דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שלי יחימוביץ'

נחשף בפייסבוק / ח"כ יחימוביץ פרסמה תלונה נוספת על הטרדה מינית כנגד ח"כ ברושי

לדבריה של יחימוביץ מדובר על מסכת קשה של הטרדות מיניות שעברה חיילת בעת ששירתה תחת פיקודו של ברושי כמג"ד | עוד פורסם כי שלוש נשים נוספות התלוננו בפניה על דפוס דומה | עורך הדין של ח"כ ברושי: להתמודד עם הכפשותיה בבית המשפט ולא בפייסבוק

חברי הכנסת איתן ברושי ושלי יחימוביץ'. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
חברי הכנסת איתן ברושי ושלי יחימוביץ'. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

ח"כ שלי יחימוביץ פרסמה הערב (ראשון) בדף הפייסבוק שלה תלונה שלדבריה הגיעה אליה כנגד ח"כ איתן ברושי. זוהי התלונה השלישית המושמעת כנגד ברושי ועניינה אלימות מינית. פרקליטו של ברושי: "הדברים לא היו ולא נבראו".

ח"כ שלי יחימוביץ' פרסמה הערב (ראשון) בדף הפייסבוק שלה, את תלונתה של מ', אישה שפנתה אליה וסיפרה לה על מסכת הטרדות מיניות, שעברה לדבריה על ידי ברושי, בשעה שהיא הייתה חיילת וברושי היה המג"ד שלה.

פעילים מפגינים מול בית התנועה הקיבוצית בקריאה לח"כ איתן ברושי להתפטר. 1 באוגוסט 2018 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
פעילים מפגינים מול בית התנועה הקיבוצית בקריאה לח"כ איתן ברושי להתפטר. 1 באוגוסט 2018 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

כזכור, בשבועות האחרונים פורסם כי במהלך סיור של סיעת המחנה הציוני, חפן ח"כ ברושי את ישבנה של ח"כ איילת נחמיאס-ורבין, חברתו למפלגה. לאחר ימים אחדים, פורסמה בחדשות ערוץ 10 תלונה נוספת כנגד ברושי, הפעם מפי אישה המתארת כי לפני 15 שנים, בעת שכיהן כראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, הוא תקף אותה מינית בעת ששהו יחד במעלית.

היום, כתבה יחימוביץ' כי פרסום שני אירועים אלו, הובילו לכך שמספר נשים פנו אליה, וסיפרו לה כי גם הן הוטרדו בעבר על ידי ברושי. יחימוביץ' כתבה כי "מ' היא אחת הנשים שפנו אלי לאחרונה וסיפרו על הטרדות קשות ואף יותר מזה שספגו מברושי", וכי כל התלונות יחד "מעידות על דפוס רצדיביסטי (חזרתי) של התנהגות, שגם אם במישור הפלילי חלה על חלק ממנה התיישנות – הרי שהיא הופכת את המשך השהיה של ברושי במערכת הפוליטית לבלתי נסבל ולבלתי קבילה".

תלונתה של מ', אותה פרסמה יחימוביץ, מתארת כיצד בשעה שהיא הייתה חיילת, וברושי היה מג"ד, הוא הטריד אותה מינית, ואף תקף אותה מינית בשעה שישנה בחדר שלה בבסיס בו שירתו השניים. יחימוביץ' כתבה כי "סא"ל ברושי הפך את סמלת מ' ליעד להטרדות מיניות מיד כשהגיע לבסיס. זה הלך והחמיר. תחילה, במלים גסות ובוטות תיאר באזניה את כוונותיו כלפיה. היא סירבה בתקיפות. ושוב סירבה, ושוב, ושוב, ושוב. והוא – אינו מרפה, נועץ מבטים באבריה האינטימיים כל אימת שהיא נכנסת למשרדו בתוקף תפקידה. משרה אווירה מאיימת ולוחצת. חבריה לגדוד ידעו. תמיד היה מישהו שחיכה קרוב אליה למקרה שהיא לא תצליח להדוף אותו בכוחות עצמה. אחר כך החל לייצר סיטואציות שאילצו אותה לשהות אתו לבד. כך, באחד החגים, דרש ממנה לסגור אתו את החג בבסיס. היא "חיילת פשוטה", כלשונה, הוא המג"ד, ברור שלא היתה לה ברירה".

עוד כתבה כי "באחת הפעמים שבהן ביים וארגן אירועים כדי לכפות עצמו עליה, הצליח לייצר מצב שבו ישן בחדר סמוך לחדר שבו היא ישנה. לא אפרט, אבל אומר שהיו לה כל הסיבות שבעולם להאמין שהיא בטוחה לחלוטין ושלא יעז להתקרב אליה. היא טעתה. לפנות בוקר התעוררה כשלשונו בפיה והוא מנסה לכפות עצמו עליה. היא הדפה אותו, הוא חשש שישמעו והרפה. האיום וההטרדות היו יומיומיים. היא היתה כלואה בתוך יחסים היררכיים מטילי אימה, ובתקופה אפלה, לא מאוד רחוקה, שבה תלונה לא היתה אופציה בכלל. היא סיפרה לקצינת הח"ן בבסיס, אבל לא כתלונה, אלא כשיתוף במצוקה".

יחימוביץ' הדגישה כי פנו אליה גם נשים נוספות: לדבריה, פנו אליה עוד שלוש נשים נוספות, מכתובת מזוהה, עמן שוחחה על תלונותיהן כנגד ברושי. ייחמוביץ' כתבה כי ייתכן ודבריהן יפורסמו בעתיד, וכי "הכל יחד, כולל מה שכבר פורסם (ועוד יפורסם, בכפוף כמובן להסכמתן, לרצונן ולבחירתן של הנפגעות), מעיד על דפוס".

עו"ד אילן בומבך, בא כוחו של ח"כ איתן ברושי, מסר בתגובה לפרסום של ח"כ שלי יחימוביץ', כי "אני קורא לח"כ יחימוביץ' להסיר את חסינותה ולהתמודד עם הכפשותיה כלפי מרשי במקום בו מבררים את העובדות- בבית המשפט ולא בפייסבוק. לאחר שתוסר חסינותה של יחמוביץ' תוגש נגדה תביעת דיבה. הדברים לא היו ולא נבראו".

כזכור, לאחר החלטתו של יו"ר המחנ"צ אבי גבאי להשעות את ברושי מתפקידו, ולאחר שכינה את ברושי "עבריין מין", הגיש ברושי באמצעות עו"ד אילן בומבך תביעת דיבה כנגד גבאי, שאינו ח"כ ועל כן לא חלה עליו חסינות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!