דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשים בזנות

דיני נפשות / נתונים מבהילים: 71 נשים בזנות מתו מאז שנת 2010

על פי הנתונים שאספו ארגוני המאבק בזנות, גילן המוות הממוצע של אותן נשים הוא 46, וב-10% מהמקרים סיבת המוות היא פלילית | ביום רביעי יקיימו הארגונים עצרת זיכרון לקרבנות הזנות

תולות שלטים על מועדון החשפנות "הפוסיקט", במחאה על סחר בגופן של נשים -זנות. (צילום: דבר ראשון).
תולות שלטים על מועדון החשפנות "הפוסיקט", במחאה על סחר בגופן של נשים -זנות. (צילום: דבר ראשון).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

71 נשים בזנות מתו מאז שנת 2010, כך עולה משילוב נתונים שאספו ארגוני המאבק בזנות ומנתוני משרד הרווחה. סיבות המוות שונות: במרבית המקרים, מדובר על פטירה, בין אם כתוצאה ממחלות שונות או משימוש בסמים. מקרים אלו מהווים 75% ממקרי המוות. כאן גם המקום להזכיר שגיל המוות הממוצע בקרב כלל הנשים המוזכרות כאן הוא 46 – גיל נמוך משמעותית מתוחלת החיים הממוצעת בארץ לנשים, העומדת על 84.

בכ-10% ממקרי המוות, הסיבה פלילית, או שנבדק חשד לפלילים – בין אם מדובר על רצח או שנבדק חשד לרצח, כאשר ההליכים המשפטיים עודם מתנהלים. ב-8% מהמקרים סיבת המוות היא הריגה או חשד להריגה, ו-7% נוספים הם התאבדויות.

על פי הנתונים, החל מתחילת שנת 2018, מתו 5 נשים בזנות. עד כה, בשנה זו, פילוח נסיבות המוות שונה מבשנים הקודמות, שכן בשלוש מהמקרים נבחן חשד לפלילים. המקרה הראשון, מינואר השנה, הוא המקרה בו אישה בזנות נהרגה ממנת יתר של סם בעת שהיא נמצאת במיטתו של צרכן זנות. באירוע, נבחן החשד כי הצרכן סיפק לה את הסמים, ונבחנה מעורבותו במוות. שני המקרים האחרים הם מקרי המוות של נורה וחאיית מאלוק, שנדקרו למוות על ידי אחיהן, פאדי מאלוק, במאי השנה. על פי נתוני הקואליציה, שתי האחיות עסקו בזנות. פרט זה עלה גם בחקירותיו של מאלוק, כאחת הסיבות שהובילו לרצח. לדבריו השוטר שעצר את מאלוק בזירת הרצח, כששאל את מאלוק בניידת מדוע עשה זאת, ענה מאלוק כי "אני חנוק לא יכול יותר הם עושות לי דווקא הם יוצאות עם גברים ומראות לי את זה, ומנסות לעצבן אותי". לדברי השוטר, מאלוק חזר על העובדה כי אחיותיו יוצאות עם גברים מספר פעמים. אישה נוספת בזנות התאבדה מתחילת השנה, ואישה נוספת נפטרה.

הנתונים שבידי הקואליציה מתבססים על שני מקורות: חלקם הגיעו ממשרד הרווחה, שיודע לדווח על 59 נשים ממעגל הזנות שמתו בין השנים 2010 עד אפריל 2017. מדובר רק על נשים שהיו מוכרות לאחת ממסגרות הרווחה. לדברי המשרד, אצל רובן סיבת המוות קשורה בצריכת סמים. יתר המידע הגיע מהידע המצוי בידי ארגוני הסיוע השונים לנשים בזנות.

הקואליציה למאבק בזנות מונה 11 ארגונים ישראליים הפועלים בשותפות במאבק בצריכת זנות, בהם ארגונים ממשלתיים, חצי ממשלתיים ועמותות. מטרת הקואליציה היא לקדם את הרחבת שירותי הטיפול והשיקום לשורדות הזנות, להיאבק בזנות באמצעות קידום חקיקה לאיסור צריכת זנות ולפעול לשינוי תפיסות הציבור והעלאת מודעות ביחס לזנות. הארגונים החברים בקואליציה הם אופק נשי, סלעית, מרפאת לוינסקי, מרפאה ניידת חיפה, מכון תודעה, הופכות את היוצרות, על”ם, המכללה, מיתוס- ליום שאחרי הזנות, המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מכון ירושלים לצדק, לא עומדות מנגד – מסייעות לנשים במעגל הזנות.

הנתונים המעודכנים של הקואליציה מגיעים בסמיכות לאירוע אותו היא מקיימת ביום רביעי – עצרת זיכרון לקרבנות הזנות. עצרת זו תציין את יום השנה השלישי להתאבדותה של אישה בזנות, ג'סיקה, שהתאבדה בבית הבושות בו עבדה – ברחוב הירקון בתל אביב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!