעשייה השונים המיוצגים כאן בחדר הזה. יש רצון טוב ויש צורך, זה הזמן לייצר את החיבור בין הביקוש במשק להון האנושי המצוין בחברה הערבית. אני פונה מכאן בשם ההנהגה העסקית היושבת בחדר הזה, לצעירות ולצעירים בחברה הערבית, בואו להשתלב במשרות המובילות במשק. המשק הישראלי מחפש אתכם ורוצה אתכם."

ראשי החברות הציגו לנשיא גידול של 58% בשילוב עובדים ערבים בחברותיהם הגידול במספר המועסקים הינו פרי פעילות מתמשכת של מיזם קולקטיב אימפקט וראשי החברות בשיתוף עם "תקווה ישראלית" – תכנית הדגל שמוביל נשיא המדינה. בכינוס המנכ"לים השנתי של המיזם הציגו המנכ״לים בפני נשיא המדינה את פעילותם לשילוב ערבים בשנה האחרונה ואת יעדיהם לשנה הבאה, בשאיפה לעודד השמות נוספות מהחברה הבדואית.

בכינוס השתתפו גם  ראש המועצה המקומית כסייפה מר סאלם אבו רביע, מר אילן בירנפלד – מנכ"ל דלויט ישראל, מר הראל חייקין – מנכ"ל קוקה קולה ישראל, גב' שלי לנדסמן – מנכ"ל מייקרוסופט ישראל, מר אייל מליס- מנכ"ל תנובה, מר יניב שיראזי מנכ"ל שטראוס מים, עו"ד מאיר לינזן שותף מנהל במשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן ועוד.

תקווה ישראלית היא תכנית הדגל של נשיא המדינה לחיזוק הממלכתיות ולביסוס השותפות בין ארבעת המגזרים המרכזיים המרכיבים את החברה הישראלית. תקווה ישראלית פועלת לקידום השתלבות איכותית של כלל המגזרים, ויצירת שיתופי פעולה ביניהם בתחומי מפתח חברתיים וכלכליים, ובראשם החינוך, האקדמיה, התעסוקה, הספורט והשלטון המקומי.

מיזם "קולקטיב אימפקט – השותפות לקידום תעסוקה בחברה ערבית" משותף למשרד לשוויון חברתי באמצעות הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית. המיזם הושק בבית הנשיא בשנת 2015 ומתמקד בהשגת פריצת דרך בשיעורי התעסוקה ובאיכות התעסוקה של האוכלוסייה הערבית. המיזם מקדם את התפיסה של הכדאיות הכלכלית בהעסקת עובדים מתוך החברה הערבית במשק, ומתן שירותים לחברות במטרה לעבור תהליכי השתנות פנימית, למידה והתמקצעות שיאפשרו להם להשיג שינוי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!