דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

CSR - Corporate Social Responsibility

CSR , CSR בימינו קיים כמעט בכל חברה שמכבדת עצמה. בעברית – מדובר פשוט בתרומה לקהילה.

חברות מסחריות כבר מזמן הבינו שהן לא יכולות להיות עסוקות רק בלעשות כסף, אלא כדאי ורצוי להכניס גם אלמנט מוסרי לתוך הביזנס ולנסות ולגעת בקהילה.
זה קודם כל מאוד מוסרי, חיובי ומשדר חיבור של החברה לקהילה, בנוסף זה כמובן מייצר יחסי ציבור מעולים ואפילו מוכר במס שזה בכלל מצוין.

בסופו של דבר אם נוריד את הציניות, זה אחלה של דבר. נכון שאת החברה המסחרית מעניין הפרסום החיובי שהיא מרוויחה מהנושא, אבל מישהו נהנה מזה על הדרך אז זה WIN WIN. ואנחנו תמיד בעד WIN WIN.

לכל חברה יש מודל CSR משלה וכל אחת מתנהלת באופן שונה בתוך הקונספט הזה.
הפעם בחרתי לפרגן לענק החומרה האמריקאי, שכנראה עסוק בלמנוע התאגדויות אבל מצד שני בנושא ה-CSR הוא פשוט עושה בית ספר לכל השוק בישראל.

יש לזה שם מקצועי שאיני זוכר אותו אבל באינטל מעודדים את העובדים לעשות את מה שהם אוהבים ומעצימים את זה. עובד יכול להתנדב במה שהוא אוהב, או להמשיך להתנדב במה שהוא מתנדב כבר שנים, החברה תתמוך בזה ותשים על זה גם כסף.
כך למשל באינטל אם העובד אוהב לטייל ברכבי שטח, הוא יוכל להתנדב ליום טיול עם ילדים אוטיסטים, יקבל לשם כך יום ע"ח החברה ועל כל שעת התנדבות במסגרת אותו יום, אינטל תעביר 10 דולר לעמותה בה העובד התנדב, עד תרומה שנתית של 10,000 דולר לעמותה.

בעיניי זה קונספט מדהים. מדוע? כי העובדים פשוט עושים ומתנדבים במה שהם אוהבים מלכתחילה וכך יוצא שבהתנדבויותיי השונות אני פוגש המון עובדי אינטל סביבי, הם בכל מקום, כי אינטל מעודדת אותם לעשות את מה שהם אוהבים, ואנשים נוטים לעשות יותר את מה שהם אוהבים.

מצד שני יש חברות אחרות שבהן ה-CSR נקבע מלמעלה. מישהו בהנהלה מחליט מה יעשו ומתי יעשו ובדר"כ יבחרו הדברים שמצטלמים הכי טוב לדעת מנכ"ל החברה, או מה שקרוב לליבו שלו ולא תמיד ללב עובדיו שהם אלו שבסוף מתנדבים.

לדעתי השילוב בין שתי השיטות הוא האופטימלי. באופן אישי אני כמובן מחבק ואוהב את המודל של אינטל אבל מבין את צרכי החברה שמעדיפה לעשות רק מה שהיא חושבת לנכון, למרות שזה מעט לא לטעמי, ולכן השילוב בין השיטות הוא הטוב ביותר.

הפעם בחרתי לפרגן ולהזכיר את החברות הראויות לפרגון.
אז באותו עניין, פעם בני הבכור פז עסק בבניית אתר לקבוצת ה-FIRST בה השתתף – סוג של תחרות רובוטים בית ספרית. הוא היה זקוק לעזרה של מפתחים \UX ובמסגרת זה פניתי לשתי חברות בבקשת עזרה לתלמידי התיכון.

חברה אחת, דווקא גדולה ומסודרת שלה עובדת ב-50 אחוז משרה לטובת נושאים כאלה, לא חזרה מעולם לילדים, ולמרות שיש לה משאבים רבים, הילדים לא זכו להתייחסות כלל.

מצד שני ב-WIX הרימו את הכפפה בזמן קצר מאוד והזמינו את הילדים למרכז השרות של WIX לעסקים קטנים בנמל תל אביב, ובהתנדבות מלאה עזרו להם והסבירו להם איך כדאי לבנות את האתר ומה יעבוד יותר טוב. גם הציעו להם לנסוע הביתה לעבוד ולחזור לפגישה נוספת, שבה ימשיכו לעבוד יחדיו על האתר.

WIX מעולם לא פרסמו את הנושא או הושיבו צלם שידפוק 1000 תמונות לילדים, הם פשוט עזרו. למה? לא יודע לענות בשמם, אני מניח שהם חושבים כמוני: תעשה טוב, יהיה טוב. או שאולי הילדים האלה יגדלו ויום אחד יהיו לקוחות שלנו.
באמת שאני לא סגור על זה אבל איפשהו אני מאמין מעט בקארמה.
כשעושים טוב, נהיה טוב יותר, ומקבלים יותר טוב.
לא בעולם הבא, בעולם הזה, ברגע הממש נוכחי שלנו. עכשיו!

תהיו טובים!
תרמו לקהילה!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!