דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הדרת נשים בצה"ל

הדרת נשים בצה"ל / חיילות חזרו מאימון שטח וגילו כי חדריהן פונו לטובת חיילים דתיים

תיקי החיילות וחפציהן הועברו ללא ידיעתן או נוכחותן | מדובר צ"ל נמסר: שינוי מיקומי החדרים נעשה על מנת לאפשר סביבת שירות הולמת ללוחמים ולוחמות כאחד, יתקיים תחקיר ביחס להחלטה להוציא את תיקי הלוחמות ללא ידיעתן

חיילת בבסיס צה״ל (צילום ארכיון: גיל יערי/פלאש90)
חיילת בבסיס צה״ל (צילום ארכיון: גיל יערי/פלאש90)
שי ניר

מקרה נוסף של התנהגות מבזה כלפי חיילות צה"ל רק בשל היותן נשים, נחשף היום (א'). לוחמות איסוף קרבי בבסיס סיירים שחזרו מאימון בשטח, גילו שפינו את כל הציוד האישי שלהן מהחדרים ללא ידיעתן. כך חשף היום (ראשון) הכתב הצבאי של גלי צה"ל צחי דבוש. הסיבה להעברת החיילות היא שמפקד בבסיס רצה שהמחלקה החדשה של חיילים דתיים שהגיעה לבסיס תשתכן במגורי הבנות הנמצאים בקומה נפרדת. המפקד הורה לחייליו להיכנס לחדריהן של החיילות ולפנות את תכולתם, זאת ללא נוכחותן של החיילות וללא ידיעתן. 

מדובר צה"ל נמסר לאחר בדיקת הדיווח כי שינוי מיקומי החדרים נעשה תוך התחשבות בפקודות השירות המשותף וזאת על מנת לאפשר סביבת שירות הולמת ללוחמים ולוחמות כאחד. ביחס להחלטה להוציא את תיקי הלוחמות ללא ידיעתן נמסר מדובר צה"ל כי יתקיים תחקיר. בדובר צה"ל הוסיפו כי גיוס לוחמי ולוחמות איסוף קרבי האחרון היה גדול מהמצופה ולפיכך נוצר צורך בהערכות מחודשת במיקומי לינה בבסיס. לצד זאת, בבסיס נעשות עבודות תשתית רבות שמטרתן מתן מענה ושיפור רווחת החיילים.

שבוע שעבר נחשף מקרה נוסף של פגיעה בכבודה של חיילת משרתת. עשרות חיילים בני ישיבות, המשתתפים בקורס הצניחה של חטיבת הצנחנים, הפנו את גבם כדי לא לצפות בהדרכה שהעבירה מדריכת צניחה, בתו של ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליוה. אימה של המדריכה, אשת התקשורת שירה מרגלית, כתבה אתמול (רביעי) בחשבון הטוויטר שלה כי "אתמול נרדמתי בקושי אחרי יום קשה שבו נאלצתי לשמוע את בתי נועה החיילת, שהיא מדריכת צניחה, מספרת לי שבזמן שהדגימה ל-70 צנחנים תרגיל, 50 מהם הפנו אליה את הגב ונעמדו בשלשות כי היא אישה. זו לא קבוצה של חרדים, זאת המציאות העגומה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך אימון קורס הצניחה של חטיבת הצנחנים הדגימה מדריכה תרגיל לחניכים של מחלקה המורכבת מבני ישיבות. כ-30 חניכים שלא רצו לצפות בהדגמה שבוצעה על ידי חיילת, סובבו את ראשם. בעקבות האירוע התקיימה שיחה עם החניכים ובה הבהיר להם מפקדם כי לפי פקודות צה"ל לא תהיה הפרדה בין מדריכים למדריכות בשום שלב בהכשרה, וחניך שינהג בחוסר כבוד כלפי מדריכות לא ימשיך בהכשרה".

לפני כשבועיים פרסם ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף מוטי אלמוז, איגרת למפקדים ובו כלל התייחסות לפרשנות המחמירה של פקודות הצבא – שהביאה למקרים של הדרה ודרישות צניעות מחיילות בבסיסים. במכתב הבהיר אלמוז כי למפקדים אין שום הרשאה לחרוג מפקודות צה"ל ולהחמיר או להקל בפקודות הלבוש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!