דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אתלטיקה / שני שיאי ישראל נשברו באליפות אירופה באתלטיקה, אכזבה לצ'מטאי

המרתוניסט מארו טפרי סיים במקום ה-7 עם שיפור של שיא ישראל ב-1.11 דקות | שיא חדש ב-3,000 מכשולים לאדווה כהן שסיימה חמישית בגמר | צ'מטאי כבר חשבה שזכה במדליית כסף בריצת 5,000 מ', אבל התבלבלה בספירת ההקפות ונפסלה

מארו טפרי בריצת המרתון אליפות אירופה באתלטיקה (צילום ארכיון: טיבור ייגר, איגוד האתלטיקה בישראל)
מארו טפרי בריצת המרתון אליפות אירופה באתלטיקה (צילום ארכיון: טיבור ייגר, איגוד האתלטיקה בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איזה יום זה היה לישראל באליפות אירופה באתלטיקה. לכל מספידי האתלטיקה הישראלית, הגיעה המשלחת הישראלית, ברובה עם שמות לא מוכרים לישראלי הממוצע, לאליפות אירופה בברלין והוכיחה שהאתלטיקה המקומית חיה, נושמת ומביאה הישגים. בלי הרבה סימנים מוקדמים, נראה שמתהווה לנו תור זהב שלא נראה כמות בריצות למרחקים ארוכים. אם עד עכשיו הצלחנו להביא הישגים במקצועות הקפיצה במוט והמשולשת, כעת נראה, שבזכות לונה צ'מטאי סלפטר, אדווה כהן ומארו טפרי, צומח כאן דור האצנים שעוד ידבר חזק בשנים הקרובות וכדאי לכם להתחיל לשנן את שמותיהם.

היורש של סטאין

המרתוניסט הישראלי מארו טפרי קבע שיא ישראלי חדש מדהים כשסיים במקום השביעי בריצת המרתון עם ועצר את השעון על 2:13.00 שעות. טפרי שבר ב1:11 דקות את השיא המיתולוגי של היילה סטאין הגדול שעמד על 2:14:11 שעות.

מארו טפרי בריצת המרתון אליפות אירופה באתלטיקה (טיבור ייגר, איגוד האתלטיקה בישראל)
מארו טפרי בריצת המרתון אליפות אירופה באתלטיקה (טיבור ייגר, איגוד האתלטיקה בישראל)

הבלגי קון נאיירט ניצח עם שיא אליפות של 2:09:51 שעות והפך לבלגי הראשון שזוכה במרתון מאז קארל ליסמון ב-1971. במקום השני סיים טאדסה אברהם השוויצרי (2:11:24) ואת מדליית הארד לקח יאסין ראצ'יק האיטלקי (2:12:09), שיא אישי. באולימפיאדת ריו סיים טפרי בן ה-25י במקום ה-74 המכובד כשהוא קובע זמן של 2:21:06 שעות.

כאב הלב של לונה

אחרי הזכייה ההיסטורית במירוץ ה-10,000 מטרים, לונה צ'מטאי סלפטר קיוותה להשיג מדליה נוספת גם במירוץ ה-5,000. צ'מטאי נראתה טובה מאוד והייתה שנייה בתום הקפה האחרונה, אבל הפסיקה כי חשבה שסיימה את המירוץ ובשל כך התדרדרה בדירוג וסיימה במקום הרביעי.

חמישה ימים אחרי הריצה המרשימה הקודמת שלה, הגיע הסיום בטעם מר. צ'מטאי התקשתה לקבל את רוע הגזירה ופרקה בבכי לעיני כולם. אחרי הדרמה, צ'מטאי קיבלה את ההודעה שהריצה שלה נפסלה והשיא לא ייחשב, לאחר שחצתה את קו ההפרדה מוקדם מדי.  

אדווה כהן ללא מכשולים

בניסיון להמתיק את הגלולה המרה מהפסדה של צ'מטאי, אדווה כהן עלתה על המסלול במירוץ ה-3,000 מטרים מכשולים. הרצה הישראלית, שהגיעה למירוץ בלי הרבה ציפיות ואחרי שכבר עשתה את שלה בכך שניפצה שיא ישראלי עצמי ב-12 שניות, עלתה לגמר הגדול מהמקום ה-12 לאחר שבשלב המוקדמות היא בכלל דורגה אי שם במקום ה-30. כהן נראתה משוחררת למדי בריצה וכנראה שזה גם עזר לה בסופו של דבר לסיים בין חמשת הראשונות ובנוסף לכל רשמה שיא ישראלי חדש אחרי שסיימה בזמן של 9:29:74 דקות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!