דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

ההפקרות נמשכת / הרוג שלישי ביממה: עובד נהרג בנפילה מגובה באתר בנייה במושב אחיסמך

הבוקר נהרגו שני עובדים באתר בנייה של חברת אלקטרה בראש העין | שלושה עובדים נפצעו קשה בתאונות ברחבי הארץ | מאז תחילת השנה נהרגו 27 עובדים ושני עוברי אורח בתאונות בניין

פועל נפל מגובה באתר בניה באחיסמך, 13 באוגוסט 2018 (דוברות מד"א)
פועל נפל מגובה באתר בניה באחיסמך, 13 באוגוסט 2018 (דוברות מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שלושה הרוגים ושלושה פצועים קשה בתאונות בניה ביום אחד: עובד נוסף, כבן 35 אזרח סין, נהרג בנפילה מפיגום מגובה ארבע קומות במהלך עבודת טיח בשכונת אחיסמך בלוד בסביבות השעה 17:20. חובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו לאחר שנמצא עם פגיעה רב מערכתית ובלא סימני חיים.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי מדובר באתר של חברת תדהר. עם קבלת ההודעה יצא מפקח בטיחות של מחוז ת"א לאתר הבנייה. צו הפסקה הוטל באתר.

בשעות הבוקר נהרגו אבראהים זכריא מחמד אלחדידי בן ה-32, ראמי עבדאללה עלי בדר בן ה-34 בנפילת פיגום תלוי באתר בניה של פרוייקט 'קסם', בביצוע חברת אלקטרה בראש העין. עובד נוסף נפצע קל ופונה לבית חולים. המשטרה ומינהל הבטיחות פתחו בחקירה ולאתר הוצא צו סגירה.

תשעה עובדים נהרגו באתרי חברת אלקטרה בשלוש השנים האחרונות. אחד מהם, דון גוואנג צ'ין, נהרג באתר אחר באותו הפרוייקט בראש העין לפני שנה בדיוק באוגוסט 2017, שני רחובות בלבד מאתר האסון היום. בנובמבר 2017 הוטלו בפרוייקט שני צווי בטיחות על ידי משרד העבודה והרווחה. עד שנת 2017 הוצאו 8 צווי בטיחות כנגד אתרי החברה, כולם הועברו גם לרשם הקבלנים.

מהחברה נמסר כי "אנו מביעים צער עמוק על התאונה הטראגית ומשתתפים בצער המשפחות. הרקע לאירוע עדיין נבדק בשטח על ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, ויש להמתין לממצאי בדיקתם". לא נמסרה עדיין תגובה לשאלת דבר ראשון אם בכוונתה לדווח על התאונה הקטלנית לבורסה.

יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) "חברת אלקטרה בנייה הפכה לשדה קטל בשנתיים האחרונות, והתאונה הנוראה היום מביאה את ההרוגים רק בה למספר המפלצתי של תשעה בתוך שנתיים. אני קוראת למנכ״ל אלקטרה בע"מ איתמר דויטש להודיע לבורסה על הקטל בחברה ועל כך שאפשר שרישיונה יישלל, לרשם הקבלנים לשלול ממנה את הרישיון, למשרד העבודה לסגור לתקופה בלתי מוגבלת את האתרים שבהם קופחו חיי אדם, ולמשטרה לכלול בחקירה הפלילית לא רק את האחרונים בשרשרת, אלא את המנכ"לים עצמם. רק כך יושם הקץ להרג ולזלזול הנפשע בחיי אדם".

בסביבות 17:20 נפל גם גבר כבן 50 אשר ביצע עבודת התקנה או תיקון של גגון על גג בניין ברחוב ההגנה בעכו, מגובה כשלושה מטרים. הוא פונה עם חבלת ראש במצב קשה לבית החולים נהריה. ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי עם קבלת ההודעה הגיע למקום מפקח בטיחות מהמחוז הצפוני של מינהל הבטיחות וחבר לכח המשטרתי.

מוקדם יותר, בסביבות השעה 9:10, נפל מגובה חמישה מטרים פועל כבן 22 שככל הנראה החליף גג אסבסט באזור התעשייה בשדרות. העובד פונה כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם עם חבלת ראש לבית החולים סורוקה. המשטרה פתחה בחקירה בשיתוף פעולה עם מינהל הבטיחות במשרד העבודה, שמסר לדבר ראשון כי מדובר באתר לא מוסדר, וכי הוטל בו צו הפסקת עבודה ונמצאו בו ההפרות הבאות: אי-מינוי מנהל עבודה, היעדר הדרכה לעבודה בגובה, היעדר אמצעי הגנה מפני נפילה, ועבודה בניגוד לתקנות הנוגעות לעבודה על גגות. האחריות לכך לדבריהם מוטלת על בעלי המפעל.

בשעות הבוקר נפל עובד פלסטיני כבן 25 מגדר תוך כדי עבודתו באתר בנייה בישוב לשם (עלי זהב מערב). רופא וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה סניף שומרון העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה על ידי הסהר האדום להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים בשכם כשמצבו מוגדר בינוני. כזכור, מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית אינו אוכף את חוקי ותקנות הבטיחות מעבר לקו הירוק.

לפנות בוקר הובאו לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת תשעה פועלים ממפעל בחצור הגלילית, לאחר ששאפו כלור במהלך עבודתם. העובדים סבלו מסימפטומים של שיעול וקוצר נשימה, ולאחר מספר שעות שוחררו לביתם.

ח"כ איל בן-ראובן (המחנה הציוני), חבר ועדת המשנה לנושא תאונות הבנייה, קרא הבוקר לשר העבודה והרווחה לפעול כנגד תופעת הנפילות מגובה "חייבים להוציא תקנות מידיות של עטיפת בתי קומות ברשתות הגנה, וכן תקנות מחייבות בתחום הפיגומים. זה קיים בעולם והגיע הזמן ליישם את זה גם כאן". כמו כן מסר כי סיכם עם יו"ר ועדת העבודה והרווחה, אלי אלאלוף, וחברי הכנסת ח"כ עבד אל-חכים חאג' יחייה, על קיום דיון דחוף עוד בפגרה בנושא נפילות מגובה בזמן הקרוב ביותר. "חייבים לעבור לפעולה במצב חירום שתביא לשינוי מהיר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!