דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / הבא בתור: האוסטרי ארנדראס הרצוג ימונה למאמן נבחרת ישראל

276 ימים אחרי עזיבתו של אלישע לוי, הוחלט בנבחרת ישראל למנות את למנות את כוכב העבר האוסטרי לתפקיד החשוב ביותר בכדורגל הישראלי | אלי אוחנה: "להרצוג תהיה עכשיו הזדמנות טובה לפצות על שער השוויון ההוא"

אנדריאס הרצוג, 22 בפברואר 2018 (Werner100359/ ויקימדיה קומונס)
אנדריאס הרצוג, 22 בפברואר 2018 (Werner100359/ ויקימדיה קומונס)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לנבחרת ישראל יש מאמן חדש – האוסטרי אנדראס הרצוג, כך פרסמה אמש (רביעי) ההתאחדות לכדורגל בהודעה רשמית. הרצוג בן ה-49, ששימש בשנים האחרונות מאמן בצוות המקצועי של יורגן קלינסמן בנבחרת ארצות הברית נבחרת ע"י חברי הפורום המקצועי שהחליטו לאמץ את עמדת המנהל הטכני של ההתאחדות, ווילי רוטנשטיינר.   מינויו של הרצוג לאישור יובא לאישור בישיבת הנהלת ההתאחדות.

הרצוג נחשב לאחד הכדורגלנים הגדולים בתולדות אוסטריה. הוא החל את הקריירה המקצוענית שלו ברפיד וינה ב-1986 ואחרי שש שנים עבר לבונדסליגה הגרמנית. הפליימייקר המוכשר הוביל את ורדר ברמן לאליפות ולזכייה בשני גביעים. בעונת 1995/1996, לאחר מכן עבר לבאיירן מינכן עימה זכה בגביע אופ"א ועזב כבר אחרי עונה חזרה לברמן, בה שיחק חמש שנים נוספות. הוא פרש מכדורגל ב-2004 לאחר עונה בלוס אנג'לס גלאקסי ב-MLS.

הרצוג, כבש במהלך הקריירה הענפה שלו 26 שערים ב-103 הופעות במדי הנבחרת באוסטרית (שיא לאומי) והשתתף בגביע העולם 1990 ו-1998. אבל, אנחנו נזכור אותו במיוחד בשל השער בבעיטה חופשית נגד נבחרת ישראל במסגרת המחזור האחרון של מוקדמות מונדיאל 2002 בדקה האחרונה של המשחק, שהשווה את המשחק ל 1-1 והעלה את האוסטרים לפלייאוף על חשבוננו. 

קריירת האימון של האוסטרי עדיין בתחילתה, הוא החל כעוזר מאמן נבחרת אוסטריה בין השנים 2008-2009 ולאחר מכן אימן שנתיים בנבחרת הצעירה עד גיל 21. בין השנים 2011-2016 הוא שימש כעוזר מאמן של יורגן קלינסמן בנבחרת ארה"ב, כולל במונדיאל 2014. הרצוג הספיק לרשום קדנציה קצרה כמאמן ראשי בנבחרת ארה"ב עד גיל 23. ישראל תהיה התחנה הראשונה שלו כמאמן ראשי בבוגרים.

ווילי רוטנשטיינר: ״אני מכיר היטב את הרצוג, הן כשחקן גדול והן כמאמן מבטיח בנבחרות הצעירות של אוסטריה וארצות הברית וכן כעוזרו של יורגן קלינסמן בנבחרת ארצות הברית הבוגרת. הרצוג מלא תשוקה להוביל את נבחרת ישראל בעתיד הקרוב ואני משוכנע שהתרומה שלו תהיה גדולה. חברי הפורום המקצועי הביעו אמון מלא בבחירתו ויש להם חלק עצום בהצלחת התהליך״.

אלי אוחנה: ״בישיבה האחרונה הציג רוטנשטיינר בהרחבה את היתרונות הרבים שהוא רואה באנדי הרצוג והסכמנו כי מדובר בבחירה נכונה. לאורך כל הדרך פעלנו ונפעל מתוך אינטרס אחד – קידום הכדורגל הישראלי והנבחרות. להרצוג תהיה עכשיו הזדמנות טובה לפצות על שער השוויון ההוא".

ב-2001 בדקה ה-90. המינוי של ווילי והבחירה בהרצוג לתפקיד מאמן הנבחרת הם חלק ממהלך רחב, עמוק ומשמעותי שמובילה ההתאחדות ואליו יצטרפו בהמשך גורמים מובילים, כדי להעמיד את כל התנאים להצלחת הענף.  נביא את המלצתנו בפני חברי ההנהלה ואני מאמין שנקבל את אמונם פעם נוספת. תודה לכל מי שסייעו, חבריי לפורום ואנשי ההתאחדות״.

נבחרת ישראל בכדורגל (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורגל (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "ההתאחדות לכדורגל תעמיד לרשות רוטנשטיינר והרצוג, ולרשות כלל הנבחרות, את כל האמצעים כדי להצליח במשימה הלאומית. אני בטוח שמדובר בחיזוק משמעותי, שיסייע ביציאה לדרך חדשה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "אני מברכת את אנדי הרצוג על המינוי החשוב. ההתאחדות לכדורגל  והוועדה המקצועית שלה קיבלו החלטה אסטרטגית למנות הן מנהל טכני והן מאמן נבחרת אירופאים. אני מקווה ומיחלת שהחלטה זו תוכיח את עצמה ותחת הדרכתם תגיע הנבחרת הלאומית שלנו לרמות הגבוהות ותעפיל למפעלים הבינלאומיים אליהם אנו לוטשים עיניים מזה 50 שנה".

עוד אמרה השרה: "משרד התרבות והספורט יעבוד בשיתוף פעולה עם הצוות המקצועי שנבחר כמו כן עם  סיום עבודת הוועדה שהקמתי בראשות המנכל, שהחלה כבר בעבודתה בהשתתפות ההתאחדות לכדורגל, נוכל יחד גם להגדיר באופן ברור יותר את יעדי ענף הכדורגל לשנים הבאות ובעיקר נוכל לשוב ולהתרגש ולהתגאות בנבחרת הלאומית שלנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!