דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

פלילים / מות החיילת במסיבת הטבע: העיכוב בטיפול - מחשש להפסד כספי

מחקירת האירוע שהתרחש לפני כשנה, עלה כי שניים מהמארגנים ואחד העובדים במסיבה סירבו לפנות את טוהר דוד, בת 20 מחשש לסגירת המסיבה שתגרור הפסד כספי | לטענת המשטרה, העיכוב בטיפול הביא למותה

כוחות המשטרה באיזור מסיבת הטבע, שלצדה נמצאה הצעירה מחוסרת ההכרה (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות המשטרה באיזור מסיבת הטבע, שלצדה נמצאה הצעירה מחוסרת ההכרה (צילום: דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל סיימה את חקירת מותה של החיילת טוהר דוד, שמצאה את מותה במסיבת טבע בדרום בשנה שעברה. על פי הממצאים שפורסמו אתמול (ראשון) גם לאחר שראו מארגני המסיבה כי דוד זקוקה לטיפול רפואי, הם נמנעו מהבאתה לבית חולים במשך שעות ארוכות "מחשש שפינוי מוקדם יגרום לגורמי הרפואה לדווח על עצם קיום המסיבה למשטרה וזו תפעל להפסקתה וגרירת הפסד כספי למארגניה".  חומרי החקירה הועברו לפרקליטות לצורך קבלת החלטה.

בתחילת אוגוסט 2017, השתתפה טוהר דוד, חיילת בת 20, במסיבת טבע באזור הדרום. דוד נמצאה על ידי המשטרה בסיום המסיבה כשהיא מוטלת בצד הכביש בצומת להבים בסמוך לתחנת האוטובוס. כוחות משטרה שהגיעו למקום פגשו בצוות רפואי מעניק לצעירה טיפול כשהיא מחוסרת הכרה. מתחקור ראשוני של צעיר שהיה בסמוך אליה, עלה כי דוד פונתה על ידו ממסיבת טבע שהתקיימה באזור במהלך הלילה.

בעקבות המקרה נפתחה חקירה שבמהלכה נעצרו שלושה חשודים – בן 32 מאשלים, ובן 38 מבת ים, שהיו ממארגני המסיבה, ובנוסף להם בן 34 מערד, שעבד במסיבה. במהלך חקירתם של השלושה, נפטרה דוד. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בחשד להריגה, ובתחילת ספטמבר 2017 הם שוחררו בידי בית המשפט בתנאי ערובה.

היום, המשטרה מאמינה כי במהלך המסיבה דוד נחבלה בראשה והתמוטטה, ובשלב מסוים אותרה בידי מארגני המסיבה שהעלו אותה לארגז האחורי בטנדר שהיה ברשותם. לאחר ניסיון לטיפול רפואי לא מקצועי, הבינו המארגנים כי יש צורך להביא אותה למקום בו תוכל לקבל טיפול רפואי מקצועי. עם זאת, לאחר מספר דקות נסיעה שב הטנדר ובו דוד על עקבותיו לשטח המסיבה, מבלי שדוד הוצאה ממנו או הועברה לקבלת טיפול רפואי. רק לאחר כחמש שעות בהן מצבה המשיך להתדרדר, כשהיא שכובה בארגז הטנדר לאורך כל השעות הארוכות, החליטו המארגנים להוציא את דוד לכביש הראשי ולהזעיק טיפול רפואי.

המשטרה מאמינה כי השיהוי המשמעותי בהוצאתה של דוד לקבלת טיפול רפואי גרם למותה, וכי שיהוי זה נבע מחשש המארגנים שפינוי מוקדם יגרום לגורמי הרפואה לדווח על עצם קיום המסיבה למשטרה, וזו תפעל להפסקתה וגרירת הפסד כספי למארגניה. עוד עלה כי מסיבת הטבע התקיימה ללא רישיון ומבלי שננקטו אמצעי רפואה ואבטחה מתאימים.

עם סיום החקירה הועבר חומריה הרבים לידי הפרקליטות לעיון וקבלת החלטה.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תאפשר קיומן של אירועים תחת כיפת השמיים, בהגדרתם, כל עוד הם עומדים בדרישות הרישוי והאבטחה והכל למען ביטחונם ושלומם של הנוכחים במקום ובסמוך לו. במקרים בהם יאותרו מסיבות שכאלו, לרבות 'מסיבות טבע' ויתברר כי הן לא עמדו בדרישות התקנות והחוק, תפעל משטרת ישראל למיצוי הדין עם אלו אשר סיכנו את חיי המבלים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!