דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

חברה ועבודה / די לזיהום האוויר בחניון: עובדי קרית הממשלה בת"א יקיימו היום עיצומים

כ-2,000 עובדים סובלים מהזיהום בחניון הבניין עקב עומסי התנועה ביציאה ממנו | המדינה הבטיחה לפתור את הבעיה תוך חודש, אך בינתיים אין פיתרון | יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי: "אדם שצריך לצאת מקומה 5- יכול לחכות שעות כשהוא שואף גזים"

הפגנת עובדי ועובדות קרית הממשלה בת"א (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדי ועובדות קרית הממשלה בת"א (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-2,000 עובדי קריית הממשלה בתל-אביב יקיימו היום (רביעי) צעדים ארגוניים במסגרתם לא יבצעו כלל קבלת קהל. בין המשרדים הכלולים בעיצומים: משרד הפנים על כל שירותיו לרבות רשות האוכלוסין וההגירה, יחידות מס הכנסה ומס רכוש, רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון.

מחאת העובדים מתקיימת כחלק ממאבק מתמשך הנוגע לזיהום האוויר בחניון התת-קרקעי של מבנה הקריה, כתוצאה מעומסי התנועה הכבדים ביציאה ממנו. בחודש האחרון התקיימו דיונים בין הצדדים במטרה למצוא מענה לבעיה, אולם לא הוצעו מצד המדינה פתרונות אשר יביאו להפסקת הסכנה הבריאותית לעובדים.

בניין קריית הממשלה בתל אביב (צילום: S1001 / Shutterstock.com)
בניין קריית הממשלה בתל אביב (צילום: S1001 / Shutterstock.com)

לפני כחודש הושגו הסכמות בין הצדדים על פיהם יקוצר יום העבודה בקריית הממשלה מדי יום, ויונהג "שעון גמיש" להגעה ויציאה במטרה לדרג את כניסת ויציאת העובדים מהחניון. "היתה הסכמה ביני לבין המדינה שהיא תכנס לעובי הקורה ותבחן איך היא מזרזת את התנועה כדי שהעובדים יצאו מהר, ותפתור את בעיית הבריאות. הם אמרו 'נגמור את זה תוך חודש'. אבל החודש עבר, ואת חצי השעה שהם נתנו כפיצוי הם הפסיקו, אבל הבעיה לא נפתרה ואנחנו חושבים שהם לא עשו מספיק", אמר ל'דבר ראשון' יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי. על פי ההסכמות שהושגו לפני כחודש בתיווך יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ונציב שירות המדינה אהוד פראוור, אמור היה המשא ומתן להמשך שלושה חודשים.

לדבריו של יעקבי, ההסתדרות קראה למדינה להציב שוטרים שיסייעו בהכוונת התנועה החוצה מהחניון, ולהתקין מערכת לניקוז האוויר המזוהם מהחניון. "אדם שצריך לצאת מקומה 5- יכול היום לחכות שלוש שעות בחניון כשהוא שואף גזים – כי מה שקורה זה שכל הקומות מתמלאות מכוניות מונעות". אמר יעקובי וציין כי יש בידיהם דו"ח המעיד על הזיהום החריג. "אנחנו רוצים גם להגיע לסידור שבו שעון הנוכחות של העובדים יהיה ביציאה מהחניון – כי לא יכול להיות שעובד 'יעבוד' עוד שלוש שעות עבור המעסיק שלו כנהג בחניון", הוסיף.

מאבק זה נמשך כבר למעלה משנתיים, כשבכל פעם מאריכה המדינה את תוספת מחצית השעה לעובדי המתחם למשך מספר חודשים, אך אינה מטפלת במקור הבעיה – סוגיית העומסים בחניון הקריה. החניון משמש כ-1,200 עובדים לצד גורמים רבים נוספים לאור התפתחות האיזור, כגון עובדי מגדל שרונה שנבנה לאחרונה, לו יציאה אחת בלבד לכיוון רחוב קפלן מזרח, איזור שאף הוא פקוק לעיתים קרובות, בין היתר בשל עבודות הרכבת הקלה. משך היציאה מהחניון החוצה בשעות העומס עשויה להגיע לעתים גם עד ל-40 דקות.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!