דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

כדורגל נשים / איטליה: שחקניות הכדורגל שובתות בדרישה ליחס מכבד מצד ההתאחדות

כמו במדינות רבות נוספות, כדורגל הנשים הולך וצובר תאוצה בארץ המגף ובשעה טובה הוחלט להעביר את קבוצות הנשים מאחריות התאחדות הליגות החובבניות לליגה המקצועית אלא שזו לא מוכנה לקחת את האחריות | השחקניות לא שותקות

קבוצת הנשים של יובנטוס (צילום: Daniele Badolato - Juventus FC/Juventus FC via Getty Images)
קבוצת הנשים של יובנטוס (צילום: Daniele Badolato - Juventus FC/Juventus FC via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בקיץ שעבר הקימה יובנטוס את קבוצת הנשים של מועדון הכדורגל. ההצלחה המסחרית והספורטיבית המהירה הכניסה עניין בליגת הנשים החצי מקצוענית של איטליה והפכה את הקבוצה, לראשונה מאז שנות הזוהר בשנות ה-70 וה-80, לכוח עולה בכדורגל הנשים האירופאי.

הפופולריות הרבה לה זכתה קבוצת הנשים של יובנטוס, בתוספת לזכייה באליפות הליגה כבר בעונתה הראשונה, גרמה להחלטה מסחרית וחברתית חשובה של קבוצות רומא ומילאן על הקמת קבוצות נשים משלהן וקניית כרטיס לליגה הבכירה, הסרייה א', כבר מהעונה הקרובה.

בעקבות החלטה בליגת הנשים האיטלקית בה יתחרו בעונה הקרובה 12 קבוצות, ביניהן קבוצות הנשים של פיורנטינה יובנטוס, מילאן ורומא. הגעתן של הקבוצות הבכירות אמורה להגדיל את העניין של ציבור אוהדי הכדורגל האיטלקי בליגת הנשים ולהעלות את הרמה בליגה עם הגעת שחקניות בכירות ממדינות אחרות.

לאור העלייה הצפויה ברמה החליט רוברטו פבריצ'יני, מנהל שתי הליגות הבכירות לכדורגל נשים של איטליה, על העברת האחריות על הניהול מהתאחדות הליגות החובבניות באיטליה לניהולה המקצועי של התאחדות הכדורגל האיטלקית המקצוענית. המעבר הזה אינו רק סמלי , אלא בעיקר מציב סטנדרטים אחרים לקידום ופיתוח הליגות, גם מבחינה ניהולית וגם מבחינה תקציבית.

בהתאחדות האיטלקית לא הסכימו לקחת את האחריות הנדרשת ובעקבות כך החליטו שחקניות שתי הליגות הבכירות באיטליה להשבית את פתיחת העונה המתקרבת. בהצהרה רשמית נאמר על-ידי מנהלת הליגות כי "המועדונים, השחקנים והמאמנים החליטו פה אחד לא לקחת עוד חלק בפעילות רשמית שאורגנה על ידי התאחדות הליגות החובבניות".

השבתת הליגה האיטלקית היא אבן דרך חשובה נוספת במאבק כדורגל הנשים ברחבי העולם. העובדה, שמועדוני הענק של כדורגל הגברים, מילאן, רומא, יובנטוס ופיורנטינה נותנים גב למהלך, נותנת כוח אמתי ועוצמתי לכדורגל הנשים באיטליה לזעוק את זעקתן הצודקת והמשותפת ולהעביר את הליגות האיטלקיות הבכירות לרמת ניהול של התאחדות הכדורגל האיטלקית הראשית, כמקובל ברוב מדינות מרכז ומערב אירופה.

הליגה אמורה להיפתח ב-25 באוגוסט במשחק הסופר קאפ המרתק בין האלופה יובנטוס לבין קבוצת פיורנטינה. הליגה האיטלקית תפתח עם מחזור ראשון חגיגי ב-15 לספטמבר. כדורגל הנשים באיטליה נמצא במהלך פריחה מחודשת, כשגם הנבחרת הלאומית הבטיחה את עלייתה למונדיאל שייערך בצרפת 2019, לאחר 20 שנות היעדרות. כדאי מאוד שמקבלי החלטות של ההתאחדות האיטלקית יבחרו להצטרף ולמנף את העלייה ביכולת ובעניין בכדורגל הנשים במדינה ולא יהיו אלו שיפגעו בו פגיעה אנושה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!