דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
18.0°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 18.0°תל אביב
  • 18.0°חיפה
  • 17.5°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 18.9°אילת
  • 16.9°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 16.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

משפט העבודה / קנס בגובה 9,000 שקלים הוטל על חברת כ"א שפעלה ללא רשיון

זאת בעקבות כתב אישום שהוגש כנגד חברת ראנר פלוס הפקה וניהול אירועים בע"מ" על ידי מנהל הסדרה ואכיפה במשרד העבודה | התובעת הראשית במשרד, עו"ד גלי לוי: "פועלים במלוא המרץ למיגור התופעה"

מערכת בתי המשפט (צילום: Brian Turner, ויקימדיה)
מערכת בתי המשפט (צילום: Brian Turner, ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קנס בגובה 9,000 שקלים הוטל על "ראנר פלוס הפקה וניהול אירועים בע"מ", חברת כוח אדם שפעלה בלא רישיון, זאת בגין העסקת שלושה עובדים ובעקבות תביעה של מנהל ההסדרה והאכיפה במשרד העבודה. הקנס אמנם לא גבוה במיוחד, אך הוא ניתן למרות שזכויות העובדים לא נפגעו אלא על הפרת חוק העסקת עובדים על ידי קבלן כוח אדם בלבד.

במקביל, הוגש כתב אישום נוסף כנגד חברה אחרת של אותם הבעלים, "ראנר בר פלוס", שעל פי חקירת המשרד פעלה כקבלן כוח אדם למלצרות בלא רישיון, ונהגה להעסיק עובדים צעירים רבים אחרי צבא וסטודנטים.

"מי שעיסוקו במתן שירותי כוח אדם של עובדיו לשם עבודה אצל זולתו חייב, על פי חוק, ברישיון ממנהל הסדרה ואכיפה, הניתן בהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק ובתקנות – קריטריונים שמהותם הגנה על זכויות עובדים"  אמרה מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה, הגב' יפה סולימני, "במקרה הנדון מדובר בקבלנים בתחום המלצרות, תחום שמטבעו מועסקים בו גם בני נוער המשתייכים לאוכלוסיות מוחלשות, וחשוב להגן עליהם".

חוק העסקת עובדים על ידי קבלן כוח אדם קובע כי קבלני כוח אדם או ספקי שירות בתחומי השמירה, האבטחה והניקיון, מחויבים בקבלת רישיון ממשרד העבודה והרווחה. קבלת הרישיון מותנית בבדיקת הרקע ואופן התנהלות החברה ומנהליה, ומאפשרת למנהל לפקח על העסקת העובדים בחברה ועל תשלום זכויותיהם הסוציאליות.

החוק קובע כי עונש פלילי יוטל לא רק על קבלן שירות המספק שירותים ללא רישיון, אלא גם על מזמין שירות המתקשר עם חברה שעובדת ללא רישיון. זאת בכדי להרתיע ולהגביר את כלי האכיפה ביחס לעובדי חברות הקבלן המשויכים,על פי רוב, לאוכלוסיות מוחלשות.

"העמדתם לדין והרשעתם של מי שביצעו עבירות ביחס לחוקי העבודה מיישמת את הגבולות הברורים שהמחוקק קבע שלא ייחצו במסגרת דיני העבודה" מסרה התובעת הראשית במשרד, עו"ד גלי לוי, "משטר הרישוי של משרדנו בתחום קבלני כוח האדם הינו כלי חשוב לפיקוח על התחום ואף מספק רשת בטחון לעובדים בהיבטים מסוימים בעת הצורך. החקיקה הקובעת ענישה פלילית כנגד מי שלא פונה לבקשת רישיון כדין היא ה'שיניים' לקיום הוראות החוק וקיימת חשיבות לכך שמי שביצע עבירות מסוג זה ייתן את הדין. ההליך הפלילי, ההרשעה והענישה הם גורם מרתיע ואנו פועלים במלוא המרץ למיגור התופעה של קבלני כוח אדם וקבלני שירות ללא רישיון. יש לכך חשיבות גם למול אותם מעסיקים שפועלים כדין ומשקיעים משאבים כדי לבצע את המחויב על פי חוק".

את תגובת ראנר פלוס הפקה וניהול אירועים וראנר בר פלוס לא ניתן היה להשיג

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!