דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

פלילים / כתב אישום הוגש נגד שני שוטרים שביצעו שוד במהלך משמרת

כתב האישום מייחס לנאשמים נטילת שוחד כדמי חסות מעובדים זרים, המפעילים דירות הימורים בעיר תל אביב | בנוסף, מיוחסות לשוטרים שתי עבירות שוד כשהם לבושים מדי משטרה ונושאים עמם אקדחים משטרתיים, במסגרתם שדדו סך כולל של כ-327,000 שקלים

כוחות משטרה (צילום אליוסטרציה: פלאש 90).
כוחות משטרה (צילום אליוסטרציה: פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שני שוטרים סיור מתל אביב. השוטרים מואשמים עבירות לקיחת שוחד, שוד, שימוש לרעה בכוח המשרה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

כתב האישום מייחס לשוטרים עבירת נטילת שוחד כדמי חסות, במשך כשנה וחצי, מעובדים זרים, המפעילים דירות הימורים בעיר תל אביב. בנוסף, מיוחסות לשוטרים שתי עבירות שוד אותן ביצעו בהיותם במשמרת, לבושים מדי משטרה, נושאים עמם אקדחים משטרתיים, במסגרתם שדדו סך כולל של כ-327,000 ₪. אחד ממעשי השוד אף בוצע תוך שליפת האקדח המשטרתי ואיום על הנוכחים בדירה.

שני השוטרים – ביסאן יחיא (30), ונזיה סעב (28), שירתו כשוטרי סיור בתחנת תל אביב. כתב האישום הוגש גם כנגד בעל חנות בשם "דראגון" הממוקמת בדרום תל אביב, וכנגד בת זוגו, שהתנדבה בעבר באותה תחנת משטרה.

על פי כתב האישום, סביב חודש מאי שנה שעברו, החליטו שני השוטרים ובעל החנות לפשוט על דירות בהן מתבצעים הימורים לא חוקיים בדרום תל אביב, ולאיים על המהמרים כי אם לא ישלמו להם כסף, המשטרה תפשוט על הדירות ותפסיק את הפעילות בהן. כך, החל ממאי 2017, החלו שני השוטרים, יחד עם בעל החנות ומתנדבת המשטרה, לגבות מאחד מבעלי דירות ההימורים שוחד חודשי בגובה של 4,000-7,000 ₪ מדי חודש, תמורת ההבטחה שלא יביאו לפשיטת המשטרה על המקום.

בשל כך, מואשמים השוטרים בעבירות מרובות של לקיחת שוחד, וקשירת קשר לביצוע פשע. בעל החנות ומתנדבת המשטרה מואשמים בעבירות סיוע לנטילת שוחד, ותיווך בשוחד.

בשני מקרים נוספים, הגיעו שני השוטרים לאיזור התחנה המרכזית בתל אביב כשהם לבושים מדי משטרה ונושאים עמם נשק משטרתי, ניצלו את חוסר הידע של העובדים הזרים ואת כוחם כשוטרים, ושדדו מהעובדים הזרים סכום של 327,000 ₪.

בחודש יוני האחרון, הגיעו שני השוטרים לדירת הימורים שנמצאת ברחוב נווה שאנן בת"א, ממנה נהגו לקחת שוחד. בדירה נכחו מספר עובדים זרים, ביניהם עובד זר אחד, שמנהל את ההימורים במקום, וממנו נהגו השוטרים לגבות את סכומי השוחד בעבר. השוטרים הגיעו לדירה כשהם לבושים במדי משטרה ונושאים נשק משטרתי, והורו לכלל העובדים הזרים מלבד מנהל ההימורים שמתגורר בה לצאת המהדירה. לאחר שיצאו, החלו השוטרים לחפש כסף בדירה – בארונות, פרצו מגירה נעולה, הפכו בגדים, כל זאת שלא כדין וללא צו חיפוש.

בשלב מסוים מצאו השוטרים תיק ששייך לבת זוגו של אחד מדיירי הדירה, ובו שטרות כסף ישראלי וסיני. השוטרים השאירו את הכסף הסיני במקום, ולקחו לעצמם את הכסף הישראלי – סכום של 4,000 ₪. לאחר מכן, לקחו השוטרים מבעל הדירה שנותר עמם את הכסף שהיה עליו – 4,000 ₪ נוספים. השוטרים יצאו מהמקום עם בעל הדירה, אך כשראו ניידת משטרה אחרת מתקרבת לעברם, הורו לא לעזוב את המקום, נותרו עם הכסף, ולא דיווחו על מעשיהם לאיש.

כתב האישום מפרט כי במשך שנים רבות – בשל חששם מפני גניבת רכושם וכספם, כפי שאירע לא אחת בעבר, ובהעדר חלופה אחרת לאור העובדה שחלק מהעובדים הזרים אינם יכולים לפתוח חשבון בנק – נוהגים העובדים הזרים, בעיקר מנפאל ומהודו להפקיד את רכושם וכספם, לרבות כספי משכורתם החודשית, בדירה בבניין ברחוב לוינסקי בדרום ת"א, בה ישנה כספת, ובה מתגוררים מספר עובדים זרים ממוצא נפאלי, לרבות ה'. כל עובד זר המפקיד את כספו בכספת, כאמור, סכום ההפקדה נרשם במחברת המיועדת לכך. לבקשת המפקיד, בכל עת, הוא מקבל את כספו חזרה מתוך הכספת.

במהלך חודש יוני האחרון, הגיע סעב לדירה זו. הוא פרץ את דלת הדירה הנעולה, ודרש מכולם מלבד ה' לצאת מהדירה. לאחר מכן, החל סעב לחפש במקום, שלא כחוק וללא צו חיפוש. הוא מצא את הכסף שהוחבא בדירה, שלף את אקדחו המשטרתי, ואיים באמצעותו על בעל הדירה. השוטר הורה על בעל הדירה להביא עבורו שקית שחורה, ואז התקשר ליחיא, ואמר לו להגיע לדירה ולעזור לו לגנוב את הכסף הרב שמצא – 320,000 ₪ ו-18,000 דולר. יחיא הגיע במהרה למקום, והשניים גנבו את כל הכסף הישראלי – 320,000 ₪.

למחרת, הבחין יחיא כשהוא בתחנת המשטרה, בעובד זר נפאלי,  שנכח באירוע השוד אמש, והגיע להגיש תלונה. שני השוטרים שוחחו על כך, ובעקבות כך, רשמו דוח פעולה שקרי על אירוע שטענו כי התרחש בליל השוד בבניין השוד, על מנת שיהיה להם אליבי להמצאותם במקום, שכן שוטרים אחרים ידעו כי היו שם.

כתב האישום מציין כי בכל עבירות אלו, השוטרים "עשו מעשה שרירותי הפוגע בזכותו של אחר, תוך שימוש לרעה בסמכותם. בנוסף, בהיותם עובדי ציבור, במילוי תפקידם, עשו מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור. וכן, עשו  דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין".

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד רונן יצחק ועו"ד מור לרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה. החקירה בוצעה על ידי צוות תל אביב במחלקה לחקירות שוטרים בסיוע משטרת ישראל. בנוסף, ביקשה מח"ש להאריך את מעצרם של שני השוטרים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!