דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מערך הכבאות

גובה הלהבות / כחלק ממשבר יחסי העבודה במערך הכבאות - פגיעה בשי לחג

בהסתדרות המעו"ף טוענים כי גובה השי הופחת בכ-30% | היו"ר ארנון בר-דוד: "הטלת רפש בארגון העובדים כאילו בגללו לא יזכו העובדים לשי ראש השנה הוא ניסיון מכוון לשבור את רוח ההתארגנות ולהנחיל רוח שררה וכוחניות"

הפגנת הכבאים בתל אביב, 6 באוגוסט 2018 (ניצן צבי כהן)
הפגנת הכבאים בתל אביב, 6 באוגוסט 2018 (ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהסתדרות המעו"ף טוענים כי נציב הכבאות הפחית את גובה השי לחג לעובדי המערך בכ-30%. "לא אסכים כי יחול כרסום בזכויות עובדי מערך הכבאות וכי תינתן פרשנות יצירתית, לעומתית ומצמצמת לזכויות להן הם זכאים – לא על ידי נציב כבאות ולא על ידי משרד האוצר אשר היו שותפים שניהם להסכמות", כתב היום יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד במכתב שנשלח לנציב הכבאות דדי שמחי, למנכ"ל המשרד לביטחון פנים משה (צ'יקו) אדרי ולסגן בכיר לממונה על השכר באוצר דיאא אסדי.

עם הקמת מערך נציבות הכבאות הוסדר בין הצדדים נושא השי לחגים ורווחת העובדים, כך שימשכו למעשה ההסכמים הקיבוציים שהיו בעבר בתחנות השונות במסגרת איגודי הערים לכבאות במסגרתם חולקו מתנות השי לחג על ידי ועדי העובדים. לאחרונה לטענת ההסתדרות, עם החרפת משבר יחסי העבודה בין העובדים להנהלת המערך, ביקש שמחי את אישורו של האוצר לפגוע בהסדרים הקיימים, תוך שהוא דורש שהמתנות יחולקו על ידי הנהלת הרשות.

בהודעה ששלח שימחי לעובדי המערך, טען כי הפגיעה בגובה השי לחג נגרמה כתוצאה מ"חוסר שיתוף פעולה של הוועד עם משרד האוצר בנוגע לדיווח ולשקיפות על הוצאות השי לפסח וכתוצאה מחוסר השקיפות של הוועד מול משרד האוצר התכוון הוועד שלא לרכוש שי לראש השנה לעובדים כלל".

"הטלת רפש בארגון העובדים כאילו בגללו לא יזכו העובדים לשי ראש השנה הוא הטעיה מכוונת והמשך המגמה לפגוע בעובדים בכל נושא… ניסיון מכוון לשבור את רוח ההתארגנות ולהנחיל רוח שררה וכוחניות" הוסיף בר-דוד במכתבו.

יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי הסביר ל'דבר ראשון 'כי שימחי מבקש להצמיד את השי לחג הניתן לעובדי מערך הכבאות לזה הניתן לעובדי המדינה, כ-450 שקלים – לאחר שבתחנות השונות היה נהוג שי בגובה 800-1400 שקלים. מלבד הוצאת השי לחג מידיהם של הועדים, מבקש שימחי לדבריו גם להכניס את השי לחג לשכר באופן שיחייב גילום שכר".

"אין לנו בעיה עם שקיפות. לכל ועד שקונה יש קבלה, וממש לא אכפת לנו להציג אותן. אבל הוא מנסה לעשות הפרד ומשול – והעובדים לא קונים את זה". במקום שלוש פעימות העברות הרווחה שהיו נהוגות עד כה, שהסתכמו בכ-7.5 מיליון שקלים לשנה, העבירה הנציבות השנה סכום של כאלף שקלים לעובד בפברואר, המסתכמים בכ-3 מיליון שקלים. במאי השנה נמנעה הנציבות מלהעביר שי לחג, וכעת כאמור שינתה באופן חד צדדי את אופן תשלום השי לחגי תשרי.

במערך הכבאות כ-3,000 עובדים.

להלן תגובת כבאות והצלה לישראל לנושא שי לחג: ״לא היו דברים מעולם! משרד האוצר מנסה כבר תקופה ארוכה, ללא הצלחה, לקבל מוועד העובדים פירוט לגבי השימוש בכספי הציבור המועברים אליהם לפעילות רווחה. מדובר בעשרות מיליוני שקלים שאין כל ביקורת ובקרה לגבי אופן השימוש בהם. בשל חוסר שיתוף הפעולה של יו״ר הוועד עם משרד האוצר הוקפאה העברת הכספים. נציב כבאות והצלה מעורב בסוגיה והגיע להסכמות עם האוצר לפיהן השי לחג יועבר ללוחמים במקביל להמשך ליבון הסוגיות בעניין זה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!