דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

על המגרש / קאנג-אין לי הוא ההבטחה של הכדורגל הדרום קוריאני | פלא שהם כועסים עליו?

ילד הפלא בן ה-17 יככב במדיה של ולנסיה | בספרד בונים על הכישרון של הכוכב שהיגר אליה בגיל צעיר ומעוניינים לאזרח אותו | בקוריאה הדרומית חוששים לאבד את הכישרון בנבחרת, שלא לדבר על העובדה שהוא אמור לשרת שם בצבא

קאנג-אין לי במדי ולנסיה. 11 באוגוסט 2018 (Photo by Quality Sport Images/Getty ImagesIL)
קאנג-אין לי במדי ולנסיה. 11 באוגוסט 2018 (Photo by Quality Sport Images/Getty ImagesIL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קאנג-אין לי בן ה-17 אמור להפוך לדבר הגדול הבא של קבוצת הכדורגל ולנסיה. במהלך חודש יולי הכריזה קבוצת ולנסיה על חתימה חגיגית עם לי על חוזה ארוך טווח חדש. מה שהפתיע היה סכום הקניה אותו הכניסה הקבוצה לחוזה של הכישרון החדש והוא יעמוד על 80 מיליון יורו, לכל קבוצה שתחפוץ ברכישתו.

לי הוא אחד משחקני ההתקפה הצעירים הכישרוניים של מחלקת הנוער של ולנסיה. הנער בן ה-17 עשה בעונה הקודמת את עונת הבכורה שלו בכדורגל המקצועני. במהלך העונה שעברה הוא שותף ב-11 משחקים במדי קבוצת הבת של ולנסיה, מסטאלה, מהליגה השלישית וכבש במדיה שער אחד.

לי נולד בקוריאה הדרומית והפך מגיל צעיר לכדורגלן תחת אור הזרקורים. בשנת 2007 הצטרף לסדרת טלוויזיה דרום קוריאנית פופולרית בשם "שוט דורי". התוכנית עוקבת אחרי ילדים קטנים שחולמים יום אחד להפוך לשחקני כדורגל מפורסמים. בתוכניות עוברים חבורת ילדים קטנים אימונים עם שחקני עבר וסלבריטאים מקומיים בדרך לטורניר מיני כדורגל בקוריאה הדרומית. לי הצטרף לתוכנית בגיל 7 וזכה לחשיפה תקשורתית אדירה בתור אחד מילדי הפלא של המדינה. במהלך התכנית הוא זכה למספר כינויים ביניהם "פארק ג'י-סונג הקטן", על שם הכוכב הדרום קוריאני שכיכב במדי מנצ'סטר יונייטד באותם השנים.

לי, שנהנה מהמעמד התקשורתי החליט ללכת רחוק כדי להגשים את החלום ולהפוך לכוכב בכדורגל העולמי. לאחר סיום קריירת הטלוויזיה שלו, הוא הצטרף למועדון בעיר הולדתו אינצ'יון ובשנת 2011 זכה למעבר יוקרתי למחלקת הנוער של ולנסיה. לאורך השנים הראה התקדמות משמעותית ביכולת ואופי נפלא שמשלבים בין כישרון התקפי לגישה חיובית ונחישות להצליח.

במעמד החתימה היוקרתי התראיין לי לעיתון "האס" הספרדי "כרגע אני מאוד שמח לחדש את החוזה במועדון הגדול הזה, אני חייב להמשיך לעבוד כל יום כדי להשיג את המקסימום", אמר. הוא הגיע לפני שבע שנים לוולנסיה, "כמעט כל החיים", כפי שהוא מסביר. "חברי הצוות, המאמנים, כולם מתייחסים אלי נהדר. מאז שהגעתי, החלום שלי היה לשחק במסטאלה (הקבוצה השניה), כדי להגיע לקבוצה הראשונה ועכשיו אני מאוד שמח להיות כאן. המועדון משקיע בשחקנים שגדלו בו ואני שמח לשחק ולהתאמן ביחד עם שחקנים מהקבוצה הראשונה של ולנסיה. זה הוא חלום לכולם, הזדמנות נהדרת, אני חולם לעשות את הופעת הבכורה שלי בקבוצה הראשונה ואני אמשיך לעבוד קשה כדי להגיע לשם".

בינתיים, שחקן הכנף הצעיר הצליח להסתבך עם הרשויות במדינתו. בחודש מרץ התפרסמו דיווחים בספרד על ניסיון של ולנסיה להשיג ללי אזרחות ספרדית בגלל הגעתו כילד צעיר למדינה. בקוריאה הדרומית זעמו על הפרסומים בגלל חוסר הרצון לאבד את הכישרון הצעיר שמשחק בנבחרת הנוער הדרום קוריאנית לטובת מעצמת הכדורגל האירופאית. סיבה נוספת לכעס, היא החשד כי לי מנסה להתחמק מהשירות הצבאי שהינו חובה לכל אזרחי קוריאה הדרומית. במדינה נהוג שירות צבאי חובה של 21 חודשים שחייבים אזרחי המדינה לבצע עד גיל 28. כדי לקבל פטור צבאי, חייבים ספורטאים מצטיינים להביא מדליה בינלאומית בענף הספורט שבו הם מתחרים בתחרויות העולם, האולימפיאדה או אליפות אסיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!