דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

דיווחים שוטפים / רשת אל-ג'זירה מדווחת על הפסקת אש בתיווך מצרי שנכנסה לתוקפה ב-22:45

עד 21:15 הירי עוד נמשך | מוקדם יותר הנחה הקבינט את צה"ל להגיב "בעוצמה" נגד גורמי הטרור | לפי צה"ל, הבניין שהותקף הערב בעזה משמש את ארגון חמאס | משרד החוץ האמריקני: תומכים באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה

בניין 'מרכז התרבות סעיד אל משעל'  שהופצץ היום. על פי צה''ל שימש הבניין את ארגון חמאס (Photo by Ali Jadallah/Anadolu Agency/Getty Images IL)
בניין 'מרכז התרבות סעיד אל משעל' שהופצץ היום. על פי צה''ל שימש הבניין את ארגון חמאס (Photo by Ali Jadallah/Anadolu Agency/Getty Images IL)
שי ניר

רשת אל-ג'זירה מדווחת הלילה (חמישי) על הפסקת אש בין ישראל לבין החמאס, בתיווך מצרי, שנכנסה לתוקפה ב-22:45. כחצי שעה לפני כן עוד נשמעו אזעקות צבע אדום ברחבי העוטף.

לשכת ראש הממשלה מסרה מוקדם יותר הערב כי "הקבינט המדיני-ביטחוני הנחה את צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד גורמי הטרור". לפחות על פניו, נדמה כי בקבינט העדיפו שלא להכריע באשר לפעולה רחבה יותר אלא לתת למציאות בשטח להכתיב את התוצאות.  בינתיים, ירי הרקטות מרצועת עזה לא פוסק ונמשך אל תוך הלילה.

מוקדם יותר תקף צה"ל בניין בעזה, ועל פי דיווחים נרשמו מספר פצועים במקום. טילים נורו לעבר באר שבע לראשונה מאז צוק איתן ונפלו בשטח פתוח. בבית חולים סורוקה הודיעו כי הפגייה תועבר למרחב מוגן.

יותר מ-180 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל זוהו ביממה האחרונה, סוללת כיפת ברזל יירטה מעל ל-30 מהם. רוב הנפילות אירעו בשטח פתוח. בתגובה למטחים, תקף צה"ל למעלה מ-150 מטרות של חמאס ברצועה.

פיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות לתושבי עוטף עזה ולנתיבות והגביל התקהלויות בשטח סגור. כמו כן, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות הופסקה ובוטלו הקייטנות באזור.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

חברת סייבר: חמאס מנסה להחדיר אפליקציית צבע אדום מזויפת לישראל

חברת מודיעין הסייבר הישראלית Clearsky פרסמה הודעה לפיה  מנסים אנשי חמאס להשתיל רוגלות בטלפונים ניידים של ישראלים. אל האפליקצייה הזדונית מפנה אתר אינטרנט מזוייף המתחזה לאתר "צבע אדום" הישראלי, ממנו ניתן להוריד את אפליקציית ההתרעות הפופולרית.

על פי חוקרי האבטחה של חברת Clearsky יתכן ומתקפת הסייבר נמצאת רק בשלביה הראשוניים ותפיסה זו עשויה לסכל הדבקתם של ישראלים. ב- Clearsky מדגישים כי יתכן וההפניה להורדת האפליקציה תתבצע באמצעות פרופילים מזוייפים בפייסבוק ובוטנטים בטוויטר.

הקבינט הסתיים ללא החלטה משמעותית: "להמשיך לפעול נגד גורמי הטרור"

בצל יום של מהלומות בין ישראל לרצועת עזה הקבינט המדיני ביטחוני קיים דיון בקרייה וסיים ללא הכרעה ברורה.

בהודעה שיצאה מלשכת ראש הממשלה לאחר סיום הישיבה נמסר כי הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד גורמי הטרור.

נראה כי לפי שעה הממשלה מעדיפה להתייחס לסבב האלימות הנוכחי באופן די שגרתי בו צה"ל יפעל בצורה מוקדמת עפ"י תכניות מבצעיות ולהגיב באופן ממוקד לכל פעולה התקפית נגד ישראל מכיוון רצועת עזה. אפשר להעריך בזהירות כי הממשלה מעדיפה שהמאמצים מאחורי הקלעים להרגעת השטח, ככל הנראה באמצעות מצרים ואולי שליח האו"ם ישרו פרי מאשר להלום בחמאס בעוצמה ולנסות להביא הישגים באמצעים צבאיים.

צבע אדום ביישובים אור הנר, ארז, מרדכי, נתיב העשרה

בזמן שהקבינט מכונס: אזעקות נוספות בעוטף עזה

אזעקות נשמעו ביישובים כיסופים, עין השלושה ונירים. לא דווח על פגיעות.

צה"ל: הבניין שהותקף שימש את ארגון חמאס

דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב של צה"ל  תקפו בניין בן 5 קומות, המשרת את כוחות ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס, בשכונת רימאל בצפון רצועת עזה. המבנה שימש את חמאס לצרכים צבאיים.

היחידה היא הזרוע המבצעת של ההנהגה המדינית של ארגון הטרור חמאס, אמונה ומנהלת את כל פעילות ביטחון הפנים ברצועה.
חלק מאנשי היחידה לביטחון פנים פעילים גם בזרוע הצבאית של חמאס.
במבנה משרדים המשמשים נושאי משרה בארגון.

התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל ובתגובה לירי של ארגון הטרור חמאס לעבר העיר באר-שבע מוקדם יותר היום. תקיפה זו הינה ביטוי ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל, שתעמיק ותתעצם ככל שיידרש

 

בעקבות ההסלמה: מחלקת הפגייה בבית חולים סורוקה עוברת למרחב מוגן

מהמרכז הרפואי סורוקה נמסר כי לאור ההסלמה באזור והירי לעבר העיר באר שבע, הוחלט על העברת הפגיה לאזור ממוגן.

ד״ר אגי גולן, מנהלת המחלקה ליילודים ופגים בסורוקה: ״גם היום בדומה לאירועים קודמים בעבר אנו דואגים לשלומם של הפגים שלנו ומעבירים אותם באופן זמני לאזור ממוגן, שאינו חשוף לירי טילים. לאור נסיוננו בעבר אנו מעדיפים להעביר את התינוקות באופן ייזום ובטוח״. כעשרים פגים הועברו בשעות האחרונות לאזור ממוגן. בהעברה נטלו חלק צוותים רפואיים וסיעודיים של הפגיה, צוותי המערך האדמניסטרטיבי ובכלל זה אנשי הנדסה, מחשוב וחצר.

אזעקות בעוטף עזה; דיווחים: 4 פלסטינים נפצעו בתקיפת בניין בעזה

אזעקות נשמעו במרחב עוטף עזה, ביישובים ניר עוז, נירים, עין השלושה.

על פי משרד הבריאות הפלסטיני, 4 אנשים נפצעו בתקיפת מוסד לאמנות ותרבות בעיר עזה. על פי דיווחים, צה"ל התריע לפני שתקף את הבניין.

הקבינט התכנס בקרייה. דיווחים: צה"ל חידש התקפות בעזה

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס בשעה זו בקרייה בתל אביב, כשבמקביל הפלסטינים מדווחים על חידוש התקיפו בסמוך לעיר עזה.

דיון הערכת המצב, בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון, שהתקיים היום (ה') בקריה בתל-אביב. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

צבע אדום בבאר שבע ובמרכז הנגב; הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בשעה 18:00

אזעקות צבע אדום נשמעו בדקות האחרונות בבאר שבע ובמרכז הנגב.

הקבינט המדיני ביטחוני שאמור היה להתכנס בשעה 16 נדחה לשעה 18, ויערך בקריה בתל אביב.

ממשרד החוץ הצרפתי נמסר כי "צרפת מצרה על ההסלמה באלימות בין ישראל ובין רצועת עזה. צרפת מגנה את ירי הרקטות לעבר ישראל ומקווה שהאיפוק יגבר על האלימות ושההבנות ייושמו בין הצדדים על מנת למנוע פגיעה נוספת באזרחים.

אירועים אלו מדגישים את הצורך הדחוף לפעול למען פתרון מדיני בר קיימא בעזה ולהביא פתרון יעיל למשבר ההומניטארי המשפיע על האוכלוסייה הפלסטינית."

דיווחים על הסכמת הפלגים הפלסטינים לסיום ההסלמה - ובמקביל הירי נמשך

מראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, נמסר כי קיים היום מגעים בינלאומיים אינטנסיביים בכל הרמות כדי לעצור את מה שהוא כינה "ההסלמה הישראלית נגד עמנו ברצועת עזה". עבאס קרא לקהילה הבינלאומית להתערב מיד ובדחיפות לעצור את זה ולא לגרור את האזור להרס נוסף וחוסר יציבות.

דיווחים בערוצים פלסטיניים ובאל ג'זריה מדברים על הסכמת הפלגים הפלסטינים לסיום ההסלמה מבחינתם, אלא שבמקביל נמשך הירי מעזה.

לפני זמן קצר הסתיימה תקיפת מטוסי קרב של צה"ל בה נתקפו מספר מטרות טרור לאורך רצועת עזה ובהן מתחם צבאי של גדוד מזרח רפיח , פיר של מנהרת לחימה מערבית לג'באליה וכמו כן שתי מנהרות לחימה שנמצאות בסמוך לחוף במרכז רצועת עזה, השייכות לחמאס, כך מסר דובר צה"ל.
על פי ההודעה, התקיפות הנרחבות שביצע צה"ל הביאו לפגיעה והשמדה של כ-150 מטרות צבאיות ואסטרטגיות של ארגון הטרור חמאס "ומהוות פגיעה קשה בארגון הטרור חמאס. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי  ישראל. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

בעקבות המצב: בוטל פסטיבל כדורים פורחים בפארק הבשור

בעקבות ההסלמה בדרום ולאחר קיום הערכת מצב, הוחלט על ביטול פסטיבל כדורים פורחים בפארק הבשור, שבמועצה האזורית מרחבים, שתוכנן להתקיים היום ומחר.

ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' אמר כי "ההחלטה על הביטול הייתה מחויבת, כדי להבטיח את שלומם של המבלים. על הממשלה ועל צהל להביא לשקט מוחלט כאן, בין אם באמצעות פתרון מדיני או צבאי. נקיים את פסטיבל הכדורים הפורחים, במלוא הדרו, בשנה הבאה בפארק הבשור".

הופעלה אזעקה בישוב באשכול. זוהתה נפילה מחוץ ליישוב, אין נזק ואין נפגעים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב

הערכת המצב, בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל, תחל בשעה 12:00

זוהתה נפילה בשדה סולארי של אחד מיישובי שער הנגב

אין נפגעים בנפש, אך נגרם נזק לרכוש.

כביש 25 מנחל עוז ייחסם לתנועה

מהמועצה אזורית שער הנגב נמסר כי בהתאם להנחיות של כוחות הביטחון, בעוד מספר דקות יחסמו הצירים הבאים: נחל עוז (כביש 25 ) הנסיעה תתבצע דרך העוקף והשער האחורי של קיבוץ ארז.

מצבה של הפצועה ממועצה אזורית אשכול מוגדר כעת כבינוני עד קשה

בית החולים סורוקה דיווח כי האישה שנפצעה הבוקר באורח קשה מנפילת רקטה במועצה האזורית אשכול, נותחה וכעת מצבה מוגדר בינוני עד קשה. היא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ כללי.

שני גברים שנפצעו באורח קל באירוע הגיעו אף הם לבית החולים. אחד מהם מטופל בחדר המיון השני שוחרר.

צבע אדום בחלקים נרחבים בדרום

רקטה פגעה במהלך הלילה בבניין בהליך בנייה בשדרות

שוטרי וחבלני משטרת ישראל הוזעקו אל זירת נפילה בבניין מגורים שבהליך בניה בעיר שדרות שם אותרה נפילת רקטה. כוחות משטרה במקום וחבלני המשטרה מטפלים בזירה תוך איסוף ממצאים.

זירת נפילה בבניין מגורים שבהליך בניה בעיר שדרות (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה שבים ומזכירים הבוקר לציבור:
לא להתקרב לזירות נפילה.
לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אירוע חריג.
יש להישמע להנחיות השוטרים, כוחות הביטחון החירום וההצלה ופיקוד העורף.

23 נפגעים פונו הלילה לבית החולים ברזילי

למרכז הרפואי ברזילי הגיעו במהלך הלילה 23 נפגעים.
אחד עבר ניתוח כלי דם מורכב ביד, ארבע נשים הרות במצב טוב מאושפזות להשגחה, שניים בפנימית עם כאבי חזה, השאר עם חרדה ופגיעות אורתופדיות. כל היתר נבדקו ושוחררו.

פיקוד העורף פרסם הנחיות להתנהלות בעוטף עזה

דובר צה"ל מסר כי בהתאם להערכת המצב נקבעו ההנחיות הבאות לעורף:

1. עבודות חקלאיות לא מאושרות.
2. אין לימודים .
3. חוף זיקים סגור לציבור.
4. כל התכנסות במרחב עוטף עזה (0-7 ק"מ) תהיה מוגבלת בשטח סגור ל- 300 אנשים. לא תתאפשר התכנסות בשטחים פתוחים.
5. שירותים לאזרח יפעלו במתכונת מצומצמת.
6. חל איסור לאזרחים להגיע למרחב המכשול.
7. רכבת ישראל מקו אשקלון שדרות סגורה.

יש להישמע להוראות פיקוד העורף. נעדכן ככל שיידרש.

גורם צבאי בכיר: "אנחנו אחרי לילה נוסף של הסלמה שבשלב זה אנחנו לא רואים את סופו"

גורם צבאי אמר הבוקר (חמישי) כי ישראל מתקרבת למערכה צבאית ברצועת עזה. "אנחנו אחרי לילה נוסף של הסלמה שבשלב זה אנחנו לא רואים את סופו" אמר הבכיר, "חמאס בחר להתרחק מההסדרה והוא ישלם את המחיר על ההפרות שעשה בארבעת החודשים האחרונים. חמאס עומד לספוג מכה קשה על הבחירה שלו".

לדבריו, הארגון הולך "למסלול של התנגשות וחיכוך, מתוך רצון לייצר משוואה חדשה. הלילה הוא פועל יוצא של מה שקרה מול שני הצלפים שחוסלו שלשום. חמאס יבין בשעות הקרובות שזה לא הכיוון הנכון לבחור בו".

 

הופסקה תנועת הרכבות במקטע אשקלון-שדרות

מרכבת ישראל נמסר כי בהנחיית פיקוד העורף הופסקה תנועת הרכבות במקטע אשקלון-שדרות. לפי שעה, רכבות מצפון יסתיימו בתחנת אשקלון, ורכבות מדרום יסתיימו בתחנת נתיבות.

פצועה קשה מפגיעה ישירה במועצה האזורית אשכול

אחרי לילה קשה בדרום, אישה בת כ-30 נפצעה הבוקר באורח קשה כשהיא סובלת מפגיעות מרסיסים באזור חלל הבטן, זאת מפגיעת רקטה בבית במועצה האזורית אשכול, אישה נוספת נפצעה באורח קל. השניים פונו לבית החולים סורוקה.

משרד הבריאות בעזה: אשה ופעוטה נהרגו מתקיפת צה"ל

משרד הבריאות בעזה הודיע כי אשה בת 23 ובתה, בת שנה וחצי, נהרגו בתקיפת צה"ל במרכז הרצועה. לפי ההודעה האישה הייתה בהיריון. עוד נמסר כי בעלה של האישה נפצע בינוני עד קשה. עד כה דווח על שלושה הרוגים ברצועה הלילה.

 

דיון הערכת המצב בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון בעקבות ההסלמה בדרום, 9 באוגוסט 2018.(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
דיון הערכת המצב בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון בעקבות ההסלמה בדרום, 9 באוגוסט 2018.(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בהודעה שפרסם אתמול בלילה, אמר המתאם המיוחד מטעם האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב כי הוא מודאג מאוד מההסלמה באלימות בין רצועת עזה לישראל "במיוחד מהירי המרובה של רקטות לעבר יישובים וקהילות בדרום ישראל".

"במשך חודשים הזהרתי שהמשבר ההומניטרי, הפוליטי והכלכלי בעזה מביא איתו את הסיכון לקונפליקט הרסני שאף אחד לא מעוניין בו" הוסיף, "האו"ם בשיתוף עם מצרים וכל הצדדים המעורבים בעניין עובדים באופן חסר תקדים על מנת להימנע מהתפתחות שכזאת".

אם ההסלמה הנוכחית לא תיעצר באופן מיידי" הזהיר, "הסיטואציה יכולה להתדרדר במהירות ולהביא עימה תוצאות הרסניות לכל המעורבים".

זירת אחת הנפילות בשדרות (צילום: דוברות משטרת ישראל).
זירת אחת הנפילות בשדרות (צילום: דוברות משטרת ישראל).

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי במהלך התקיפות של צה"ל נהרג צעיר בן 30 בשם עלי אל-גנדור, שהוא בנו של בכיר בזרוע הצבאית של חמאס. לאחר ההודעה נורו מטחים כבדים של רקטות לעבר שורה ארוכה של מרחבים בעוטף עזה ובנגב המרכזי. בחמאס לקחו אחריות על ירי הרקטות ומסרו כי מדובר במהלך יזום שנועד "לשנות את מאזן המערכה מול האויב". 

ההסלמה החלה לאחר שאתמול בשעות אחר הצהריים ירו מחבלים לעבר כלים הנדסיים שעסקו בעבודות הקמת המכשול בגבול רצועת עזה. לא היו נפגעים בתקרית, אך נגרם נזק לאחד הכלים. בתגובה לירי, צה"ל תקף באמצעות טנק עמדה של חמאס בצפון הרצועה.

מחבלים ירו לעבר כלים אזרחים שעסקו בעבודות למאמץ הקמת המכשול במרחב גדר המערכת בצפון רצועת עזה, 8 באוגוסט 2018 (דובר צה"ל)
מחבלים ירו לעבר כלים אזרחים שעסקו בעבודות למאמץ הקמת המכשול במרחב גדר המערכת בצפון רצועת עזה, 8 באוגוסט 2018 (דובר צה"ל)

 

מוקדם יותר אתמול (ד') נחסמו לתנועה מספר כבישים בעוטף עזה עקב הגברת הכוננות. בין היתר נסגר קטע קטן מכביש 25 העובר באזור, וכעת הגישה ליישוב היא דרך כביש פנימי עוקף.

דובר צה"ל הודיע כי "בעקבות הצהרות חמאס וזיהוי פינוי מוצבים של ארגון הטרור חמאס, הוחלט בפיקוד הדרום על הגברת הכוננות וסגירת כמה צירי תנועה במרחב עוטף עזה. מעבר לזה אין הנחיות מיוחדות לעורף. צה"ל פועל להבטחת ביטחון תושבי האזור, לא יאפשר פגיעה באזרחים ובחיילי צה"ל וערוך למגוון תרחישים".

כמה שעות לפני כן נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. דובר צה"ל הודיע תוך דקות ספורות כי הייתה זו אזעקת שווא.

סגן מנהיג חמאס, חליל אל-חיה, התייחס לתקיפת צה"ל אתמול על מוצב של הארגון בצפון הרצועה שבה חוסלו שני מחבלים שירו אל כוח צה"ל, ואמר כי ישראל אינה מכבדת את ההסכמות וכי היא הפרה את כל הכללים. אל-חיה הדגיש גם כי "ההתנגדות תגיב על פשע זה". בנוסף הוא אמר כי חמאס והפלגים לא ירשו לישראל לקבוע משוואה חדשה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!