דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

חינוך לספורט / מחקר מקיף בקרב מועדוני הנוער באירופה בחן כיצד מצמיחים את דור העתיד

ארגון מועדוני הכדורגל האירופי (ECA) בחן 123 מועדונים מ-43 מדינות שונות ובדק רעיונות חדשים ואפקטיביים לשיפור אימוני הילדים והנוער בקבוצות הכדורגל ביבשת | הזווית הישראלית: מכבי חיפה כיכבה במחקר

קבוצת הנוער של מכבי חיפה. גם היא השתתפה במחקר (באדיבות אתר מכבי חיפה)
קבוצת הנוער של מכבי חיפה. גם היא השתתפה במחקר (באדיבות אתר מכבי חיפה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השבוע פרסם ארגון מועדוני הכדורגל האירופי (ECA) מחקר מקיף על אקדמיות הנוער ברחבי אירופה. במחקר השתתפו 123 מועדונים מ-43 מדינות, ביניהם גם מכבי חיפה. את המחקר ניהל צוות משימה, אותו מינה שוער העבר של נבחרת הולנד, אדווין ואן דר סאר, מנהל מחלקות הנוער בארגון. המטרה של המחקר המקיף הייתה להבין את האופן בו פועלות מחלקות הנוער המובילות ברחבי אירופה ומתוך זה לכונן כוח משימה שיעזור לשפר את המחלקות השונות עם רעיונות חדשים ואפקטיביים.

אז מה גילו שם?

בתחום האסטרטגיה של המועדונים, התגלה של-87% מהמועדונים ישנו חזון ברור ומובנה למחלקות הנוער השונות, חזון בעל אופק שמטרתו לקדם את השחקנים הצעירים במחלקות עד להשתלבות בקבוצה הבוגרת. ל-90% מהמועדונים ישנה תכנית משימות מוגדרת שלפיה צריך לקדם את השחקנים במועדון.

לעומת זאת, ל-75% אחוז מהקבוצות אין את הצוות המקצועי המתאים לנהל את מחלקת הנוער באופן מקצועי מיטבי. כלומר, חלק גדול מהחזון המקצועי והתוכניות לא מצליח להתקיים לפי המתוכנן בגלל מחסור חמור בכוח אדם מקצועי שיקיים זאת בפועל.

כשנשאלו מאמני הנוער והילדים שהשתתפו במחקר על שיטות האימון שלהם, 87% מהמאמנים טענו שיש להם שיטת אימון משלהם או של המועדון שהם פועלים על-פיה, 69% מהמאמנים טענו שהמאמן מחליט את שיטות האימון ו-47% טענו שמנהלי מחלקות הנוער הם אלו שקובעים את אסטרטגיית האימון במחלקות הנוער של הקבוצות.

המחקר מעלה גם גידול משמעותי בשימוש באמצעים טכנולוגיים כחלק משיטות האימון במחלקות הנוער השונות, אבל זה עדיין תחום שדורש התמקצעות והתפתחות. לפי המחקר רק 22% מהמועדונים בחרו לצלם את כל מחלקות הנוער והילדים במועדון ולקיים למידה סביב המשחקים שצולמו. 62% מהמועדונים דיווחו שישנם צילומים של לפחות קבוצה אחת מתוך המועדון, כאשר ככל הנראה הכוונה היא בעיקר לקבוצות הנוער הבוגרות יותר. 63% מהמועדונים עובדים עם סקאוט שאחראי לניתוח תוכנות המידע בתוך המועדון.

במחקר ניתן לראות שהקבוצות לא עושות שימוש גדול מדי בפלטפורמה של רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט. רק ל-20% מהקבוצות יש אתר אינטרנט של מחלקות הנוער של המועדון. השאר עושים שימוש באתר של הקבוצה הבוגרת עם עדכונים חלקיים של מחלקת הנוער.

49% מהמשתתפים טענו שהיו רוצים לראות את תקציב מחלקות הנוער עומד על יותר מ-10% מהתקציב הכולל של המועדון. 23% טענו שצריך להיות גדול מ-5% מהתקציב הכללי של המועדון. 15% מהנשאלים טענו שתקציב מחלקת הנוער צריך להיות גדול מ- 25%.

85% מהנשאלים טוענים שהדבר שהכי משפיע על הרמה של השחקנים במחלקות הנוער ברחבי אירופה הוא כמובן האיכות של המאמנים במחלקות השונות בקבוצות הנוער והילדים. 57% טענו שהכי משפיעה בחירת שחקנים איכותית וסלקטיבית יותר. 48% טענו שמה שהכי משפיע אלו הן התשתיות הקיימות במועדון ובאופן מפתיע רק 29% טענו שהדבר הכי משפיע הוא המשאבים הכלכליים של המועדון.

מישראל נבחרה מכבי חיפה להשתתף במחקר האירופי כשביחד עם מכבי ת"א, בחיפה יש את אחת משתי מחלקות הנוער המובילות בישראל בעשור האחרון. המועדון בלט לטובה במהלך המחקר ברוב המדדים החשובים שנבחנו. כמובן שברוב מחלקות הנוער ברחבי ישראל התמונה הרבה פחות טובה ואיכותית.

כשעוברים על המחקר, ישנם מספר דברים בולטים לעין שהקבוצות בישראל צריכות לאמץ בשיטות העבודה שלהן. כדי שמחלקות הנוער בישראל יהיו איכותיות יותר, צריך להשקיע משאבים אנושיים גדולים ואיכותיים באימון ובמעטפת האנושית סביב השחקנים, צריך שיהיו מתקנים ברמה גבוהה ועבודה איכותית עם סקאוט שאחראי לניתוח תוכנות המידע בתוך המועדון. חשוב שלכל מועדון תהיה מחלקת נוער עם תוכנית מסודרת שמנחה את כל הצוות המקצועי לשיטות פיתוח הכישרון של הילדים/נערים בנוסף לפיתוח הבנת המשחק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!