דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

ספורט וחברה / האוניברסיטה של החיים: לברון ג'יימס פתח בית ספר יסודי בעיר הולדתו

ג'יימס, שגדל בבית עני, החליט להחזיר לקהילה ממנה הגיע, ופתח בית ספר עבור נוער במצבי סיכון | "למה לא לעשות את הדבר הגדול הבא שיכול לעזור לנוער? אתה יכול לעזור לברק אובמה הבא או מישל אובמה הבאה"

לברון גייימס (צילום ארכיון: AP Photo/Darron Cummings).
לברון גייימס (צילום ארכיון: AP Photo/Darron Cummings).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לברון ג'יימס הוא לא רק כוכב כדורסל ואתלט אדיר, ג'יימס הוא אחת הדוגמאות לספורטאים המנצלים את המעמד והכסף הרב שהרוויחו, כדי לעשות את העולם הזה למקום טוב יותר. כוכב ה-NBA הודיע כי בית הספר היסודי הציבורי שאת הקמתו מימן, בית הספר 'אני מבטיח', ייפתח באופן חגיגי ביום שני.

בית הספר הוא מיזם משותף של הקרן המשפחתית של לברון ג'יימס ובתי הספר הציבוריים של אקרון, אוהיו. בבית הספר ילמדו בתחילה תלמידים בכיתות ג' וד' ויהיה מיועד לילדים בסיכון, אוכלוסיה לא קטנה בעיר עם מעל 200 אלף תושבים, ששליש מהם נמצאים מתחת לקו העוני.

עבור ג'יימס מדובר בהגשמת חלום וסגירת מעגל. הוא גדל כילד לאמא יחידנית ענייה שהביא אותו לעולם כשהייתה בת 16 וכילד היה צריך להתמודד עם מצוקות ומחסור, ולהישאר ממוקד בחלום הספורטיבי בלי להתפתות לפיתויים הרבים שהיו בשכונה.

ג'יימס הצעיר בלט בפוטבול, ובגיל 9 בלבד גילה אותו המאמן שלו, פרנק ווקר. ווקר זיהה את הפוטנציאל הספורטיבי האדיר, ופנה לאמו גלוריה. הוא שכנע אותה בנחרצות שלילד הצעיר יש המון פוטנציאל ושהוא צריך סביבה יותר יציבה ורגועה כדי להמשיך להתפתח. האם נעתרה, וג'יימס חסה תחת צילו של המאמן בביתו. החיים בבית ווקר נתנו לברון את היציבות שהוא צריך. הוא גדל בבית ווקר לצד פרנק, אישתו ושלושת ילדיו והיה כחלק מהמשפחה. הם התמקדו בחינוך שלו ועזרו לו להתרחק מחיי הפשע והכנופיות של נערים בגילו בגטאות הקשיים של אקרון.

במקביל להקמת בית הספר הקים ג'יימס תוכנית להורים של הילדים הלומדים בו, כדי לעזור להם להשלים את החינוך שלהם, כמו גם תוכנית כדי לעזור לתלמידי הבית ספר כשיגיעו לתיכון להתכונן למכללה בצורה הטובה ביותר. תלמידים שיסיימו את הבית ספר היסודי של לברון יקבלו לאחר סיום לימודי התיכון, מלגה מיוחדת מקרן לברון ללמוד בחינם באוניברסיטה המקומית.

כפי שאמר לברון בסרטון שפרסם, יש לו את המשאבים ואת האנשים כדי להפעיל את הבית ספר המיוחד הזה ולהיות מסוגל לעזור לילדים שאחרת לא היה להם סיכוי במערכת החינוך כיום. בפתיחת בית הספר החגיגית מוכיח לברון למי שאומרים לו שהוא צריך "לשתוק ולכדרר" שהוא יותר מאשר סתם אתלט, אלא בן אדם ערכי שמשנה את המציאות.

בסרטון ששחרר ברשתות החברתיות הוא מסביר בהתרגשות אדירה על פתיחת בית הספר ועל החשיבות של המהלך כלפיו וכלפי ילדי העיר שילמדו בו: "זה די משוגע, כי אני ישבתי וחשבתי לעצמי בכמה חודשים האחרונים, מה זה אומר לפתוח בית ספר? וכמה שאני מתרגש על ההזדמנות הזאת בשבילי להיות בעיר הולדתי, להיות מסוגל לפתוח בית ספר ולדעת מי ירוויח מזה. אני מכיר את הילדים האלו, אפילו יותר מאשר הם מכירים את עצמם. אני הלכתי באותם הרחובות, נסעתי באופניים באותם הרחובות. עברתי את כל התחושות שהילדים האלו חווים הטוב, הרע, האלימות, הסמים, הנשק. כל דבר שהם חווים כילדים, אני כבר מכיר.

"בשבילי להיות בעמדה בה יש לי את המשאבים, הכספיים והאנושיים, יש לי את המבנה ואת העירייה שתומכת בי. אז למה לא לעשות את הדבר הגדול הבא שיכול לעזור לנוער. אתה יכול לעזור לברק אובמה הבא או מישל אובמה הבאה, או ג'יי זי או הלברון ג'יימס הבא או סרינה וויליאמס הבאה".

"זוהי הזדמנות נפלאה והיא מגיעה בזמן חמוץ-מתוק כאשר מצד אחד יש לי בית ספר חדש שנפתח ואני רוצה להיות שם על בסיס יום יומי ומצד שני אני עובר ללוס-אנג'לס וזה חלום שמתגשם בשבילי. תמיד אהבתי ורציתי לשחק בשביל מועדון בעל מסורת היסטורית ואני מביט בלייקרס ואני רואה כמה היסטוריה יש במועדון וכעת לחבור למג'יק ג'ונסון שהיה אחד השחקנים שקיבלתי מהם השראה כילד זהו חלום שמתגשם מבחינתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!