דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דיור

מכה לכחלון / אחרי שמונה חודשים, מדד מחירי הדיור רשם עלייה של 0.9%

כעת, חזרו המחירים לרמתם בתקופה המקבילה אשתקד | מטה הדיור במשרד האוצר מיהר להגיב: "זו מלחמה ארוכה וסיזיפית, יש בה חודשים טובים יותר ופחות" | אבי גבאי: "המדינה הפקירה את הדור הצעיר ושלחה אותו לחפש את האופק בירושות"

השרים גלנט וכחלון ויושב הראש לשעבר של מטה הדיור אביגדור יצחקי בראשון לציון (צילום: עמר כהן)
השרים גלנט וכחלון ויושב הראש לשעבר של מטה הדיור אביגדור יצחקי בראשון לציון (צילום: עמר כהן)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שמונה חודשים של ירידה, מחירי הדיור רשמו עליה של 0.9% בין מאי ליוני 2018. כך עולה ממדד מחירי הדיור שפרסמה אתמול (רביעי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר במכה לא פשוטה לשר האוצר משה כחלון, שהתהדר בירידת המחירים. בעקבות העליה, מחירי הדירות חזרו לרמתם בחודשים המקבילים אשתקד. במטה הדיור שבמשרד האוצר מיהרו להגיב לנתונים: "זו מלחמה ארוכה וסיזיפית, יש בה חודשים טובים יותר ופחות".  לאחר העליה מחירי הדירות חזרו לרמתם בחודשים המקבילים אשתקד.

עוד עולה מהנתונים שמפרסמת הלמ"ס כי מחוזות באר שבע וירושלים שמרו על מגמת עלייה לאורך כל שלושת החודשים (אפריל מאי ויוני) אבל את העליה החדה ביותר ביצע מחוז תל אביב שרשם זינוק של 2.2% בחודש יוני בלבד.

"לפני כשלוש וחצי שנים הוקם מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר. ברקע, מחירי הדיור מאמירים ומשתוללים בקצב שהגיע עד ל-20% בשנה" נכתב בהודעת תגובה ששלח מטה הדיור במשרד האוצר, זמן קצר אחרי פרסום הנתונים, "היום אפשר לומר בביטחון שזו כבר שנה שנייה שהשתוללות המחירים בשוק הנדל"ן שפקדה את ישראל בעשור האחרון פסקה. בשנה החולפת, לראשונה זה למעלה מעשור, מחירי הדירות שינו את כיוונם ועליית המחירים נעצרה".

עוד נכתב בהודעה כי "המלחמה הזאת היא מלחמה ארוכה וסיזיפית, יש בה חודשים טובים יותר ופחות, אבל אנחנו נלחמים בה באומץ ובנחישות עבור הזוגות הצעירים והדורות הבאים. אנחנו נמשיך בפעילות שלנו במלוא הכוח ונאפשר לזוגות צעירים חסרי דיור לקבל דירה במחיר שפוי והוגן".

מגיב נוסף לעליית מחירי הדיור הוא יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי שהוציא הודעה בה הוא ביקר את מדיניות הממשלה. "משהו דפוק כאן במדינה הזו שהפקירה את הדור הצעיר ושלחה אותו לחפש את האופק שלו בירושות" טען גבאי, "ראש הממשלה ושרי האוצר והשיכון בעשור האחרון שותפים לפשע הנוראי הזה".

עוד כתב גבאי כי  "אני מסתכל על המצב הנוראי הזה אליו הגענו ואני כולי תקווה שזה לא מאוחר מדי לתקן את הנעשה, ואני יודע שהאמת היא שלא אני ולא אף פוליטיקאי אחר בארץ, יכול להבטיח לתקן מעכשיו לעכשיו בעיה בסדר גודל כזה מפלצתי, אבל אני יודע שני דברים: הדבר הראשון הוא שאין אדם שהולך להילחם על הנושא הזה כמוני. והדבר השני הוא שכמו שאלברט איינשטיין אמר: 'מהי אי שפיות? לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאה שונה'. כלומר, אי אפשר להמשיך להצביע לנתניהו ולצפות שאחרי 10 שנים שהוא לא מצליח לטפל במשבר הוא יעשה את זה בשנה ה-11".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!