דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

פלילים / כתב אישום הוגש נגד יחצ"ן מסיבות שפגע מינית בנערים שהעסיק

עידן חוגי ניצל את קשרי העבודה עם קטינים בני 17-14 על מנת לבצע בהם עבירות מין | למשטרה הגיעו עדויותיהם של 14 נערים שהתלוננו כי נפגעו על ידיו | עוד מואשם חוגי בשיבוש הליכי משפט

עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אזהרה – הכתבה מכילה תיאורים קשים

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד עידן חוגי, יחצ"ן ומארגן מסיבות נוער מתל אביב. חוגי (25) מואשם בביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות בשישה קטינים בני 17-14, כמו גם בשיבוש הליכי משפט ועבירות נוספות. עם תחילת החקירה נגדו, הגיעו למשטרה עדויות של 14 קטינים שהתלוננו כי נפגעו על ידי חוגי.

חוגי עסק בארגון והפקת מסיבות המיועדות לקטינים בגילאי 18-13. בנוסף, עסק בארגון אירועי נופש לקטינים, בארץ ובחו"ל, באמצעות חברת "ארקיע". במסגרת שני העיסוקים האלה, היה חוגי בקשר עם קטינים רבים, ואף העסיק קטינים כיחצ"נים ומפיקים. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין רותם נוימן-וסרמן מפרקליטות ת"א, חוגי ניצל את קשרי העבודה שהיו לו עם קטינים, על מנת לבצע בהם את העבירות המיוחסות לו.

חוגי נהג לברר פרטים אישיים על הקטינים ולהשתמש בהם כנגדם, ואף נהג להציג את עצמו כ"בעל קשרים" במשטרה. חוגי הציג בפני הקטינים תג שוטר מזויף, החזיק פנסי אורות מהבהבים ואקדח גז ברכבו, והשתמש באביזרים מזויפים אלה בנוכחות הקטינים שלא לפי חוק. במקרים אחרים, טען חוגי בפני הקטינים כי הוא בעל הכשרה של פרמדיק ויכול לטפל בבעיות שרירים.

מניפולציה נוספת אותה הפעיל חוגי היא הזמנת הקטינים לבילויים שונים על חשבונו – ארוחות במסעדות ובבתי קפה או כניסה לג'קוזי בבניין מגוריו או במקומות אחרים. על פי כתב האישום, חוגי פעל באופן זה "על מנת לרכוש את אמונם של הקטינים, ליצור לעצמו מעמד מכובד בעיניהם, לקרבם אליו ולאפשר את ביצוע העבירות המיוחסות לו".

כתב האישום מפרט שורה של שבעה אישומים, הנוגעים לשישה קטינים, כנגד חוגי. דפוסי הפעולה העולים מהם מראים כי חוגי נהג להציע לקטינים לעבוד אצלו כיחצ"ן, או לנצל את רצונם לעבוד בעבודה זו, ואז להשתמש בכוח שלו כמעסיק, אל מול מועסקים קטינים, על מנת לבקש מהם לבצע מעשים מיניים. בחלק מהמקרים, נהג חוגי לשאול את הקטינים שאלות על איברי המין שלהם. במקרים אחרים, ביקש חוגי מהקטינים להראות לו בשיחת וידאו את גופם או את איברי המין שלהם. במקרה אחד, בשיחת וידאו אותה ניהל חוגי עם קטין שהיה אז בן 15, חשף חוגי במהלך השיחה את איבר מינו והראה אותו לקטין. בתגובה, ניתק הקטין את השיחה.

מקרים אחרים מכתב האישום כוללים תקיפה פיזית של חוגי את הקטינים, וביצוע מעשים מגונים בהם. מקרה אחד כזה היה מול קטין, אז בן 15, שרצה לעבוד אצל חוגי כיחצ"ן. על פי כתב האישום, חוגי התחבר לוואטסאפ של הקטין שלא בהסכמתו ומבלי שידע זאת דרך המחשב שלו, למשך שעות ארוכות, על מנת לקרוא את הודעותיו ולקבל עליו מידע. עוד על פי כתב האישום, חוגי היה נוטה לשאול את הקטין שאלות על התבגרותו המינית, על שיער גופו, על איבר מינו, ואף ביקש מהקטין להראות לו את גופו כשהוא ללא חולצה, כל זאת בזמן שהקטין מועסק אצל חוגי, ומתקיימים בין השניים יחסי תלות. במהלך תקופת העסקתו של הקטין אצלו, הזמין חוגי מונית עבור הקטין להגיע למשרדו ברמת גן. שם, נגע באיבריו המוצנעים של הקטין באופן מיני, למרות שהקטין התנגד למעשים אלה וניסה למנוע מחוגי להמשיך בהם. לאחר שהקטין ביקש לחזור לביתו, חוגי אחז בו מאחור, הפיל אותו, והצמיד את איבר מינו לראשו של הקטין. גם לאחר שחזר הקטין לביתו בהמשך הלילה, התקשר אליו חוגי והמשיך לשאול אותו שאלות על שיער הערווה שלו, וביקש ממנו להראות לו את גופו ללא חולצה. במעשים אלה, מואשם חוגי בביצוע מעשים מגונים, חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת, ופגיעה בפרטיות.

חוגי מואשם גם בשיבוש הליכי משפט. זאת משום שביולי האחרון, כאשר נודע לחוגי כי מתנהלת נגדו חקירה, הוא פנה לארבע קטינים, שאל אותם אם הם זומנו לחקירה בעניינו ומה שאלו אותם לגביו. בהמשך מחק חלק מהודעות אלה.

מבדיקת המשטרה והפרקליטות מול חברת "ארקיע", עולה כי חוגי מעולם לא שימש כעובד החברה או כספק חיצוני. מהבירור עלה כי במשך תקופה קצרה פעל המשיב בשותפות עם בנו של בעל חברת "ארקיע", במסגרת פרוייקט בשם "ארקיע ביט" אך בשל התנהלותם של השניים, הופסקה העבודה עמם. מהבירור עלה כי לחוגי לא אמורה להיות הרשאת גישה למערכת הנתונים של החברה, אך ייתכן כי גישה זו נותרה בידיו של חוגי לאחר פעילותו בארקיע ביט, באופן שתואם את המידע שהיה לו לגביו הקטינים הנופשים בארקיע.

הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרו של חוגי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עו"ד גיורא זילברשטיין, המייצג את חוגי, מסר כי "כתב האישום הוגש הבוקר, למקרא האישומים שבהם מואשם מרשי, אני רואה שאותם האישומים שהמשטרה ייחסה לו כמו נסיון למעשה סדום נמחקו, והעבירות הרבה פחות חמורות. יחד עם זאת נלמד את תיק הראיות ונעשה הכל על מנת לשחררו בהקדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!