דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

פשעי שנאה / חבורת קטינים תקפה באופן חמור שני צעירים להט"בים בירושלים

עשרה בני נוער, בגילאי 17-14, תקפו ביום ראשון האחרון צעיר אותו פיתו להגיע לפארק בקריית היובל בעיר | שעתיים קודם לכן תקפו צעיר ברחוב סמוך אותו זיהו כהומו | המשטרה פתחה בחקירה

סרט משטרה. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
סרט משטרה. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

שני מקרי תקיפה קשים כנגד להט"ב התרחשו השבוע בשכונת קריית היובל בירושלים. בשני המקרים הותקפו צעירים להט"בים על ידי אותה חבורה של עשרה קטינים תושבי העיר.

ביום ראשון האחרון, סביב השעה 23:00, הגיע צעיר הומו לפארק דניה בעיר, כדי להיפגש עם נער תושב ירושלים, עימו היה בקשר דרך אפליקציית היכרויות. עם הגעתו למקום, הוא הותקף על ידי אותו הנער ותשעת חבריו, בגילאי 17-14, שהגיעו יחד על מנת לבצע את המעשה.

גורמים המעורים בפרטי האירוע כינו את המקרה "תקיפה חמורה". מסתמן כי הנער שדיבר עם הצעיר תכנן ביודעין לקבוע עם הצעיר ולהביא אותו אל הפארק בשעת ערב מאורחת, על מנת שיוכל לתקוף אותו יחד עם בני נוער נוספים.

הצעיר שהותקף נזקק לאשפוז בעקבות האירוע, ורק מספר ימים מאוחר יותר העז להתלונן במשטרה על המקרה. בעוד הצעיר שהותקף אינו ירושלמי, עשרת התוקפים הם תושבי העיר.

שעתיים מוקדם יותר, סביב השעה 21:00, תקפה אותה חבורת נערים צעיר אחר ברחוב, אותו זיהו כהומו. התקיפה התרחשה ברחוב שטרן בקריית היובל, בסמוך לפארק דניה, בו אירע המקרה השני.

שני המותקפים תיארו קושי לגשת למשטרה ולהתלונן, בין היתר בגלל זהותם המינית, והעובדה שהם עדיין בארון.

ממשטרת ישראל נמסר כי "למשטרה מוכר רק מקרה אחד. המשטרה רואה בחומרה כל מעשה אלימות, ולכן, מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שעדיין מתנהלת בימים אלו. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה במטרה להגיע לחקר האמת".

שני אירועי תקיפה חמורים אלה הם רק אירועי הקיצון של מקרי האלימות שאירעו השבוע בירושלים. הכל, בשבוע בו מתקיים מצעד הגאווה בעיר. לפני כשבוע, רוססה כתובת נאצה בסמוך למקום בו נדקרה למוות שירה בנקי במצעד הגאווה בעיר לפני שלוש שנים. במקום רוסס "ואת זכר לא תשכב, משכב אישה תועבה". בתחילת השבוע, הותקף פעיל הבית הפתוח בעיר בסמוך לתחנה המרכזית בירושלים, כשהוא נושא עימו דגל גאווה גדול. לדבריו, עובר אורח חרדי התקרב אליו, הפיל אותו לקרקע ושבר את דגל הגאווה שהיה עימו.

מהבית הפתוח בירושלים נמסר כי "אנו בודקים את האירועים ומודאגים מאד. האלימות היא תוצר ישיר של חברה שבה דמנו מותר, ואם בכירי הממשלה, מקבלי ההחלטות ומנהיגים בכל ציבור בחברה הישראלית לא ילחמו בקיצוניות ובשנאת השונה – הם ימשיכו להתרחש ביתר שאת. אנו קוראים לכל מי שנפגע ליצור קשר עם הבית הפתוח לסיוע ולדווח למרכז ניר כ"ץ".

לבית הפתוח ניתן לפנות באמצעות טלפון שמספרו: 02-6250502 או באתר האינטרנט joh.org.il.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!