דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל גברים / ז'ורז'יניו מגיע לאנגליה וינסה לעזור לצ'לסי לצבוע את הגביע בכחול

הקשר הברזילאי-איטלקי הגיע מרקע משפחתי וכלכלי קשה, אך בזכות הרבה תמיכה מאמו הוא נרכש על ידי צ'לסי תמורת 60 מיליון יורו | מאימוני כדורגל עם אימו על החוף הים בברזיל, עד סטמפורד ברידג' שבלונדון - סיפור מנצח

ז'ורז'יניו באימון של קבוצת צ'לסי (AP Photo/Tim Ireland)
ז'ורז'יניו באימון של קבוצת צ'לסי (AP Photo/Tim Ireland)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

במהלך הקיץ עבר הקשר הברזילאי-איטלקי ז'ורז'יניו בן ה-26 מקבוצתו נאפולי האיטלקית לצ'לסי האנגלית תמורת סכום של כ-60 מיליון יורו. ז'ורז'יניו מגיע לליגה האנגלית לאחר שהפך ללב ולנשמה של הקבוצה המלהיבה ביותר בליגה האיטלקית בשלוש העונות האחרונות. ביחד איתו הגיע המאמן האיטלקי המבריק מאורציו סארי שהפך אותו לכוכב הענק שהוא היום. כעת, כחלק מתג המחיר הגבוה שבהעברתו, הוא מצופה להביא את הניצוץ שיצית מחדש את התקפה היצירתית של צ'לסי.

את הפיכתו לשחקן הכדורגל והבן אדם שהוא היום, ז'ורז'יניו חייב בעיקר לאימו מריה תרזה, שהייתה לאורך כל חייו הכוח המניע המרכזי שלו בקריירה המקצוענית שלו ככדורגלן. כאשר הוא היה בן שש, שני הוריו החליטו להיפרד והילד עבר לגור עם אימו החד הורית. לאימו היה חלום שיום אחד בנה הקטן יהפוך לשחקן כדורגל מקצועני ויצא מהעוני הקשה בו היא גידלה אותו בעיר אימביטומה שבדרום ברזיל.

https://twitter.com/twitter/statuses/1026045779490811905

באופן מפתיע היא הייתה המאמנת הראשונה שלו, כאשר היא לימדה אותו במשך ימים על גבי ימים לשחק כדורגל בחופי סנטה קטרינה. הוא מספר על ילדותו בראיון לעיתון מקומי באיטליה ב-2013: "אמא שלי שיחקה כדורגל אז למדתי הרבה מאוד ממנה. היא עדיין משחקת היום ומבינה הרבה בכדורגל. היא היתה לוקחת אותי לחוף עם כדור ואני הייתי מבלה איתה כל אחר הצהריים בעבודה על טכניקת הכדורגל שלי בחול חוף הים".

אימו הייתה עובדת כמנקה כדי לשים אוכל על השולחן ולהרוויח מספיק כסף כדי לקנות לו נעלי כדורגל וכדור מקצועני כאשר הוא הצטרף לקבוצת הכדורגל המקומית. היא גידלה אותו בעוני קשה, כאשר בחורף לא היה להם מים חמים למקלחת ולפעמים הם אכלו את אותו האוכל 3 ימים ברציפות. מה שעזר להם לעבור את התקופה הקשה היה חלומם המשותף, שיום אחד הילד הכישרוני יהפוך לשחקן כדורגל מקצועני ויוציא את המשפחה מהעוני הקשה.

היא תמיד הייתה הכוח המניע מאחורי הגשמת החלום והפיכתו למציאות. בגיל 13 הוא זכה להזדמנות מיוחדת כאשר עזב את ביתו ועבר להתגורר 180 ק"מ מהעיר בה גדל לאקדמיית הכדורגל של ברוסקה, שמשחקת בליגה הרביעית בברזיל. באקדמיה הוא נאלץ לחיות בתנאים קשים מאוד יחד עם 50 נערים נוספים מרחבי האזור. הם ישנו בחדרים קטנים וחשוכים ללא חלונות וחשמל, אכלו אוכל מגעיל ולא מגוון והתקלחו לאורך השנה במים קפואים.

האקדמיה פעלה בשיטה הלא חוקית אשר הנהוגה כבר שנים ארוכות ללא הפרעה ברחבי ברזיל. אנשי עסקים מקומיים החליטו להשתמש בקבוצת קש מהליגות הנמוכות בברזיל, בשביל להקים אקדמיה שבעזרתה הם יוכלו לגדל שחקנים צעירים ולמכור אותם לקבוצות קטנות ברחבי אירופה. ז'ורז'יניו סבל נורא במשך השנתיים שבילה במקום הנורא הזה, שהשתמש בנערים הצעירים והעניים כמכרה זהב בו מכשירים אותם בתנאים כמעט לא אנושיים לפני שמוכרים את הבעלות עליהם כשחקני כדורגל למועדונים ברחבי איטליה. הסיבה המרכזית שעזרה לו לשרוד הייתה תמיכתה של אימו שדחפה אותו להישאר ולהמשיך לחלום.

ז'ורז'יניו הוא נכד למהגרים מאיטליה, לכן היה זכאי באופן אוטומטי לקבל אזרחות איטלקית. בגיל 15 הוא נעזר בה, כדי להיות חלק ממספר נערים שנמכרו ע"י אנשי העסקים לקבוצות קטנות ברחבי איטליה. ז'ורז'יניו הצעיר נמכר לאקדמיית הכדורגל של ורונה האיטלקית תמורת 35 אלף יורו. סכום שגדל כל פעם שהשחקן נמכר כחלק מחוק הסולידריות מזכות את בעלי העסקים ב0.9 אחוז מכל מכירה עתידית של השחקן.

בוורונה הוא שיחק בקבוצות הנוער וזכה לקבל משכורת שבועית של 20 יורו בלבד, המרחק מכל המוכר לו הקושי להשתלב במדינה חדשה כנער צעיר, גרמה לו לרצות לעזוב את הכל ולחזור חזרה הביתה לאימו. למזלו ברגעי המשבר הכי קשים הוא קיבל עזרה בלתי צפויה. בעונה השניה שלו בקבוצת הנוער הוא החל להתאמן עם קבוצת הבוגרים, שם באופן כמעט מיידי וטבעי הוא התחבר לשוער הברזילאי של ורונה ,רפאל. לאחר שרפאל שמע את סיפור חייו של הנער הצעיר הוא החליט לקחת אותו תחת חסותו ועזר לו כלכלית וחברתית.

בגיל 17 הוא חתם על החוזה המקצועני הראשון שלו וקיבל משכורת של 600 יורו לחודש. באותה השנה הוא הושאל לקבוצת סאמבוניפאצי הקטנה ששיחקה בליגה הרביעית. לאחר עונת הצטיינות ,חזר ז'ורז'יניו לקבוצת האם ורונה. בגיל 18 הוא עשה את הופעת הבכורה שלו בליגה השנייה כאשר עלה במשחק הבית כמחליף מול קבוצת ססואולו. לאחר חצי שנה הוא הצליח לתפוס את חולצת ההרכב של קבוצתו והפך לקשר האמצע המרכזי של הקבוצה בשנתיים וחצי שלו במועדון והיה בורג מרכזי בעלייתה של וורונה לסיירה א בעונת 2012/13.

לאחר חצי עונה מצוינת במהלכה הוא בלט לטובה במדי וורונה בליגה הבכירה, החליטו בקבוצת נאפולי לרכוש את הכישרון הצעיר בחלון העברות של חורף 2013 תמורת 9 מיליון יורו. בעונה וחצי הראשונה הוא התקשה למצוא את מקומו בקבוצה תחת הדרכתו של המאמן הספרדי רפאל בניטס.

מינוי של מאורציו סארי לתפקיד המאמן הראשי של נאפולי בקיץ 2015 הייתה נקודת תפנית קריטית בקריירה של הקשר. המאמן החדש הגדיר בצורה הטובה ביותר את התפקיד של ז'ורז'יניו בקישור של קבוצתו והצליח להפיק את המיטב מיכולת המסירה וניהול המשחק שלו. תחת סארי הוא החל לשחק בתפקיד של הפליימייקר המדומה שמשחק מאחורה ומנהל את המשחק של קבוצתו כמו המודל לחיקוי שלו פירלו, כוכב העבר של נבחרת איטליה יובנטוס ומילאן.

לאחר שלוש עונות נהדרות באיטליה, בצ'לסי הוא יצטרך לשחזר את היכולות שלו כדי להחזיר את האליפות לצד הכחול של לונדון. בעונה הקודמת במדי נאפולי כמנהל משחק אחורי הוא מסר 93.8 מסירות בממוצע למשחק, באחוזים נפלאים של 89.2% דיוק במהלך העונה. היכולת שלו בקישור האחורי לנתב את התקפה קדימה וליצר לחץ אפקטיבי על הקבוצה היריבה, הרבה בזכות מיקום נכון ואינטליגנציה גבוהה מאפשרת לו לשלוט בקצב המשחק ולהיות המוח שבונה את ההתקפות ומפעיל את כל הקבוצה מעמדה אחורית יחסית.

https://twitter.com/Mrsarriball/status/1024776634648408065

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!