דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בענף הבניין

ההפקרות נמשכת / תל אביב: עובד בניין בן 65 נהרג בתאונת עבודה

מותו של מוחמד מחמוד נסר, שנפגע מפגיעת חפץ כבד, נקבע במקום | ארבעה בעלי תפקידים באתר עוכבו לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות | מאז תחילת השנה נהרגו 24 עובדים ושני עוברי אורח בתאונות בניין

אתר בניה ברחוב פרופ' יובל נאמן בתל אביב בו נהרג פועל שנפגע מחפץ כבד שנפל מגובה, 8 באוגוסט 2018 (דוברות מד"א)
אתר בניה ברחוב פרופ' יובל נאמן בתל אביב בו נהרג פועל שנפגע מחפץ כבד שנפל מגובה, 8 באוגוסט 2018 (דוברות מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מוחמד מחמוד נסר, בן 65 מכפר דורא שליד חברון, נהרג אתמול (רביעי) בתאונת עבודה בצפון תל אביב באתר בנייה בביצוע חברת 'אשכול פרויקטים (ש. ר. ד.) בע"מ'. תאונה קשה נוספת ארעה באתר בניה אחר בתל אביב, כשטרקטור נפל אל תוך בור. מאז תחילת השנה נהרגו 24 עובדים בתאונות בניין, ושני עוברי אורח. בנוסף נפצעו מתחילת השנה 29 עובדים בענף הבניין באורח קשה כתוצאה מתאונות בניין.

ממשרד העבודה נמסר כי "המשטרה, יחד עם מפקח בטיחות הגיעו למקום ופתחו בבירור האירוע המצער. מפרטים ראשונים עולה כי העובד, תושב השטחים נפגע משק שהכיל שאריות של יציקות בטון. השק נפל מעגורן הצריח ופגע בעובד על הקרקע. האתר נסגר בצו בטיחות עקב התאונה ועקב ליקויי בטיחות נוספים שנמצאו בו".

המשטרה עכבה לחקירה ארבעה בעלי תפקידים העובדים באתר בחשד לגרימת מוות ברשלנות. החקירה מתנהלת בשיתוף משרד העבודה והרווחה.

פרמדיק מד"א גיא יפה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 65 שוכב על המדרכה בסמוך לאתר הבניה כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעת ראש קשה. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

מחברת אשכול פרויקטים (ש. ר. ד.) בע"מ נמסר כי "היום בשעות הבוקר נפגע עובד החברה באתרנו בשכונת הגוש הגדול בתל אביב כתוצאה מנפילת פסולת בטון בזמן עבודות עגורן. העובד שנפגע הינו אתת מוסמך אשר עסק בהכוונת העגורן בעת האירוע. האירוע אירע כתוצאה מכשל טכני אשר נסיבותיו נחקרות כעת על ידי החברה ורשויות החוק. חברת 'אשכול פרויקטים' משקיעה רבות בהטמעת הבטיחות בעבודה בקרב עובדיה באתרי החברה. העובד עבד שנים רבות בחברה, ליבנו עם המשפחה".

בקבוצה למאבק בתאונות בניין הזכירו כי באותו אתר, ברחוב יובל נאמן, נפל בנובמבר האחרון העובד סאלם אברהים אל אעסאם (49), תושב חורה בנגב, בעת שעבר בטפסנות ונפגע בראשו. הוא פונה לבית החולים איכילוב כשהוא בהכרה ומצבו הוגדר ימיב, אולם בבית החולים התדרדר מצבו במהירות כתוצאה מפגיעת הראש שספג, והוא נפטר מפצעיו כעבור ארבעה ימים. תאונה זו לא דווחה בעת התרחשותה, ומבירור שערכה הקבוצה מול המינהל עלה כי היא דווחה לו רק מאוחר יותר על ידי החברה המבצעת והמשטרה למינהל הבטיחות מספר ימים לאחר התרחשותה, וכי לא הוצאו באתר צווי הפסקת עבודה או צווי בטיחות.

בשעה 12:30 ארעה תאונה קשה נוספת באתר בניה ברחוב המחוגה בתל אביב. ככל הנראה, משאית שנסעה ברוורס פגעה בשופל והפילה אותו עם הנהג (בן 29) שהיה בו אל תוך בור. צוותי מד"א הגיעו למקום לאחר שהנהג חולץ כבר מהשופל, טיפלו בו ופינו אותו כשהוא במצב בינוני עד קשה עם פגיעה רב מערכתית לבית החולים איכילוב.

מוקדם יותר אתמול נפגע באורח בינוני עובד בן 63 בירושלים. ממד"א נמסר כי טיפלו בפועל שנפגע מקיר שקרס במבנה בשיפוצים ברחוב ישא ברכה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לביה"ח שערי צדק כשהוא במצב בינוני עם חבלות בראש ובגפיים.

תאונה בין משאית לשופל באתר בניה ברחוב המחוגה בתל אביב, 8 באוגוסט 2018 (קרדיט: הפורום למניעת תאונות עבודה)
תאונה בין משאית לשופל באתר בניה ברחוב המחוגה בתל אביב, 8 באוגוסט 2018 (קרדיט: הפורום למניעת תאונות עבודה)

ראובן בן שמעון מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה מסר: "רצף התאונות הקטלניות מלמדות אותנו שהמערב הפרוע בענף הבנייה זה כאן בישראל ועתה יותר מתמיד ניתן ללמוד שרשויות האכיפה ובראשן משרד העבודה והרווחה נכשלו בהגנה על העובדים הכי חלשים והכי שקופים בחברה הישראלית".

"על הקבלנים לקחת אחריות על הנעשה באתרי בנייה ולדאוג להחזיר את העובדים בשלום למשפחותיהם ולא בארונות מתים" הוסיף בן שמעון. "הם האחראים חוקית על הנעשה באתר הבנייה ומתפקידם לדאוג שהעובדים יקפידו על כללי הבטיחות ועל שלום הפועלים, משרד העבודה שאמון על אכיפת חוקי העבודה חייב לנקוט בפעולות אגרסיביות כנגד הקבלנים שאצלם נהרגו פועלי בניין".

אתמול בשעות הצהריים נפצע באורח קשה עובד בפיצוץ מיכל סולר במסגרייה לציוד כבד באזור התעשייה הצפוני באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו ופינו לבית החולים אסותא באשדוד גבר כבן 23 במצב קשה עם כוויות בכל חלקי גופו.

ביום ראשון נקטעה ידו של פועל כבן 25 תוך כדי עבודתו באתר בניה ברחוב רמב"ם בתל אביב. הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של איחוד הצלה להמשך קבלת טיפול רפואי בחדר הטראומה בבית החולים איכילוב, שם למרבה הצער, על פי בירור הקבוצה למאבק בתאונות בניין, לא הצליחו להציל את ידו. ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי "מפקח בטיחות הגיע למקום התאונה ופתח בבירור. התברר כי מפעיל מכונת טייח נפגע. המכונה הוצאה מהאתר. המפקח הוציא צו הפסקת עבודה לאתר". עם זאת פעילת הקבוצה למאבק בתאונות בניין אורית אלגרבלי תעדה את האתר, 'פרויקט רמב"ם 24' של החברה היזמית 'גד חי – חברה להשקעות ניהול בע"מ' ובביצוע 'כוכבי הבנייה בע"מ', יום לאחר התאונה כשהוא פועל כרגיל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!