דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד המנופאים

חברה ועבודה / הבחירות לוועד הארצי של המנופאים יתקיימו היום לראשונה

על ראשות הוועד הארצי מתמודדים דן ורשבסקי, יו"ר ועד הפעולה, ויפתח זקס, לצד 8 מועמדים, ומועמדת אחת, לתפקידים אחרים | יו"ר הסתדרות עובדי הבניין איציק מויאל: "לוועד החדש תהיה המון עבודה, בייחוד במאבק על תחום הבטיחות"

מנופים באתר בנייה, אילוסטרציה (צילום: דבר ראשון).
מנופים באתר בנייה, אילוסטרציה (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות עובדי הבניין והעץ תערוך מחר (חמישי) לראשונה בחירות לוועד הארצי של המנופאים – כשנה לאחר חתימת צו ההרחבה על ההסכם הקיבוצי הראשון בענף, וכשלוש שנים לאחר הקמתו של הוועד. בהסתדרות עובדי הבניין והעץ דאגו לקבוע את שעות ההצבעה כך שיאפשרו את השתתפותם של כלל המנופאים, לאחר שעות עבודתם. ההצבעה תחל היום בשעה 16:00 ותסתיים בשעה 22:00 בלילה. הארגון יספק, לדברי מויאל, הסעות והחזרי נסיעות לעובדים המגיעים להצביע מרחוק והחזרי נסיעות.

טקס חתימת ההסכם לשיפור והסדרת תנאי העסקתם של המנופאים, אפריל 2017 (צילום: דוברות ההסתדרות).
טקס חתימת ההסכם לשיפור והסדרת תנאי העסקתם של המנופאים, אפריל 2017 (צילום: דוברות ההסתדרות).

"זה יום מאוד חשוב ומיוחד עבורנו, יום חג", אמר ל'דבר ראשון' יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, איציק מויאל. "לאחר מאמץ בן שלוש שנים של התאגדות מנופאים שידעה המון עליות ומורדות, גם חיכוכים פנימיים והרבה מאבקים כנגד מי שניסה להפריע להתארגנות – קבלנים ובייחוד חברות כוח אדם. מחר נסגר מעגל – ההתארגנות, שלמיטב ידיעתי היא היחידה בעולם של מנופאים במסגרת ארצית ותחת איגוד גדול, הצליחה. יש הסכם קיבוצי מיוחד עם צו הרחבה, ומחר יהיה הוועד היציג, הנבחר והדמוקרטי של כל המנופאים המועסקים בישראל. זה הצליח בגלל ההתארגנות האותנטית של העובדים.

"לוועד החדש תהיה המון עבודה, בייחוד במאבק על תחום הבטיחות, להטמיע יחד איתנו ולהסביר את תנאי ההסכם שחתמנו, ואנחנו נעמיד לרשותו את כל הכלים הדרושים כדי להצליח במשימה שהיא לא פשוטה" הוסיף.

בקומה השביעית של בית ההסתדרות יפתח מחר חמ"ל ומוקד הצבעה חגיגי עבור כ-400 בעלי זכות הבחירה. הבחירות הן ליו"ר הוועד ולששת הנציגים הנוספים – שלושה מתל אביב ומהמרכז, אחד מצפון הארץ ואחד מהדרום. על תפקיד יו"ר הוועד הארצי מתמודדים דן ורשבסקי המכהן כיום כיו"ר ועד הפעולה ויפתח זקס מולו. בין תשעת המתמודדים על יתר התפקידים נרשמת גם מנופאית אחת, המבקשת להביא גם את קולן של מפעילות העגורנים, במקצוע שבו מרבית העובדים הם גברים.

כנס המנופאים בהסתדרות 23/2 (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות).
כנס המנופאים בהסתדרות 23/2 (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות).

"שלוש שנים של עבודה קשה מביאות אותנו לרגע ההיסטורי: בחירות לוועד ארצי קבוע למפעילי עגורן הצריח בישראל", מסר יו"ר ועד הפעולה הנוכחי דן ורשבסקי. "מתחילת מאבק המנופאים השקעתי זמן רב, ואת כל כולי, על מנת לקדם ולשפר את תנאי העבודה והאיגוד, והמאמץ נשא פרי. אני מבקש מהמנופאים להפעיל את שיקול הדעת ולהצביע למי שתרם ונתן, וימשיך לעשות זאת למען העתיד של כולנו".

יפתח זקס המתמודד מולו ברך אף הוא על הקמת הוועד הארצי לאחר שנים ארוכות של נסיונות ומסר: "אני מברך את כל המועמדים וקורא לכולם, אלו שיבחרו ואלו שלא – לעבוד יחד על מנת להצעיד את הענף הזה קדימה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!