דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אורון שאול

השבויים והנעדרים / שמחה גולדין: "המילים של נתניהו חלולות, אין מאחוריהן כלום"

משפחות החיילים והאזרחים המחוזקים בידי חמאס ועזה ערכו הבוקר (א') מסיבת עיתונאים משותפת לקראת ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בנוגע להסדרה מול חמאס | לאה גולדין: "אין שיקום ושדרוג בלי אורון, הדר, הישאם ואברה"

מסיבת עיתונאים של משפחותיהם של אורון שאול והדר גולדין, 5 באוגוסט 2018. (צילום: מסדר הדר)
מסיבת עיתונאים של משפחותיהם של אורון שאול והדר גולדין, 5 באוגוסט 2018. (צילום: מסדר הדר)
שי ניר

משפחות חיילי צה"ל והאזרחים הישראליים המוחזקים בידי חמאס בעזה, משפחות שאול, גולדין, מנגיסטו ואבו גנימה, ערכו הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים משותפת על רקע הדיווחים על ההתקדמות במגעים להסכם הסדרה אזורי ובינלאומי בעזה ולקראת ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני שתתקיים אחר הצהריים. כעת, צועדים בני המשפחות לעבר משרד ראש הממשלה, שם ידרשו להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"ביום חמישי הקרוב נציין שנתיים למותו של הרצל בעלי, אבא של אורון. כמו שכולם יודעים הרצל נפטר לאחר שהפסיד בשתי מלחמות: הראשונה – החזרתו של אורון. המלחמה השנייה – המלחמה בסרטן שהתפשטה בגופו" אמרה זהבה שאול, אמו של אורון שאול ז"ל, "הגעגועים ואי הוודאות לגבי גורלו של בננו ומשבר האמון הקשה של בעלי בממשלת ישראל, כחודשיים לפני מותו נפגשנו עם ראש הממשלה נתניהו והוא צעק עלינו והטיח בנו האשמות. הוא כינה אותנו שקרנים. עד לפגישה זו, הרצל נתן אמון מלא במערכת והאמין להבטחות של ראש הממשלה. פגישה זו הייתה עבורו קש ששבר את גב הגמל. לפני מותו השאיר הרצל בידי את צוואתו – לא להאמין יותר להבטחות ולעשות כל שביכולתנו להשיב את אורון הביתה".

שאול קראה לנתניהו לממשלה "לא לחתום על הסכם עם שום ארגון שפל ואכזרי" ולא להעניק מחוות או סיוע הומניטרי לחמאס. "אל תסייע להם לבנות נמלים או כל מחווה אחרת עד שיחזירו את אורון והדר והשבויים האחרים", הוסיפה. בדבריה ביקשה לפנות לציבור הישראלי שימחו בפני הממשלה ולא יאפשרו "להפקיר את הבנים בידי האויב".

שמחה גולדין, אביו של הדר אמר כי "איבדתי את הנאיביות שלי כשראש הממשלה נתניהו סגר, מבחינתו, לפני 4 שנים את צוק איתן והשאיר את הדר ואורון ברפיח וסג׳עיה. איבדתי את התמימות שלי כשנתניהו חתם הסכם עם ארדואן, שהשפיל את חיילי השייטת והכניס סחורות במיליארדים לעזה, והחליט ברגע האחרון להוציא ממנו את התנאי המקדים למהלך שהיה החזרת החיילים והאזרחים".

"שואלים אותי איך אני יודע שגם הפעם החיילים והאזרחים לא חלק מהסיפור? מאוד פשוט. שוחחתי ביום חמישי בערב עם מתאם השבויים ירון בלום והוא עצמו לא יודע שמתנהל משא ומתן להשבת הבן שלי, הבן של זהבה והאזרחים הישאם ואברה" הוסיף, "המתאם אמר לי בצורה מגומגמת שיש דרישה קבועה של ישראל שהעניין יהיה חלק מההסדרה, אבל בדיוק כמו שאמרתי לכם. ההסדרה כבר בעיצומה והחיילים והאזרחים שוב הופקרו על ידי ראש הממשלה".

לדבריו, "הציבור הישראלי צריך להבין שאצל נתניהו הכל זה ספין. ובעניין השבת החיילים לא קיימת שום מחויבות לערכי צה"ל ולברית בין הממשלה לבין משפחות החיילים. המילים שנתניהו מקפיד לומר בכל אירוע וטקס כי 'המדינה עושה כל שביכולתה' הן מילים חלולות שמאחוריהן אין כלום ולא היה כלום.

רעייתו, לאה גולדין, הוסיפה כי "אני קוראת לראש הממשלה – ביבי, תלמד מטראמפ. לפני השיחות, לפני ההסכמים, הוא הכריח את המנהיג הצפון קוריאני להחזיר את השבויים והנעדרים האמריקנים הביתה. ביבי, תלמד מטראמפ. אין הסדרה בלי תמורה. אין שיקום ושדרוג בלי אורון, הדר, הישאם ואברה תחילה. הומניטרי תמורת הומניטרי. נתניהו חייב לומר היום שבכל הסדרה החיילים והאזרחים חוזרים תחילה. הסכמים על הקרח, בחום של המזרח התיכון, ראינו כבר בהסכם הטורקי לפני שנתיים ובקהיר לפני ארבע שנים. לא נסכים לראות את הבגידה בערכים של החברה הישראלית".

בהמשך היום, בשעה 16:00 אחר הצהריים, יקיימו אירוע מחאה מול מעון ראש הממשלה בעיר, זאת במקביל לישיבת הקבינט. המשפחות מבקשות לקרוא לנתניהו להבטיח כי השלב הראשון בכל הסכם עתידי בעניין המצב בעזה יכלול את השבת גופות החללים גולדין ושאול שנפלו במבצע צוק איתן לפני ארבע שנים ואת האזרחים החיים שחצו את הגבול לרצועה בשנים שחלפו מאז.

הקבינט המדיני-ביטחוני ידון היום במאמצי ההסדרה, שלפי הדיווחים תכלול מתווה רב-שלבי שייבנה בהדרגתיות. בשלב הראשון הוא יכלול הפסקה של שיגור עפיפוני התבערה וההפגנות בגבול הרצועה בתמורה להקלות בפתיחת המעברים והכנסת הסחורות לעזה. בתוך כך, ב"אל-קודס" דווח היום כי מצרים הגישה לחמאס שינויים במתווה הרגיעה, שלדברי מקורות עלול להכשיל את הדיונים הנוכחיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!