דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האירוויזיון

דרישת תשלום / ב"כאן" מאיימים: בלי תוספת תקציב, האירוויזיון לא יתקיים בישראל

תאגיד השידור הציבורי טוען כי לא יכול לממן את ההפקה ומסרבים לקחת הלוואה חיצונית | בממשלה טוענים כי תקציב התאגיד מספק לשם אירוח האירוע | אם לא יופקדו הערבויות הנדרשות היום, תועבר התחרות למדינה אחרת

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 בליסבון (צילום: Photo by Pedro Gomes/Getty Images).
נטע ברזילי באירוויזיון 2018 בליסבון (צילום: Photo by Pedro Gomes/Getty Images).

מתאגיד השידור הציבורי כאן הודיע היום (שני) כי באם לא יקבל תוספת תקציב מהממשלה, האירוויזיון לא יתקיים בישראל. זאת אחרי שאתמול שלח יו"ר מועצת תאגיד השידור גיל עומר, מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו התריע כי אם המדינה לא תעביר עד יום שלישי לאיגוד רשתות השידור הציבורי באירופה (ה-EBU) את הערבות הנדרשת, בסך 12 מליון אירו, האירוע יועבר למדינה אחרת. מכתב אליו הגיבו בחריפות ראש הממשלה ושר האוצר משה כחלון, שמסביבתם נמסר כי הם "החליטו שגוף המתוקצב בסכום עתק של 750 מיליון שקלים על חשבון הציבור, יכול למצוא את המקור התקציבי עבור ערבות לאירוויזיון. התאגיד מתנהל בבזבזנות ומנסה להכשיל את האירוויזיון".

בתאגיד מסרו כי "משמעות החלטת הממשלה חד-משמעית – ויתור על הזכות לארח את התחרות". והיום הוסיפו כי "לאורך כל הדרך אמרנו שהתאגיד לא מסוגל לממן את ההפקה. אם הממשלה תחליט לממן יהיה אירוויזיון בישראל. התאגיד שב ומפציר במקבלי ההחלטות לשבת יחד ולהגיע לתקציב מוסכם עם האוצר".

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) תקפה הבוקר את החלטת הממשלה, ואמרה כי "משחקי האגו המטופשים וחסרי האחריות של הממשלה עלולים לעלות לישראל בהזדמנות הנדירה  לארח את אחד מאירועי הבידור הגדולים בעולם.  מדובר בהחמצה של שיפור אדיר בתדמיתה של ישראל, פריחה לעסקים וחיזוק נפלא לתיירות. נראה כי משעה שהבין נתניהו כי האירוע לא יהיה בצלמו ובדמותו – בחר בהתנהגות יהירה וקצרת רואי, ואני קוראת לו להתעשת,  ולא להחמיץ הזדמנות נפלאה שכזאת".

מוקדם יותר אמר ח"כ דוד ביטן (הליכוד) כי להערכתו אירוויזיון 2019 לא יתקיים בישראל. בראיון לגלי צה"ל, האשים יו"ר הקואליציה לשעבר את תאגיד השידור הציבורי באחריות למצב, בשל סירובו לקבל הלוואה מהממשלה. "לתחושתי לא, זה נראה כאילו זה הולך למקום לא טוב", אמר ביטן.

"הם לא מוכנים לקחת הלוואה, הם לא מוכנים לקחת ערבות", אמר ח"כ ביטן על תאגיד השידור. "לתאגיד יש תקציב קבוע בחוק, כדי שהממשלה לא תוכל לשנות אותו. ולכן זו בעיה מפני שהם לא מוכנים לקחת הלוואה אבל גם לתקן את החוק עכשיו בתקופת הפגרה, תוך חודשיים-שלושה, זה בעיה"

בתאגיד השידור הבהירו כי הם לא מוכנים לקחת הלוואה חיצונית עבור תשלום הערבות, שכן היא עלולה להכניס אותם לגירעון במקרה שהאירוויזיון לא יופק לבסוף בארץ. עוד טוענים שם שמדובר בהפקה בודדת שלא ראוי לסכן עבורה את יציבותו הפיננסית של התאגיד כולו. לדברי עומר, מצב בו יופקדו 12 מליון האירו על ידי התאגיד ולאחר מכן המדינה תסרב להעביר את כספי ההפקה יביאו את התאגיד לחוב שאינו עומד בקנה אחד עם חוק התאגיד, הקובע שאל לו להיכנס לחובות שאינם יכולים לקבל כיסוי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!