דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מאמצי ההסדרה / ראש המודיעין המצרי ביקר בארץ, ייתכן שההכרזה על הסדרה בעזה קרובה

העיתון "אל-חיאת" הבריטי דיווח כי עבאס כאמל נפגש שלשום (ד') עם גורמים ישראליים למגעים אחרונים לפני ההסכם עם חמאס | בין השאר נדונו פרויקטים לשיקום הרצועה ומשא ומתן עתידי על חילופי שבויים

פגישת ראש הממשלה נתניהו ונשיא מצרים א- סיסי בניו יורק. ארכיון (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)
פגישת ראש הממשלה נתניהו ונשיא מצרים א- סיסי בניו יורק. ארכיון (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)
שי ניר

ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, הגיע שלשום (רביעי) לתל אביב על מנת לקדם את ההסדרה מול חמאס, כך דווח בעיתון אל-חיאת היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח, כאמל קיים שיחות עם בכירים בישראל בנוגע להסכם המתגבש, הכולל בשלב הראשון הסכמה ישראלית לרגיעה, בהמשך קידום פרויקטים לשיקום הרצועה ובשלב השלישי משא ומתן על חילופי שבויים.

לפי הדיווח, כאמל צפוי להמשיך היום לרמאללה כדי להיפגש עם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ולנסות לקבל את הסכמתו למהלך. גורם פלסטיני מסר לעיתון כי מחר עשויה להיערך ההכרזה על ההסכם בקהיר בנוכחות הגורמים המעורבים

ביקורו של כאמל התרחש כשבמקביל בקהיר נמצאות שתי משלחות מטעם חמאס והג'יהאד האסלאמי, בנוסף למשלחות קטנות אחרות של יתר הפלגים ברצועה. משלחות מטעם החזית העממית והחזית הדמוקרטית יגיעו היום למצרים, כך לפי הדיווח. לסיכום דווח כי ההודעה על הסכם הרגיעה בנוכחות כל הפלגים תתקיים מחר בקהיר.

חבר הוועד הפועל של אש"ף, עזאם אל-אחמד, גינה את ההסכם המתגבש עם ישראל וכינה אותו "בגידה בעם הפלסטיני ובשאיפותיו הלאומיות". בריאיון לתחנת רדיו פלסטינית אמר אל-אחמד כי "מה שקורה עכשיו זה לא משא ומתן – אלא 'פסטיבל הסדרה'". הוא ציין כי "להנהגה שלנו אין זמן לחגיגות המיותרות, לא כל הפלגים השתתפו בשיחות והופתענו לגלות שמות של תנועות שנציגיהן נכחו במו"מ".

אתמול, במהלך כינוס המועצה המרכזית של אש"ף, תקף אבו מאזן את הממשל האמריקני וכינה את חבריו שקרנים. "מה פתאום האמריקנים נזכרו במצב ההומניטרי בעזה? מאין כל הפרויקטים ההומניטרים האלה צצו?", שאל אבו מאזן ואמר כי מדובר במדיניות שמטרתה להציב את עזה במוקד ההסדרה. "אנחנו נמשיך להילחם ב'עסקת המאה' של טראמפ – עד שתיגנז", הוסיף אבו מאזן.

ביום שני האחרון פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס. בחדשות 10 דווח כי הפגישה התקיימה במצרים ב-22 במאי. נתניהו טס לשם עם מספר קטן של יועצים ומאבטחים. הוא שהה שם כמה שעות והשתתף בארוחת שבירת צום הרמאדן. נתניהו שב לישראל בשעת לילה מאוחרת.

אתמול נפתח מחדש מעבר כרם שלום, בהתאם להחלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן שהגיעה בעקבות השקט היחסי ששרר בגבול רצועת עזה בימים האחרונים. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה הורחב לתשעה מיילים מקו החוף. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול בפעם הרביעית בתוך שבועיים כדי לדון במאמצים להסדרת רגיעה בגבול.

ליברמן פנה אתמול לתושבי הרצועה באמצעות עמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים והצהיר כי הוא מפריד בין התושבים להנהגתה. "בשבוע שעבר הנחית צה"ל מכה קשה על יעדי חמאס ברצועת עזה", אמר. "לצערי, רק אחרי שמחקנו את בניין מטה ביטחון הפנים של חמאס ורק אחרי יום שישי אלים על הגדר, שבו נהרגו שלושה ונפצעו עשרות אנשים, השתרר שקט בגבול עזה. ארבעת הימים האחרונים היו השקטים ביותר מאז 30 במרץ השנה".

"אני מבדיל בין הנהגת חמאס לבין תושבי עזה מן השורה", הוסיף שר הביטחון. "לכן החלטתי לפתוח את מעבר כרם שלום ולהרחיב בחזרה אזור הדיג, כמסר ברור לתושבי הרצועה: שקט משתלם ואלימות לא משתלמת. לתושבי עזה יש מה להרוויח כשאזרחי ישראל נהנים משקט וביטחון, ומה להפסיד כאשר השקט מופר. תושבי עזה צריכים להבין שמדינת ישראל היא לא הבעיה אלא הפתרון. הבעיה היא הנהגת חמאס שמשתמשת באזרחים כתחמושת חיה וכמגן אנושי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!