דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמהות עובדות

אמהות עובדות / ראשת ממשלת ניו זילנד חוזרת מחופשת לידה, עם תובנות חדשות

התמונה של ארדרן, בן זוגה ובתה צולמה בראשית אוגוסט בביתם של הזוג באוקלנד. (Derek Henderson/Jacinda Ardern via AP)
התמונה של ארדרן, בן זוגה ובתה צולמה בראשית אוגוסט בביתם של הזוג באוקלנד. (Derek Henderson/Jacinda Ardern via AP)

"זהו התפקיד שלנו להבטיח שאנחנו נענה על הצרכים של האנשים, בלי קשר לשאלה האם יש להם זמן להיות מעורבים" | על החזרה לתפקיד אומרת ג'סינדה ארדרן כי היא יכולה לעשות זאת רק בזכות בן זוגה שלוקח על עצמו את תפקיד המטפל העיקרי

ג'סינדה ארדרן, ראש ממשלת ניו זילנד ואם טרייה, אמרה שהחוויה שלה בששת שבועות חופשת הלידה אותה היא מסיימת בסוף השבוע הזה, נתנה לה תובנות חדשות. לדבריה, ההתעסקות האובססיבית ב"האכלה, קקי ושינה" של בתה הקטנה הבהירו לה למה הורים לילדים צעירים אינם מעורבים יותר בפוליטיקה.

"זהו התפקיד שלנו להבטיח שאנחנו נענה על הצרכים של האנשים, בלי קשר לשאלה האם יש להם זמן להיות מעורבים בעניינים בהם אנחנו כממשל עוסקים בהם, או לא", כדבריה.

ארדרן (38), חזרה בשני האחרון לוולינגטון, בירת ניו זילנד, עם תום חופשת הלידה אותה בילתה בביתה שבאוקלנד, יחד עם בן זוגה ובתה הטרייה נווה (Neve). היא ראשת המדינה הנבחרת השנייה בהיסטוריה במאה הזו שילדה בעודה בתפקיד, וסיפורה מעורר השראה ברחבי העולם, כפי שניתן לראות על פי כמות המכתבים שהיא מקבלת מרחבי העולם – "אפילו מהולנד והודו כותבים כדי לברך אותי". ראשת המדינה הקודמת שילדה בעודה בתפקיד היתה בנזיר בוטו, מפקיסטן, בשנת 1990.

"כעת עלי לחזור ולמלא את התפקיד שהבטחתי למלא", אומרת ארדרן, כשהיא מודה שהיא ובן זוגה קלרק גייפורד, מי שייהפך למטפל העיקרי בילדה, עוסקים רבות בליצור שיגרה שמאפשרת את זה.

בתשובה לשאלה בדבר מידת הלחץ שהיא מרגישה, בהיותה במשרה עם נראות ציבורית רבה, להוות דוגמא אישית לאמהות עובדות אחרות, היא ענתה שלדעתה כל הורה טרי חש את הלחץ הזה, רק שהיא יותר חשופה לעין התקשורת. "אני עושה את זה באופן מאוד ציבורי, אז אולי במובן הזה זה שונה, אך יום אחד, בתקווה, זה יהיה דבר יותר נפוץ".

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, אפריל 2018 (Photo by: Governor-General of New Zealand)
ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, אפריל 2018 (Photo by: Governor-General of New Zealand)

לדבריה, הפיכתה לאם לא שינתה את עמדותיה הפוליטיות, אבל נחישותה בנושא תמיכה במשפחות עלתה. היא הוסיפה כי המדינה צריכה להיות יותר דומה לדימוי שיש לאזרחיה כשהם חושבים על ניו זילנד. "אנחנו חושבים שאנחנו נקיים וסביבתיים. אנחנו חושבים שאנחנו סובלנים ופתוחים, שיש לנו חוש צדק חברתי מפותח, ואנחנו חושבים שאנחנו חדשניים. למעשה, עלינו לעשות הרבה יותר כדי שזו תהיה המציאות".

ארדרן הוסיפה שלמרות רצונה שניו זילנד תהיה אומה חזקה יותר, לדעתה המדינה עדין לא מסוגלת להיהפך לרפובליקה ולהשתחרר ממחויבותה החוקתית לבריטניה, ולסיים את כהונתה של המלכה אליזבת השנייה כדמות הבכירה בה. "עלינו קודם כל לסיים את הטיפול בעוולות ההיסטוריות שנעשו לילידים המאורים" היא מסבירה.

ארדרן מבטיחה שהיא תבוא עם מספיק כוחות ולאחר מנוחה מספקת כשתחזור לתפקידה. "אני מצליחה לישון מספיק כי אני חולקת את העומס עם אחרים, ואני לחלוטין אסירת תודה על כך. כוונתי כמובן לקלרק, בן זוגי. אנחנו עושים את התפקיד הזה ביחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!