דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החינוכית

מאבק חינוכי / נחתם הסכם פרישה לעובדי החינוכית, הוועדים דוחים אותו

ההסכם שנחתם בין ההסתדרות, נציבות שירות המדינה והאוצר מציע לכל עובד שיבחר בכך לפרוש ולקבל תנאים המקבילים לאלו שקיבלו עובדי רשות השידור | העובדים טוענים כי לא היו מעורבים בניסוחו וכי ימתינו לפסיקת בג"ץ בעתירתם

הפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה (ועד העובדים)
הפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה (ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר חתמו אמש (רביעי) על הסכם פרישה עבור עובדי הטלוויזיה החינוכית. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי אמר ל'דבר ראשון' כי ההסדר מציע לכל עובד שיבחר בכך לפרוש ולקבל תנאים המקבילים לאלו שקיבלו עובדי רשות השידור עם פיטוריהם.

בוועדי העובדים של הטלוויזיה החינוכית טענו כי ההסכם נחתם בלא ידיעתם ומעורבותם, וכי הוא מותיר שאלות רבות בקרבם היות ואינו מספק מתווה כולל ומענה לשאלות והערות שהציגו להסתדרות, למשרד האוצר ולנציבות בחודשים האחרונים. "נכון להיום, שבועיים להפסקת פעילותה של החינוכית, נותרים העובדים בערפל כבד ביחס לעתידם הקרוב" מסרו הוועדים, והוסיפו כי בכוונתם להמשיך בהליך בו החלו בבג"ץ. "כל עוד עתירתנו מתבררת בבג"ץ וברור לנו שההסכם שנחתם אינו מגן עלינו ואינו משקף את מלוא האינטרסים שלנו, אין בכוונת העובדים להתייחס אליו או לקבל אותו".

"אף אחד לא חייב לפרוש, ואת כולם אנחנו נסדר", אמר יעקובי. "זו תוכנית מדהימה, כל עובד יקבל 750 אלף עד מיליון שקלים – כל תנאי רשות השידור. חלק מהטענות של ועדי העובדים אינם בגלל התוכנית עצמה, אלא כי יש קושי לקבל את עצם הסגירה. אבל זו החלטת ממשלה שאינה הפיכה. תוכנית הפרישה נדונה עם ועדי העובדים". לדבריו על פי הסיכום עם נציבות שירות המדינה, יתקיים מו"מ נוסף על תהליך הניוד של עובדים שיבחרו שלא לפרוש בתנאים אלו, ויועברו מהטלוויזיה החינוכית לשירות המדינה – אולם בשלב זה אין הבטחה שבשירות המדינה יקלטו במקצועות מקבילים לאלו בהם הם מועסקים כיום.

אתמול הפגינו כמאה מפגינים כנגד סגירת הטלוויזיה החינוכית מול קריית הממשלה בתל אביב, אולם לאור יציאת הכנסת לפגרה, התנגדותו של ראש הממשלה ומועד הפסקת השידורים החל בעוד שבועיים, ככל הנראה הסגירה של הערוץ הוותיק בישראל, המשדר מזה 53 שנים, כבר אינה נמנעת.

ביום שני עתרו כ-140 מעובדי החינוכית לבג"צ בדרישה לעכב את סגירת התחנה עד להגעה להסדר עם העובדים, בין היתר בטענה כי עד החוק אמנם מורה על הפסקת שידורי התחנה, אך עד כה לא נתקבלה החלטה במשרד החינוך או בנציבות שירות המדינה על סגירת יחידת הסמך של הטלוויזיה החינוכית במשרד החינוך – ועל פיטורי העובדים. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד יובל יועז ועו"ד דורון ברקת, ממשרד יועז-ברקת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!