דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ערוץ 10

רוצים תשובות / עובדי ערוץ 10 דורשים לדון בזכויותיהם טרם המיזוג עם רשת

לטענת העובדים, ניסיונותיהם לקבל הבהרות לגבי עתידם לא נענו | יו"ר ועד הפעולה של עובדי מקצועות הסט דרש מהרשות השנייה כי המיזוג לא יאושר עד הסדרת תנאי העובדים מול רשת

הפגנת עובדי ערוץ 10 מול משרד האוצר, ארכיון. (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
הפגנת עובדי ערוץ 10 מול משרד האוצר, ארכיון. (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות הפרסומים על אישור המיזוג בין ערוץ 10 לרשת, עובדי הערוץ שהתאגדו לאחרונה בהסתדרות פנו ליו"ר הדירקטוריון שמואל גורטלר בדרישה לקיים עמם פגישה דחופה בה ידונו הצדדים על שמירת זכויות העובדים שיעברו לרשת ועל תנאי הפרישה של העובדים שהעסקתם תסתיים.

"בקרב עובדי הערוץ קיימת אי-ודאות גדולה בנוגע לביטחונם התעסוקתי, והעובדים חוששים כי בקרוב מאוד הם יאבדו את משרתם ואת מטה לחמם עקב המיזוג הצפוי", כתבו בין היתר העובדים לגורטלר. "העובדים נמצאים כבר שבועות רבים בעננת אי-ודאות וחרדה, מוזנים משמועות ומתעדכנים מידיעות באמצעי התקשורת השונים לגבי ההתפתחויות המשפיעות על עתידם. ניסיונות חוזרים ונשנים לפזר את מסך הערפל באמצעות ישיבות מול הנהלת הערוץ, נתקלים בתשובות חלקיות במקרה הטוב, ועד רגע זה ממש, מעט מאד ידוע לגבי גורל העובדים במסגרת המיזוג המתוכנן".

"אנו מבקשים להיפגש איתך בימים הקרובים על מנת להעלות בפנייך את הסוגיות המרכזיות הנוגעות לשמירת זכויות העובדים ולדאוג לכך שההחלטות על סגירת העסקה לא תתקבלנה באופן חד-צדדי, מבלי להתחשב בהשלכות על עובדי הערוץ הנאמנים", הוסיפו. "ברצוננו להדגיש כי מדובר בעובדים נאמנים, חלקם הגדול עובד למעלה מעשר שנים בערוץ והם מהווים את חוט השדרה המרכזי המחזיק את פעילות הערוץ לאורך השנים, ואף היום, בתקופת אי-הוודאות הקשה ביותר ממשיכים העובדים לשאת בעול, להמשיך ולתפקד ללא אופק ועתיד נראים לעין תוך כמעט תחושת שליחות".

בתוך כך פנה יו"ר ועד הפעולה של עובדי מקצועות הסט בהסתדרות (צלמים, תאורנים,  מאפרות, עוזרי במאי ועוד), ומנכ"ל ארגון 'אקט', איתמר אביטן לראש הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו בקריאה שלא לאשר את מהלך המיזוג במידה והנהלת רשת לא תשוב לנהל עם הארגון מו"מ להסדרת תנאיהם של עובדי מקצועות הסט.

"מזה תקופה ארוכה שאנו מקבלים תלונות מצד עובדים רבים העובדים על הסטים של חברות ההפקה שרשת מעסיקה בנוגע להפרות של זכויותיהם", טען אביטן. לטענתו, להבדיל מערוץ 10 החתום מול הארגון על הסכם המסדיר את זכויות העובדים בהפקות, רשת החליטה להפסיק את המו"מ מולו לפני כחודש. לדבריו, הפסקת המו"מ מנוגדת לתנאי הרישיון שלה הקובע כי עליה לנהל מו"מ עם גופים לניהול משותף של זכויות קניין רוחני וכן עם ארגונים המאגדים את אנשי המקצוע המשתתפים בהפקת התכניות המשודרות על ידיה.

"אנו מבקשים כי הרשות השנייה תתנה את מהלך המיזוג בין הערוצים בחתימה על הסכם שיסדיר את זכויות העובדים. ארגון אקט לא יאפשר מצב שבו מוקם ערוץ חדש ובו אין הסכם המסדיר את תנאי העבודה של עובדי מקצועות הסט בהפקות שיעלו בו".

תגובת רשת טרם נמסרה ל'דבר ראשון'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!