דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שירה

משפט ופלילים / חמישה חודשי מאסר נגזרו על המשוררת דארין טאטור בגין תמיכה בטרור

טאטור (36), תושבת ריינה, הורשעה בשתי עבירות על חוק המאבק בטרור ומגזר דינה ינוכה הזמן שכבר ישבה במאסר | לפי כתב האישום, לפני שנתיים פרסמה טאטור שלושה פוסטים בהם "קריאות לעשיית מעשי אלימות או טרור"

שלט מחאה הנושא את תמונתה של דארין טאטור בהפגנה בצרפת (צילום: Jeanne Menjoulet / Flickr).
שלט מחאה הנושא את תמונתה של דארין טאטור בהפגנה בצרפת (צילום: Jeanne Menjoulet / Flickr).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית משפט השלום בנצרת עילית גזר אתמול (שלישי) חמישה חודשי מאסר על דארין טאטור (36), משוררת ערבייה-ישראלית מהיישוב ריינה הסמוך לנצרת. מחמשת החודשים שנגזרו על טאטור ינוכה הזמן בו כבר הייתה מצויה במאסר, במהלך משפטה. בנוסף, הוטלו עליה שישה חודשי מאסר על תנאי. בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה המדינה להטיל על טאטור 15-26 חודשי מאסר בפועל, כשעורכת הדין המייצגת את טאטור, עו"ד גבי לסקי, ביקשה להסתפק בעונש שנע בין מספר חודשי עבודות שירות לבין מספר חודשים בודדים של מאסר בפועל. שירות המבחן המליץ להטיל על טאטור עבודות שירות, מאסר על תנאי, וקנס, אך לא מאסר בפועל.

טאטור הורשעה במאי האחרון בפרסום קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור והזדהות עם ארגון טרור. ההרשעה ניתנה על ידי השופטת עדי במביליה-איינשטיין, מבית משפט השלום בנצרת עילית, בתום משפט המתנהל כנגד טאטור מזה שנתיים. בכתב האישום יוחסו לטאטור עבירות מרובות של הסתה לאלימות, ותמיכה בארגון טרור.

במעשיה המתוארים פרסמה הנאשמת קריאות למעשי אלימות וטרור ודברי שבח ועידוד למעשי אלימות, אשר הקימו אפשרות ממשית לעשיית מעשי אלימות וטרור ודברי שבח ועידוד למעשי אלימות

כתב האישום קושר את פרסומיה השונים של טאטור, בפייסבוק וביוטיוב, לאווירה הביטחונית המתוחה ששררה בארץ לפני כשנתיים, עם התגברות מעשי טרור של יחידים. לפי כתב האישום, בפרסומים של טאטור היו "קריאות לעשיית מעשי אלימות או טרור ודברי עידוד, שבח והזדהות עם מעשי אלימות וטרור".

הפרסום הראשון של טאטור אליו מתייחס כתב האישום, הוא סרטון אותו העלתה לעמודי הפייסבוק והיוטיוב שלה, בו היא מקריאה שיר אותו כתבה, כשברקע נראות תמונות של פלסטינים משליכים אבנים ובקבוקי תבערה. השיר קורא להתנגדות פלסטינית: "תתנגד עמי תתנגד להם / תתנגד לעריצות האלימה של המסתערב / אל תקשיב לאבות / כבלו אותנו באשליות השלום / אל תחשוש מלשונות מרכבה / כי האמת בלבך חזקה יותר / כל עוד אתה מתנגד במולדת". עם זאת, כתב האישום מציין כי עד להגשתו, הסרטון זכה ל-200 צפיות בלבד.

בנוסף, מתבסס כתב האישום על שני פוסטים אותם פרסמה טאטור בדף הפייסבוק שלה, ושזכו לעשרות לייקים בלבד. על פי כתב האישום, "במעשיה המתוארים פרסמה הנאשמת קריאות למעשי אלימות וטרור ודברי שבח ועידוד למעשי אלימות, אשר הקימו אפשרות ממשית לעשיית מעשי אלימות וטרור ודברי שבח ועידוד למעשי אלימות".

בעקבות שלושה פרסומים אלה, הורשעה טאטור בשתי עבירות על חוק המאבק בטרור: פרסום קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, והזדהות עם ארגון טרור. היום כאמור, נגזר דינה של המשוררת: חמישה חודשי מאסר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!