דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / בגלל תקיפה גזענית: אתלטית איטלקייה עלולה להחמיץ את אליפות אירופה

דייזי איסקיו המחזיקה בשיא האיטלקי בזריקת דיסקוס עד גיל 23, הותקפה בעיר טורינו בשל צבע עורה | בשל המקרה, עולם הספורט האיטלקי ואלופת איטליה יובנטוס הביעו את תמיכתם בה שתחלים ותוכל להשתתף באליפות אירופה

זורק הדיסקוס האיטלקייה דייזי אוסקיו (Photo by Matteo Ciambelli/NurPhoto via Getty Images IL)
זורק הדיסקוס האיטלקייה דייזי אוסקיו (Photo by Matteo Ciambelli/NurPhoto via Getty Images IL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום שני האחרון יצאה דייזי אוסקיו, בת 22, מחזיקת שיא הדיסקוס האיטלקי מתחת לגיל 23, לארוחת ערב חגיגית עם חברים במונקליירי, טורינו. הספורטאית המצטיינת מתכוננת לאליפות אירופה שתפתח ב-6 באוגוסט בברלין והבילוי הנעים נועד בשביל לשבור את שגרת האימונים. לאחר שסיימה לאכול, יצאה האתלטית מהמסעדה והותקפה ע"י חבורת צעירים שזרקו עליה ביצים מרכב חולף על פניה, אחת הביצים פגעה בעינה והספורטאית נלקחה לבית החולים בטורינו, בו אובחנה עם פגיעה בקרנית העין.

הסיבה לתקיפה הייתה צבע עורה השחום של אוסקיו, האנשים שפגעו בה לא ידעו מי היא וההחלטה לתקוף אותה הייתה על סמך מראה חיצוני בלבד. אוסקיו אמר לכתבים "הם עשו את זה בכוונה, הם לרצו לפגוע בי כאישה צעירה שחומת אור, הייתי קרבן של של גזענות. כאשר אתה עובר ממילים למעשים אז עוד מחסום נפרץ".

אוסקיו נולדה בעיר טורינו באיטליה כבת לזוג מהגרי עבודה ספורטאים ניגרים, אביה התחרה בג'ודו ואמה הייתה שחקנית כדוריד. בשנה שעברה, היא קבעה שיא איטלקי חדש עד גיל 23 בזריקת דיסקוס כאשר זרקה אותו למרחק 57.49 מ' בתחרות בטקסס. בחודש אפריל השנה, היא שיפרה באופן משמעותי את השיא שלה עם זריקה מוצלחת ל- 59.72 מ' בסן אנג'לו. השיפור המשמעותי ביכולת שלה הפך אותה לספורטאית מפתח למשלחת האיטלקית בתחרות הקרובה ובאליפויות בשנים הבאות. הפגיעה בקרנית, שמה את השאיפות שלה להשתתף באליפות אירופה בסכנה.

לעיתון "הגזטה" האיטלקי היא סיפרה על רגעי החרדה והשאיפה להגיע בכל זאת לאליפות "אחרי הפגיעה ראיתי נוזל בידי והתחלתי לצרוח, חששתי שזה חומצה. אחר כך הבנתי שזאת רק ביצה. אני אעשה הכל כדי להגיע לאליפות אירופה בברלין, בשבילי זה דבר מאוד חשוב. בהתחלה פחדתי שאצטרך לפספס את האליפות. אבל דיברתי עם הרופא שלי שאמר שאני צריכה לנוח לכמה ימים ואז לחזור להתאמן". כעת היא מקווה שהנפיחות בעין תרד והיא תוכל בכל זאת להגיע לאירוע השיא שלה בקרירה המקצוענית שלה.

לאחר התקיפה הגזענית המכוערת, אוסקיו זכתה לגל של אהבה ותמיכה אדיר מצד עולם הספורט האיטלקי. נשיא איגוד האתלטיקה האיטלקית אלפיו ג'יומי הוציא באופן מיידי הודעת תמיכה באתלטית הצעירה: "זה טירוף, מעשה של טמטום מוחלט, אבל דייזי חזקה מאוד נפשית ואני בטוח שהיא תשתתף באליפות בגרמניה. על החוקרים לקבוע אם זה היה רק ​​טיפשות או מעשה גזעני. זה האקלים החברתי שקיים היום במדינה, שמוביל אותנו לחשוב אם זה היה מעשה גזעני או לא. זו היתה תוקפנות שאני מתכוון להגדיר בדרך האפשרית היחידה: מטומטמת ופחדנית. לאתלטיקה האיטלקית יש את ערכי האינטגרציה שלה, והתאחדות שלנו תמיד עבדה כך שכל מי שגר באיטליה ירגיש שייך".

בנוסף לקולגות מעולם האתלטיקה, הצטרפה קבוצת הכדורגל יובנטוס המקומית עם הודעה בטוויטר שמאחלת לדיזיי אוסקיו בהצלחה בהחלמה ובתחרות. גם קפטן הקבוצה לשעבר ג'ג'י בופון בחר לעודד את הספורטאית הצעירה עם איחול משלו ברשת החברתית, בו פנה לאתלטית באופן אישי יותר: "דייזי היקרה, שיהיה לך בהצלחה. אנחנו צריכים לא לאכזב את כל האוהדים בברלין."

המשטרה האיטלקית החלה בחיפוש אחר התוקפים של אוסקיו, אך הסבירה כי אותה מכונית פיאט ממנה הותקפה, עדיין לא נמצאה. לפי המשטרה המקרה שלה הוא חלק ממקרים דומים של זריקת ביצים על עוברים ושבים שהתקיימו על רקע גזעני בעיר בימים האחרונים.

האלימות והגזענות באיטליה נמצאת בעליה מאוד קשה בעקבות עלייתם של הימין הקיצוני באיטליה בבחירות האחרונות לפרלמנט וראשות הממשלה בתחילת השנה. עלייתם לשלטון הגיע בעקבות הגירה של כ-600 אלף מהגרים, בעיקרה ממדינות אפריקה בארבעת השנים האחרונות. בחודשים האחרונים הציבור האיטלקי מתחיל לתסוס ולפנות לאלימות בחסות הגזענות. הפגיעה בספורטאית מצטיינת מעלה את הדיון הציבורי בתקשורת האיטלקית וזוכה לגל של ביקורת גורפת של החברה האיטלקית. אך אותה החברה גם לא מנסה למנוע את האלימות מלמצוא את הבן אדם הבא ,וכידוע לאכזריות של שנאת חינם אין יכולת הבחנה בין הקורבנות שלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!