דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / הנערה המסורבלת שהפכה לשחקנית ההגנה הטובה בעולם

וונדי רנארד בת ה-28 גדלה באיים הקריביים, שיחקה כדורגל עם הבנים, וחלמה להיות שחקנית מקצוענית | למרות שלא הרשימה בתחילת דרכה, המאמן השאפתן ליון הצרפתית האמין בה, צירף אותה למועדון החדש שהקים, והשאר - היסטוריה

וונדי רנארד. (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
וונדי רנארד. (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

וונדי רנארד בת ה-28 היא שחקנית ההגנה הטובה ביותר בעולם והיא דוגמה לשחקנית ההגנה המושלמת בכדורגל הנשים. היא גבוהה מאוד (1.87 מטר), מהירה מאוד, אינטליגנטית ויודעת לקרוא בקלות את התקפת היריבות וחזקה מאוד. רנארד היא אחת הסיבות המרכזיות לזכיה של קבוצת ליון הצרפתית בליגת האלופות של אירופה בשלוש השנים האחרונות.

רנארד תמיד חלמה להיות שחקנית כדורגל נשים מקצוענית. כאשר הייתה בת 16 היא נשלחה לראשונה בחייה לאימוני מבחן של תוכנית מיוחדת לאקדמיית הנערות בצרפת. רנארד שגדלה כילדה באי מרטיניק שנמצא באיים הקריביים ושייך לצרפת, לעולם לא שיחקה כדורגל מקצועני או התאמנה במסגרת רצינית.

היא גדלה כנערה גבוהה וחזקה שמשחקת בקבוצות הבנים החובבניות בליגות של האי הקטן בקבוצות חובניות בשם פרהוטין ורפיד לורן. בראיון לכתבה במגזין הצרפתי ליברטיון סיפרה: "מההתחלה הייתי צריכה לסמן את השטח שלי כדי שיקבלו ויכבדו אותי. כשאת עדיין ילדה, זה באופן טבעי בונה את האופי שלך". בגיל 15 במדי רפיד היא הייתה נוסעת במיניבוס קטן וצפוף כבת יחידה עם קבוצת הבנים למשחקים ברחבי האי. היא מספרת שבמהלך הנסיעות האווירה הייתה נהדרת ועזרה לה לחזק את האישיות שלה, אך לצד זאת היא עדיין זוכרת שהייתה חוזרת הביתה ובוכה לבד בחדר בעקבות היחס הקשה ממנו סבלה בליגת הבנים המקומית.

לאחר שהרשימה בקבוצות המקומיות היא נסעה לצרפת עם ביטחון אדיר בכך שהיא  נמצאת בדרך הנכונה להגשים את חלומה. "היתה לי מטרה אחת מגיל צעיר – להפוך לשחקנית כדורגל מקצוענית. הייתי חדורת אמונה, כדי לצאת מהאי שלי".

כאשר רנארד הגיעה למבחנים היא גילתה את הבדלי הרמות האדירים בין האי הקטן שלה לכדורגל הנערות המסודר בצרפת. היא ניסתה להרשים כמה שיותר במהלך האימונים, אך בגלל שהייתה חסרת הבנה בסיסית במשחק ומסורבלת מדי, המאמנים שבחנו אותה החליטו שהיא לא מספיק טובה והיא שוחררה מהמשך האימונים.

למזלה, במהלך האימונים נכח גם מאמנה החדש והשאפתן של קבוצת ליון, פאריד בנסיטיטי, שיחד עם הנשיא ז'אן-מישל אולס תיכננו להפוך את קבוצת הנשים של מועדון אולימפיק ליון, שהוקמה רק בקיץ 2004, לקבוצה הטובה באירופה. המאמן החדש התרשם מהגובה ומהפוטנציאל של השחקנית הצעירה והציע לה להצטרף למועדון הקטן בעל השאיפות הגדולות.

"היא הייתה שחקנית גולמית, לא ממש מתאימה לכדורגל האירופי", סיפר בנסיטיטי. "הרבה מאוד אנשי מקצוע ביקרו את האמונה שלי בה. במהלך המשחקים היא עשתה הרבה טעויות והייתה חלשה פיזית. אבל האמנתי בה מאוד והיא עבדה קשה מאוד כדי להתקדם. כתוצאה מכך, היא הפכה לשחקנית ההגנה הטובה ביותר בעולם כיום".

רנארד הייתה שחקנית צעירה מאוד בסגל הכישרוני של ליון. בעונה הראשונה שלה היא שותפה רק בשני משחקים ולא הרשימה יותר מדי. כמו שבנסיטיטי מספר, השנים הראשונות היו קשות מאוד. ליון החלה להפוך לקבוצה הטובה בצרפת ורנארד קבלה יותר ויותר הזדמנויות, אך המשיכה לעשות טעויות וחטפה ביקורות קשות על טעויות בהגנה וחולשה פיזית.

היא המשיכה להתאמן קשה ולנסות להשלים את הפער העצום ביכולת הבנת המשחק בינה לבין שאר השחקניות בקבוצה. במקביל השקיעה המון שעות עבודה בחדר הכושר כדי להפוך לחזקה ושרירית יותר.

במהלך השנים השינוי שעברה רנארד היה מדהים. ההשקעה והאמונה של מאמנה השתלמו ובגיל 20 היא זומנה לראשונה לנבחרת הבוגרת של צרפת.

רנארד שהצטרפה לליון במהלך הזכיה הראשונה של הקבוצה בליגה המקומית, המשיכה יחד עם המועדון להשתלט על צרפת עם 12 אליפויות רצופות ועל אירופה עם חמש זכיות מתוך שלוש האחרונות. רנארד הפכה באותן השנים לאחת הכוכבות הגדולות ביותר של הקבוצה ולמנהיגה הבלעדית במועדון ובנבחרת. בגיל 23 בלבד היא הפכה לקפטנית של קבוצתה ליון ושל נבחרת צרפת.

אלודי תומיס, שחקנית ליון ונבחרת צרפת העניקה נק' מבט פנימית לבחירה בשחקנית הצעירה לקפטנית: "היא ענדה את סרט הקפטן על הזרוע כשהיתה בת 23. כבר אז היו לה כתפיים רחבות לקחת על עצמה את האחריות. היא תמיד מוצאת את המילים הנכונות כדי להעניק לנו מוטיבציה. כאשר אנו מגיעות ביחד לכר הדשא, אנחנו הופכות לוחמות שמוכנות לשבור כל מחסום שעומד בפנינו".

כאשר היא הייתה נערה צעירה באי מרטיניק היו צוחקים עליה בגלל הגובה הייחודי שלה. מה שנתפס בעיני אנשים רבים יוצא דופן ומושא ללעג, העניק לה יתרון משמעותי לאורך כל הקריירה שלה. "כבר מזמן תפסתי את גודל הגוף שלי כמושך המון תשומת לב. כשהייתי צעירה, סבלתי הרבה מלעג. היום כבר לא אכפת לי, הבנתי שזה נכס". היא מנצלת את הגובה שלה גם בהגנה האגרסיבית ובמיקום מצוין וגם ביכולת התקפית נדירה לשחקנית הגנה. במהלך הקריירה שלה כבשה 88 שערים במדי ליון ו-19 נוספים עבור נבחרת צרפת. כמעט כולם בנגיחות מדוייקות לאחר מצב נייח.

רנארד היא דוגמה נהדרת לילדה שגדלה באי רחוק מאוד מאירופה וחלמה להפוך יום אחד לשחקנית כדורגל מקצוענית. הדרך שלה הייתה אולי לא פשוטה ומלאת אתגרים, אבל בעזרת המון אמונה, כוח רצון והשקעה היא הצליחה להגיע לרמות הגבוהות ביותר בעולם הכדורגל לנשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!