דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הברנוער

תשע שנים לרצח / מאות צעדו בתל אביב לציון תשע שנים לרצח בברנוער

את הצעדה, תחת הסיסמה "למען שוויון, הפסקת האלימות וסולידריות", יזם "איגי- ארגון נוער גאה": "לפני תשע שנים נכנס אדם חמוש לברנוער ורצח נערים ונערות רק כי הם שונים. תשע שנים חלפו ולא הרבה השתנה"

הפגנה לזכר 9 שנים לרצח בברנוער, 11 באוגוסט 2018. (צילום: פלאש 90).
הפגנה לזכר 9 שנים לרצח בברנוער, 11 באוגוסט 2018. (צילום: פלאש 90).

מאות בני אדם השתתפו אמש (שבת) בצעדת מחאה לציון תשע שנים לרצח בברנוער בתל אביב, תחת הססמה "למען שוויון, להפסקת האלימות ולסולידריות". הצעדה יצאה בשעה 20:00 מבית הברנוער הישן בפינת שדרות רוטשילד ורחוב נחמני בעיר, והסתיימה בעצרת בכיכר הבימה, מסלול הצעדה הספונטנית שהתארגנה בליל הרצח.

בין המשתתפים באירוע, משפחות הנפגעים בברנוער, ובני ובנות נוער הפעילים בארגונים ובתנועות נוער, בהם הנוער העובד והלומד, נוע"ם-נוער מסורתי, הצופים, כנפיים של קרמבו, המחנות העולים, בני המושבים, השומר הצעיר, נחשונים ותנועת תרבות.

הפגנה לזכר 9 שנים לרצח בברנוער, 11 באוגוסט 2018. (צילום: איגי, ארגון הנוער הגאה)
הפגנה לזכר 9 שנים לרצח בברנוער, 11 באוגוסט 2018. (צילום: איגי, ארגון הנוער הגאה)

במוצאי שבת, 1 באוגוסט 2009, בבית אגודת הלהט"ב בתל אביב, בעת פעילות הברנוער, מועדון למפגש חברתי של נוער, התפרץ למקום אלמוני חמוש שירה בנוכחים ללא הבחנה ונמלט מהמקום. ניר כץ, מדריך במקום בן 26, וליז טרובישי בת ה-16, נהרגו במקום. מדריך נוסף ותשעה בני נוער נפצעו, חלקם באורח קשה.

ארבע שנים מאוחר יותר הוגש כתב אישום נגד חשוד בביצוע הרצח, שבוטל לאחר שהתגלה שהחשוד הופלל לשווא על ידי עד המדינה ושהוא אינו הרוצח. הרצח טרם פוענח.

מ"איגי- ארגון נוער גאה" שארגן את הצעדה, נמסר כי "תשע שנים חלפו ולא הרבה השתנה. בשבועות האחרונים התעוררה מחאה ציבורית כנגד חוסר השוויון והאפליה של הקהילה הלהט"בית בישראל. מדובר במאבק שמצטרף להיסטוריה של אלימות, מדיניות להט"בופובית ואפליה כלפי חברי הקהילה הגאה בישראל. על רקע מאבק זה, ולרגל תשע שנים לרצח בבר נוער, החליט ארגון הנוער הגאה, בשיתוף תנועות וארגוני הנוער, לארגן עצרת מחאה הקוראת לשים סוף לאלימות כלפי הקהילה הגאה".

בר חג'מה, מתנדבת בשנת שירות בארגון "איגי", אמרה כי "הרצח בברנוער הוא פצע עמוק וכואב בהיסטוריה של הקהילה הגאה בישראל. הוא עיצב את האופן בו אנחנו, חניכות ומדריכות בארגון הנוער הגאה, מתכתבות עם המציאות. אי אפשר לספר את הסיפור שלנו, הסיפור האישי, החברתי, הקהילתי והחינוכי, מבלי לזכור את הקורבנות של הפרשה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!