דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סטס מיסז'ניקוב

פרשת ישראל ביתנו / ועדת השחרורים קיצרה בשליש את עונשו של השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב

מיסנז'ניקוב הורשע בהסדר טיעון באשמת עבירות של הפרת אמונים ושחיתות ונגזרו עליו 15 חודשי מאסר, אותם החל לרצות בדצמבר 2017 | בחודש שעבר, דחה נשיא המדינה את בקשתו לחנינה

שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב (צילום: פלאש 90).
שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב (צילום: פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אחרי שריצה שמונה מתוך 15 חודשי המאסר שנגזרו עליו עבירות של הפרת אמונים ושחיתות, החליטה היום (שני) ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לקצר את עונשו של השר לשעבר סטס מסז'ניקוב בשליש, והוא צפוי להתשחרר בתחילת החודש הבא.  בחודש שעבר, דחה נשיא המדינה רובי ריבלין את בקשת החנינה של מיסז'ניקוב, שהוגשה כחלק מפרויקט חגיגות 70 למדינה.

מיסנז'ניקוב מרצה את עונשו מאז דצמבר 2017, שנגזר כחלק מהסדר טיעוןץ כתב האישום נגדו ייחס לשר לשעבר פעולה בניגוד עניינים חמור, בעת שהוביל את תמיכת משרד התיירות, באמצעות תקציב של כמיליון שקלים, בפסטיבל הסטודנטים באילת בשנת 2010 ובמקביל המליץ למארגני הפסטיבל להעסיק את יוליה רוט, איתה ניהל מערכת יחסים קרובה ומוצנעת, בהפקת הפסטיבל.

לפי כתב האישום, מיסז'ניקוב פעל באופן אישי כדי לקדם את קיום הפסטיבל בתמיכת משרד התיירות, בראשו עמד, ודרש ממנכ"ל המשרד לעדכן אותו באופן שוטף לגבי התקדמות אישור ההתקשרות.

מיסז'ניקוב לא גילה לעובדי משרד התיירות על הקשר שיש לו עם רוט, את העובדה שרוט הועסקה על ידי חברת פלס (מפיקת הפסטיבל) בעקבות המלצתו; ואת העובדה שרוט אמורה הייתה לקבל כספים עבור עבודתה בהפקת הפסטיבל.

קידום האינטרסים הכספיים של רוט על ידי מיסז'ניקוב, תוך הסתרת ניגוד העניינים המהותי בו הוא נמצא,מהווה "מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור", נטען בכתב האישום.

כחלק מהסדר הטיעון נמחק החשד שלפיו בעת כהונתו של מיסז'ניקוב כשר, בכמה אירועים רשמיים בארץ ובחו"ל, הוא שלח את אחד מיועציו לרכוש עבורו קוקאין והשתמש בסם באירועים. מיסז'ניקוב הכחיש בחקירתו את הטענה, ואמר שאלו המצאות של עד מדינה.

בספטמבר 2016 הודיעו היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן, כי מצאו תשתית ראייתית להעמיד לדין את מיסז'ניקוב, סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, ו-14 חשודים נוספים, חלקם בכירים בגופים ציבוריים, בגין עבירות שחיתות, זאת בכפוף לשימוע. זאת, כחלק מחקירת פרשת השחיתות במפלגת ישראל ביתנו. בחודש אוגוסט האחרון, הוגשו שני כתבי אישום ראשונים בפרשה – הכוללת למעלה מעשר פרשיות שונות – כנגד עשרה נאשמים, הבכירה ביותר ביניהם הייתה פאינה קירשנבאום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!