דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

יהודה ושומרון / הנהגת המועצה האזורית מטה בנימין פרצה את כביש הטבעת המזרחי בי-ם

פריצת הכביש, שנועד לקצר את הדרך לירושלים לבאים מהאזור, נעשתה במחאה על אי פתיחתו לשימוש התושבים | לאחר כשעתיים הגיע כוח מג"ב וסגר את המעבר | המשטרה: האירוע מוכר ובבדיקה

סגן ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ בעת פריצת הכביש
סגן ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ בעת פריצת הכביש
שי ניר

כביש הטבעת המזרחי בירושלים נפרץ אתמול (ראשון) בבוקר בידי הנהגת המועצה האזורית מטה בנימין במחאה על כך שהוא אינו נפתח למעבר. לאחר שעתיים הגיע כוח מג"ב למקום וסגר את המעבר. ממשטרת ישראל מחוז ירושלים נמסר כי האירוע מוכר ובבדיקה.

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, וסגנו והמועמד לראשות המועצה, ישראל גנץ, יחד עם דני סייג מוועד הישוב אדם ומיקי בן אריה, יו״ר הוועד בענתות, יצאו לפעולת מחאה עם תושבים נוספים במהלכה פרצו את המחסום ופתחו את הכביש. בהודעתם נמסר כי תושבי בנימין מצפים כבר תקופה ארוכה לפתיחת כביש הטבעת המחבר בין ענתות לירושלים. הכביש עצמו שכבר נסלל במלואו סגור לנסיעה בשל קשיי התנהלות של המשרד לביטחון פנים וזאת למרות שכל התקציבים כולל לשכירת מאבטחים, נמצאו והועברו למשרד. לטענת המוחים כבר לפני כחודשיים הובטח על ידי לשכת השר ארדן כי הכביש ייפתח תוך כחודש אך גם תאריך זה עבר ללא התקדמות.

הכביש הפרוץ. שני משמאל: מיקי בן אריה יו״ר ועד ענתות, לאחר מכן יו״ר המועצה אבי רואה, סגן ראש המועצה ישראל גנץ, דני סייג חבר ועד היישוב אדם וקובי מאמו
הכביש הפרוץ. שני משמאל: מיקי בן אריה יו״ר ועד ענתות, לאחר מכן יו״ר המועצה אבי רואה, סגן ראש המועצה ישראל גנץ, דני סייג חבר ועד היישוב אדם וקובי מאמו

כביש הטבעת המזרחית נועד לקצר את הדרך לירושלים לבאים מכיוון מזרח מכיוון עלמון. הכביש היה פתוח אתמול בשעות הבוקר כשעתיים ובמהלכן עברו בו תושבי ענתות שקיבלו הודעה על הפתיחה המתוכננת בשעת הבוקר.

״אנחנו בכביש שמחבר בין אזור ענתות עלמון לכיוון ירושלים הר הצופים, כביש שהסתיימה בו העבודה לפני כחודשיים, כביש שנשאר נעול וסגור בגלל כל מיני סיבות לא רציניות שלמעשה מעכבות את הקלת התנועה מבנימין לכיוון ירושלים", אמר ראש מועצת מטה בנימין רואה והוסיף כי "המעשה שעשינו הבוקר בא לאחר שיחות מתמשכות עם גורמים כמו השר לביטחון פנים, מפקד העוטף ועוד. כנראה לא אצה להם הדרך גם לאחר שהושקעו פה מאות מיליוני שקלים. אנחנו מוחים על הדבר הזה ומקווים שזה יזרז את מקבלי ההחלטות לקבל החלטה שתיטיב עם האזרחים״.

סגן ראש מועצת מטה בנימין והמועמד לראשותה גנץ אמר: "מה שקורה פה בעשור האחרון הוא תוצאה של התנהלות שלומיאלית של משרדי הממשלה. הכביש הזה הוא כביש שישפר את איכות החיים של תושבי ענתות וכל מזרח בנימין ברמה דרסטית". גנץ קרא לארדן "לשים קץ להתנהלות הכושלת ולוויכוחים שבסופו של יום פוגעים בתושבי הישובים".

לשאלת 'דבר ראשון' אם פריצת המעבר בציר התנועה שלא בסמכות ולא ברשות אינה עומדת בסתירה עם העמדה הנשמעת רבות מצד הנהגת המתנחלים כי יש להחיל את הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון, לרבות שלטון החוק, אמר גנץ כי "מדובר במחאה נקודתית ולגיטימית לאור הנסיבות וגרירת הרגליים של המשרד לביטחון פנים בפתיחת כביש חיוני להתנהלות החיים באזור".

יו״ר ועד הישוב ענתות מיקי בן אריה אמר כי ״הכביש הזה כבר סלול 15 שנה. מיליונים הושקעו בכביש הזה ומשום מה הכל תקוע, הכביש דורש שיסעו עליו. אנחנו סובלים יום יום בפקקים, לפעמים שעה עד פסגת זאב, הגיע הזמן שהכביש הזה יפתח. גלעד ארדן, קח את זה לתשומת ליבך, תושבי ענתות הם אזרחי מדינת ישראל ומגיע להם כביש נורמלי ולהגיע בזמן לעבודה והביתה״.

מטעמו של השר ארדן בחרו שלא להגיב.

משטרת ישראל מסרה כי האירוע מוכר ובבדיקה.

מדובר צה"ל לא התקבלה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!