דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / השייטות גיל כהן ונועה לסרי הבטיחו את מקומן באולימפיאדת טוקיו

נציגות ראשונות לישראל באולימפיאדת טוקיו 2020: שייטות ה-470 נועה לסרי וגיל כהן השיגו את הקריטריון האולימפי לאחר שסיימו במקום ה-11 באליפות העולם בדמנרק, זאת אחרי שנפסלו בשיוט האחרון וערעורן התקבל

גיל כהן ונועה לסרי באליפות העולם בשייט (הועד האולימפי בישראל)
גיל כהן ונועה לסרי באליפות העולם בשייט (הועד האולימפי בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המשלחת הישראלית לאולימפיאדת טוקיו 2020 מתחילה להתגבש. אתמול (רביעי), לפנות בוקר, הבטיחו את מקומן במשחקים שתי שייטות ה-470 גיל כהן ונועה לסרי לאחר שסיימו במקום ה-11 באליפות העולם בשייט המתקיימת באראוס דנמרק.

השייטות זכו בקריטריון לאחר שוועדת השיפוט קיבלה ערעור שהגישו השתיים, שהתלוננו על עבירות שייט שנערכו במסגרת השיוט השביעי והאחרון עוד לפני שיוט המדליות.  

בשיוט השביעי של התחרות צוות השיפוט פסל את צמת הישראליות בטענה לזינוק מוקדם שהוריד אותן למקום ה-12 בדירוג הכללי והרחיק אותן מהשגת הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 – התברגות בין 8 המדינות הראשונות באליפות העולם. השתיים הגישו אמש ערעור על פסילת השיוט שלהן אבל ברגע האחרון משכו אותו והמתינו להחלטות ועדת השיפוט שדנה בערעורים של צוותים אחרים שלהבנתן יכלו להשפיע על המיקום הסופי שלהן.

הדיונים של ועדת השיפוט, נמשכו באופן חריג, עד 02:00 לפנות בוקר, ובעקבות כך עלו הישראליות למקום ה-11 בכללי (שמנע מהן את ההשתתפות בשיוט המדליות) אך הבטיח להן את העמידה ב"קווטה" האולימפית להשתתפות שייטות 470 מישראל במשחקים האולימפיים.

אליפות העולם בדנמרק נקבעה כהזדמנות הראשונה מבין שלוש להשגת הכרטיס האולימפי. על פי הקריטריונים האולימפיים היה על השייטות מישראל להתברג בין 8 המדינות הראשונות בתחרות, להוציא את יפן, המארחת (המדורגת הראשונה בתחרות), כדי לזכות בכרטיס הנכסף וכך בדיוק היה: השייטות הישראליות זכו בכרטיס השמיני והאחרון מבין המדינות לצד צרפת, אנגליה, ספרד, סין, איטליה, יוון, סלובקיה וישראל.

עבור גיל כה מדובר באולימפיאדה השלישית בה היא עתידה להשתתף לאחר שבאולימפיאדת לונדון 2012 שיתפה פעולה עם ורד בוסקילה, יחד השיגו את המקום ה-15 ובאולימפיאדת ריו 2016 התחרתה כהן עם נינה אמיר, יחדיו סיימו במקום ה-17.

שייט 470 באולימפיאדת ריו 2016 (צילום: AP).
שייט 470 באולימפיאדת ריו 2016 (צילום: AP).

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה על ההישג: "ברכות לצמד השייטות גיל כהן ונועה לסרי על הבטחת שני הכרטיסים הראשונים למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. הישג חשוב זה הינו סנונית ראשונה לקראת הצלחות נוספות רבות של ספורטאינו האולימפיים לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו עוד שנתיים. כשרת התרבות והספורט אמשיך לפעול להגדלת תקציב הספורט ההישגי וההכנות האולימפיות בכדי שספורטאי העילית של ישראל יזכו לתנאים המיטביים בדרך לטוקיו 2020".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!