דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עוטף עזה

דור הקאסמים / מאות תושבי עוטף עזה הפגינו בת"א: "החוסן שלי אינו צ'ק פתוח"

המפגינים חסמו את הכביש סמוך לבסיס הקריה והפריחו בלונים במחאה על טרור ההצתות | יונתן שמריז מכפר עזה: "מבחינתנו זו יריית הפתיחה למחאה ממושכת עד שהממשלה תפתור את הבעיה באופן קבוע"

הפגנת תושבי עוטף עזה (צילום: יאיר ויטמן).
הפגנת תושבי עוטף עזה (צילום: יאיר ויטמן).
שי ניר

מאות תושבי יישובי עוטף עזה הפגינו אמש (שבת) סמוך לקרייה בתל אביב, במחאה על מה שהגדירו כ"אוזלת היד" של הממשלה בטיפול בטיפול במצב הביטחוני בדרום . המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב, בין היתר "ביטחון זאת זכות בסיסית", "החוסן שלי אינו צ'ק פתוח", "הדרום עולה באש" ו"ישראל בוערת – דורשים ביטחון".

חלק מהמפגינים נשכבו על הכביש, שרו שירים, והפריחו לאוויר בלונים עם זיקוקים. אחרי שחסמו את  הכביש, ופרצו עימותים בינם לבין השוטרים שהיו במקום. המפגינים אמרו כי ההפגנות יימשכו גם בשבועות הבאים.

מחאת תושבי עוטף עזה מול הקריה בתל אביב, 11 באוגוסט 2018. (צילום: יאיר ויטמן)
מחאת תושבי עוטף עזה מול הקריה בתל אביב, 11 באוגוסט 2018. (צילום: יאיר ויטמן)

יונתן שמריז, בן 28 מקיבוץ כפר עזה, סיפר לדבר ראשון כי מדובר בהתארגנות של כמאתיים פעילים שהתגבשה ביומיים האחרונים, וכי כוונתם המקורית הייתה לצאת בשיירה לעבר מעבר כרם שלום, אך בגלל המצב הביטחוני לא קיבלו אישור לכך והחליטו להעביר את המחאה לתל אביב.

"אנחנו נקראים 'דור הקסאמים', הקמנו תנועה חברתית אחרי צוק איתן ועסקנו בעיקר בחלוקת תרומות לחייל צה"ל בשטחי כינוס" סיפר, "לאחרונה, לאחר שגבר הייאוש, החלטנו שעושים משהו, מובילים את המחאה של הדרום עד שימצא פתרון יציב וקבוע לאזור שלנו".

לדבריו, "באנו, תושבי העוטף והמדינה, למחות נגד אוזלת היד של הממשלה, שיותר מ-15 שנה מזניחה את העוטף. הממשלה הזאת,  ואלו שלפניה, מגיבות ולא יוזמות. תושבי העוטף חיים בתחושת חוסר ביטחון וחוסר וודאות".

"אלפי ילדים גדלים כשזו המציאות היחידה שהם מכירים" הוסיף, "הממשלה שמה פלסטרים ולא פותרת את הבעיה אחת ולתמיד. מבחינתנו זו יריית הפתיחה למחאה ממושכת עד שהממשלה תפתור את הבעיה באופן קבוע ויציב והעוטף יוכל לשגשג שוב".

הפגנת תושבי עוטף עזה (צילום: יאיר ויטמן)
הפגנת תושבי עוטף עזה (צילום: יאיר ויטמן)

מוקדם יותר אתמול, ירה צה"ל ירה חוליית מחבלים שעסקה בהכנה ובשיגור של בלוני תבערה בצפון רצועת עזה. במועצה האזורית אשכול נחת בלון תבערה סמוך למבנה באחד היישובים, מבלי שהיו נפגעים בתקרית. חבלן משטרה שהוזעק למקום נטרל את מטען הנפץ ופינה את הבלון מהזירה. "לצערנו הרב, בימים אלה, 'חזרה לשגרה' בעוטף עזה, היא חזרה להפרחת בלוני תבערה ושריפות", אמר ראש המועצה גדי ירקוני. "אנחנו לא מוכנים בשום אופן לקבל את האיום כשגרת חיים לגיטימית, כפי שקרה עם ירי הקסאמים לשטחנו. במשך ארבעה חודשים רצופים, עברנו חמישה סבבי מלחמה ו'הפסקות אש' שלאחריהן בלוני הטרור חוזרים. ילדי עוטף עזה זכאים לחיים נורמליים ולבלונים של שמחה, כמו בכל מדינת ישראל ומצפה מהממשלה לשים למציאות המתמשכת הזאת סוף".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!