דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / פקקים בחניון: עובדי קרית הממשלה בת"א יחזרו לעבודה סדירה

זאת לאחר שנענו לבקשת יו"ר הסתדרות עובדי המדינה ומ"מ נציב שירות המדינה, לסיים את העיצומים בהם נקטו בשבועיים האחרונים | העובדים הדגישו כי יחדשו את צעדיהם הארגוניים באם לא יימצא פתרון לבעיית לזיהום הנוצר כתוצאה מעומסי התנועה הכבדים בחניון הבניין

הפגנת עובדי ועובדות קרית הממשלה בת"א (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדי ועובדות קרית הממשלה בת"א (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי קריית הממשלה בת"א יחזרו לעבודה סדירה מחר (שלישי) לאחר שנענו לבקשת יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי ומ"מ נציב שירות המדינה אהוד (אודי) פראוור לסיים את העיצומים בהם נקטו בשבועיים האחרונים.

מההסתדרות נמסר כי העובדים הסכימו לסיים את צעדיהם הארגוניים לאחר שפראוור התחייב לעשות את כל שביכולתו על מנת לפתור עד לאחר החגים את בעיית עומסי התנועה וזיהום האוויר בחניון קריית הממשלה. עוד נמסר כי באם לא יימצא פתרון הולם לבעיית היציאה והזיהום בחניון עד תום החגים, עובדי קריית הממשלה יחדשו ואף יחריפו את צעדיהם הארגוניים.

מחאת העובדים מתקיימת כחלק ממאבק מתמשך הנוגע לזיהום האוויר בחניון התת-קרקעי של מבנה הקריה, כתוצאה מעומסי התנועה הכבדים ביציאה ממנו. בחודש האחרון התקיימו דיונים בין הצדדים במטרה למצוא מענה לבעיה, אולם לא הוצעו מצד המדינה פתרונות אשר יביאו להפסקת הסכנה הבריאותית לעובדים.

לפני כחודש הושגו הסכמות בין הצדדים על פיהם יקוצר יום העבודה בקריית הממשלה מדי יום, ויונהג "שעון גמיש" להגעה ויציאה במטרה לדרג את כניסת ויציאת העובדים מהחניון. "היתה הסכמה ביני לבין המדינה שהיא תכנס לעובי הקורה ותבחן איך היא מזרזת את התנועה כדי שהעובדים יצאו מהר, ותפתור את בעיית הבריאות. הם אמרו 'נגמור את זה תוך חודש'. אבל החודש עבר, ואת חצי השעה שהם נתנו כפיצוי הם הפסיקו, אבל הבעיה לא נפתרה ואנחנו חושבים שהם לא עשו מספיק", אמר ל'דבר ראשון' יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי. על פי ההסכמות שהושגו לפני כחודש בתיווך יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ונציב שירות המדינה אהוד פראוור, אמור היה המשא ומתן להמשך שלושה חודשים.

לדבריו של יעקבי, ההסתדרות קראה למדינה להציב שוטרים שיסייעו בהכוונת התנועה החוצה מהחניון, ולהתקין מערכת לניקוז האוויר המזוהם מהחניון. "אדם שצריך לצאת מקומה 5- יכול היום לחכות שלוש שעות בחניון כשהוא שואף גזים – כי מה שקורה זה שכל הקומות מתמלאות מכוניות מונעות". אמר יעקובי וציין כי יש בידיהם דו"ח המעיד על הזיהום החריג. "אנחנו רוצים גם להגיע לסידור שבו שעון הנוכחות של העובדים יהיה ביציאה מהחניון – כי לא יכול להיות שעובד 'יעבוד' עוד שלוש שעות עבור המעסיק שלו כנהג בחניון", הוסיף.

מאבק זה נמשך כבר למעלה משנתיים, כשבכל פעם מאריכה המדינה את תוספת מחצית השעה לעובדי המתחם למשך מספר חודשים, אך אינה מטפלת במקור הבעיה – סוגיית העומסים בחניון הקריה. החניון משמש כ-1,200 עובדים לצד גורמים רבים נוספים לאור התפתחות האיזור, כגון עובדי מגדל שרונה שנבנה לאחרונה, לו יציאה אחת בלבד לכיוון רחוב קפלן מזרח, איזור שאף הוא פקוק לעיתים קרובות, בין היתר בשל עבודות הרכבת הקלה. משך היציאה מהחניון החוצה בשעות העומס עשויה להגיע לעתים גם עד ל-40 דקות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!