דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דעות

דעות / "יש לנו מחויבות לחסל ולגרש": המשטרה צריכה להתייחס להסתה בערוץ 7 ברצינות

ענת יורובסקי, כתבת המשפט של 'דבר ראשון', רואה בטור שפורסם בערוץ 7 הסתה לרצח, ודורשת מהמשטרה לפעול לפני שיהיה מאוחר מדי

בנצי גופשטיין ופעילי להב"ה בהפגנה מול מצעד הגאווה בירושלים בו נרצחה שירה בנקי ב-30 ביולי 2015. (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
בנצי גופשטיין ופעילי להב"ה בהפגנה מול מצעד הגאווה בירושלים בו נרצחה שירה בנקי ב-30 ביולי 2015. (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

לאתר ערוץ 7, שפרסם ביום שני את טורו של משה חסדאי, יש מיליוני כניסות בחודש. זה פרט מידע שיפתיע את הקורא החילוני, אבל ביוני האחרון נכנסו לאתר 4.2 מיליון גולשים, במאי 4.6 מיליון, וכן הלאה. הטקסט שפרסם ערוץ 7 כל כך אלים וכל כך מסוכן, שקשה למצוא מילים לתאר אותו דרכן. הטקסט של חסדאי, מתחיל בתיאור ציבור ערביי ישראל, על ילדיו, נשותיו, ובעיקר חברי הכנסת שלו, כ"ניאו נאצים". לדבריו, "יש צורות רבות של הכחשת שואה ותכנון שואה חדשה. כולן מסוכנות ודורשות מלחמה טוטלית וניצחון מוחץ. לתעמולה הערבית שמנהלים חברי הכנסת הערבים וארגוני הטרור הערבים, בשילוב משתפי פעולה בוגדים שנולדו יהודים, יש כמה מכנים משותפים: הם מציירים את היהודים ובעיקר את המדינה היהודית, כאשפים במניפולציה של דעת הקהל העולמית והלאומית לצורך בצע כסף ותאוות כוח ושלטון".

הייתי שמחה להתייחס לדברים אלה בביטול. הם הרי מגוחכים. אבל הפסקה האחרונה בטקסט של חסדאי, מונעת ממני לעשות זאת. בפסקה האחרונה, חסדאי קורא, במילים פשוטות, לרצח. "אנו מחויבים להכות באויבינו המסיתים והרוצחים אותנו, ולעשות זאת ביד קשה וקשוחה שתעביר מסר לאלף שנים הבאות. יש לנו מחויבות לחסל ולגרש מקרבנו את אותם אנשים שמוכנים למחוק ולהכחיש את ההיסטוריה שלנו, אותנו כיהודים ואת היהדות. אל לנו לשתוק. אנו עוסקים בקרב על חיינו ומדובר באויב פנימי, שאחת דינו, לרדת מעל בימת ההיסטוריה. זהו עמלק, שדינו ידוע והגיע הזמן לבצע".

טאטור נעצרה על הרבה פחות

ישראל היא מדינה למודת טרור. ככזו, היא השכילה לחוקק ב-2016 את חוק המאבק בטרור. החוק, שמחליף בין היתר את הפקודה המנדטורית למניעת טרור, הינו מקיף ומסועף, ובוודאי קונה לו מקום בפסיקות בתי המשפט הישראלים. הנה, רק אתמול, בבית המשפט השלום בנצרת, הרחק מהמרכז המתוקשר, ניתן גזר דינה של דארין טאטור. טאטור, משוררת ערבייה בת 36, הורשעה בפרסום קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, והזדהות עם ארגון טרור – שתי עבירות מתוך חוק המאבק בטרור.

הרשעתה התבססה על 2 פוסטים שפרסמה טאטור בדף הפייסבוק הפרטי שלה, ועל תמונת קאבר ותמונת פרופיל שבחרה לפרסם בפייסבוק שלה. כתב האישום מפרט עבורנו בדיוק מה היה היקף החשיפה לו זכתה: עד מועד הגשת כתב האישום היו לטאטור 4,731 חברים.

אך מה לגבי התכנים אותם הפרקליטות תפסה כמסיתים? לאחר שפרסמה בפייסבוק וביוטיוב את השיר "תתנגדו בני עמי", ועד מועד הגשת כתב האישום – הסרטון זכה לסך הכל, 200 צפיות. לא יותר. מה לגבי הפוסט הנוסף אותו פרסמה, שעזר לזכות אותה ב-5 חודשי מאסר בפועל? היו לו 53 לייקים. זה הכל.

כך, גילינו שעבור משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, סרטון אחד בן 200 צפיות, ופוסט אחד בעל 53 לייקים – הם די והותר על מנת להרשיע אישה, חסרת עבר פלילי, בפרסום קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, והשמתה בכלא למשך 5 חודשים. זאת, כמובן, לאחר כשנתיים של מאסר בית בתנאים מחמירים.

אני לא אתווכח עם הפרקליטות לגבי מסוכנותה של טאטור. אם 200 צפיות בתוכן שלטענתה הוא מסית מספיקות על מנת להכניס את טאטור מאחורי סורג ובריח ולמנוע את גישתה לאינטרט, כנראה שזה מספיק. אך מה זה אומר לגבי אותן 4 מיליון כניסות חודשיות לערוץ 7?

"אויב פנימי נאצי"

הטקסט של חסדאי מלא בפנינים נוספות, הוא כותב שהבעיה אינה נגמרת בערביי ישראל – לדבריו פועל בתוך החברה הישראלית "אויב פנימי", שמסייע לאותם ערבים ניאו-נאצים, ומסכן את עצם קיומם של החברה בישראל, העם היהודי, והיהדות בכלל. "התעמולה הנאצית הערבית מובילה אנשים, ואפילו יהודים וישראלים מלידה, להתייחס ליהודים ובעיקר ליהודים דתיים לאומיים ומסורתיים כאל שקרנים, כאל אנשים שלא ראויים לאמון בנוגע לשואה או בנוגע לכל דבר אחר".

מיהו אותו כוח, מיהם אותם אויבים שמסכנים את עצם קיומו של העם היהודי, ושל כל אחד ואחת מאיתנו כיהודים? לדברי חסדאי, אלו הם חברי הקהילה הגאה, הפמיניסטיות, וכמובן – השמאל. "הכוח הלהט"בי והחילוני השמאלני הקיצוני, הכולל את הפמיניזם הרדיקלי שחודרים לצבא ולעמדות כוח, משחקים לידי האויב הערבי, שרואה בהם הזדמנות להחלשת העוצמה הצבאית והלאומית היהודית". ממש כך, לוקח חסדאי קבוצות אוכלוסייה שלמות מתוך החברה הישראלית והופך אותן למחלישות צה"ל ומדינת ישראל. אחיך הגדול, שבמקרה גם הומו? הוא עוזר לאויבינו מחוץ להחליש את צה"ל. אחותך הגדולה, שרק לאחרונה נישאה לבת זוגתה – היא מי שתשמיד את העם היהודי.

חסדאי ממשיך – "לא זאת בלבד, אלא שעתה כל אלה יחד מסיתים את הציבור הדרוזי והבדואי ואת הפולשים מאפריקה, נגד העם היהודי והמדינה היהודית וממשלתה. יש כאן אויב פנימי ערבי נאצי והוא מסוכן הרבה יותר מאיראן".

הכדור אצל משטרת ישראל

חסדאי קורא "לחסל ולגרש" – את כל חברי וחברות הקהילה הגאה, את כל הפמיניסטיות, כל השמאלנים, כל ערביי ישראל. כל אחד ואחת מהם. המסר הזה אינו נרמז, אינו עולה מהשורות, או נתון לפרשנות. הוא מופיע פשוטו כמשמעו – הגדרת קבוצות אוכלוסייה שלמות כאויבות העם, כעמלק, ואז הקריאה הברורה – "לחסל ולגרש".

לא מדובר בדיעה סובייקטיבית, שניתן לפרסם מעל כל במה כחלק מחופש הביטוי. מדובר בקריאה לרצח, הסתה ברורה, שהינה עבירה פלילית. עבירה על סעיף 24(ב) לחוק המאבק בטרור, הקובע כי מי ש"מפרסם קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, דינו מאסר של 5 שנים". חסדאי כתב קריאה ישירה כזו. ערוץ 7 פרסם אותה, ונתן לה להישאר באתרו למשך למעלה מ-24. ללא התערבות חיצונית – הייתה נשארת שם גם עתה ללא מפריע.

ערוץ 7 עשו יותר מזה. אתמול בערב, בזמן כשכבר קמה הסערה נגד הטקסט המטורף הזה, הכתבה הראשית שהם פרסמו הייתה "הרב לוינשטיין: להפגין נגד המצעד", ופירטה מדוע הרב מבקש לנכוח במצעד ולהפגין נגדו. קודם חסדאי כתב מדוע יש לפגוע בקהילת הלהט"ב, ואז בא הרב לווינשטיין והסביר לקורא היכן וכיצד למצוא הזדמנות לעשות זאת.

כעת, הכדור הינו בידי משטרת ישראל. מחר יתקיים מצעד הגאווה בירושלים. הוא יצא לדרכו לאחר פרסום הטקסט הזה, לאחר פרסום כתבות דומות על רבנים המבקשים לצאת ולהפגין נגד המצעד, לאחר פרסום מכתב הרבנים. הוא יצא לדרכו אחרי שרק לפני 3 שנים התרחש פיגוע במצעד הגאווה בירושלים, ונרצחה הנערה שירה בנקי. הוא יצעד, כשלצידו מעיזים למחות ולשחרר קריאות אלימות ומסיתות פעילי להב"ה, וכל מי שקיבל בשבוע האחרון רוח גבית מפורשת מפי אותם רבנים וכותבים.

לו דעתי תישמע, חסדאי צריך להיעצר היום על ידי משטרת ישראל, ולזכות לגורל לא מקל יותר מהגורל לו זכתה טאטור. אם 200 צפיות מכניסות אותך לכלא, טקסט הקורא "לחסל ולגרש" באתר לו מיליוני כניסות בחודש, צריך להוביל לתוצאה דומה. אולי הקו האדום הזה, יוביל לכך שאף צועד וצועדת לא יפגעו במצעד הגאווה מחר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!