דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מכבי אש

מכבי אש / הכבאים יחריפו צעדים ארגוניים בשל "פגיעה בתנאים, סיכון חיים ולחץ לא לגיטימי"

בשעה שמתמודדים הכבאים עם טרור ההצתות בעוטף עזה, המתח בתוך הארגון גובר סביב ביקורת על התנהלותו של נציב שירות הכבאות | הנציבות בתגובה: "מסכנים חיי אזרחים בגלל מאבק לא צודק"

שריפה בשדה בעקבות בלון תבערה (יונתן זינדל / פלאש90)
שריפה בשדה בעקבות בלון תבערה (יונתן זינדל / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהמשך לאזהרה ששיגר בשבוע שעבר יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד לנציב הכבאות דדי שמחי – החל מהבוקר (ראשון) יחריפו הכבאים את צעדיהם הארגוניים במדורי בטיחות אש ורישוי עסקים וכן באמצעות שיבוש קורסים והכשרות.

המאבק מחריף נוכח טענות לצעדים חד צדדיים שנוקט הנציב נגד ארגון העובדים, פגיעה בתנאי ההעסקה ומניעת תקציבי רווחה ומתנות חג לכבאים. כמו כן טוענים בארגון העובדים כי הנציבות מסכנת את חיי הכבאים כשהיא דורשת מהם להשלים משמרות בתחנות האם שלהם. "דדי גורם לכבאי לרדת מתחנת ירושלים או טבריה או צפת  לדרום להילחם בעפיפונים ולנהוג בלילה עייף לתחנת האם, ולהמשיך משמרת 24 שעות" נמסר מארגון העובדים. "זו סכנת חיים גם לכבאי וגם לאזרח שהוא עלול להיקרא להציל! דדי מסכן חיים כי הוא במודע מוריד סדר כוחות בתחנות אם מתחת לקו האדום כדי לתגבר בדרום"!

לוחמי אש בהפגנת ענק מחוץ לנציבות הכיבוי (צילום: יחצ)
לוחמי אש בהפגנת ענק מחוץ לנציבות הכיבוי (צילום: יחצ)

במכתב ששלח בר-דוד לכבאים, חיזק את ידי ארגון הכבאים והביע את תמיכת ההסתדרות במאבקם. "לצערי נאלצים עובדי ועובדות המערך להתגונן יום יום מפני פגיעתו הרעה של נציב כבאות והצלה בזכויותיהם וזאת בשעה שהם מתמודדים עם אתגרים שוטפים במציאות לא קלה בעבודתם השוטפת" כתב.

"עמלנו רבות והגענו במאמץ רב ושיתוף פעולה להקמת מערך נציבות הכבאות אשר יטיב לשרת את מטרותיו ויקדם את עובדי המערך, מעמדם וזכויותיהם" הוסיף. "נציב כבאות והצלה, פועל בניגוד לרוח שיתוף הפעולה ושואב כוחו מתוך שררה והנהגת שלטון פחד, טרור ואימה על עובדי המערך, תוך שהוא רומס ברגל גסה יום – יום את זכויותיהם של העובדים ונציגותם ואת מערכת יחסי העבודה שנבנתה עד שהגיע לתפקידו. לא לשם כיוונתי כשהקמנו יחדיו את מערך נציבות הכבאות ולא כך אמורים הדברים להתנהל" (הדגשה במקור).

"לא ארשה כי יהלכו אימים על עובדים, יפעילו צעדים שכל מטרתם היא להחליש את העובדים ונציגותם, ויפגעו בכבודם ובחוסנם האירגוני. ככל שנציב הכבאות ימשיך לפעול בדרך השררה ויגביר את הלחץ הבלתי לגיטימי על עובדי המערך, בשיטות שמקום לא יכירם ביחסי עבודה בכלל ובמדינה דמוקרטית בפרט, הצעדים שינקטו כדי לרסן את התנהלותו ילכו ויגברו! אני קורא למקבלי ההחלטות לקחת אחריות ולפעול נגד התנהלותו של נציב כבאות והצלה על מנת למנוע הסלמה במערכת יחסי העבודה ואי נעימות כתוצאה מהצורך בנקיטת צעדים ארגוניים חריפים".

מנציבות הכבאות וההצלה נמסר בתגובה: "צר לנו שההסתדרות וועד העובדים החליטו לסכן את חייהם של תושבי המדינה בשם מאבק לא צודק".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!