דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מדיני / נתניהו: "כל המדינות שדואגות למזה"ת צריכות להגביר את הלחץ על איראן"

ראש הממשלה אמר את הדברים בפתח פגישתו הבוקר (ב') עם עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון המבקר בארץ | בולטון: "כל האיומים באזור הם גם איומים גלובליים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון (עמוס בן גרשןם/ לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון (עמוס בן גרשןם/ לע"מ)
שי ניר

על רקע ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, בהן המגעים להסדרה ברצועת עזה בין הפלגים הפלסטינים ובין ישראל ומהלכי ההסדרה בסוריה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שני) בירושלים עם עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון. בפגישה משתתפים גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. ביקורו בן שלושת הימים של בולטון בישראל נועד לפגישות עבודה לקידום תיאום מדיניות בין ישראל וארה"ב בנושאי איראן, סוריה, רצועת עזה ונושאים נוספים.

בפתח הפגישה ברך נתניהו את בולטון על בואו לירושלים והזכיר את החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בעיר כבירת ישראל ולהעביר אליה את השגרירות האמריקאית. ביחס לביקורו של בולטון אמר נתניהו כי הוא "מהווה הזדמנות" לחזק את הברית בין המדינות "ולתאם עוד יותר את המדיניות שלנו על איראן, סוריה, עזה ואתגרים רבים אחרים שעומדים בפני שתי מדינותינו באזור הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון (עמוס בן גרשןם/ לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון (עמוס בן גרשןם/ לע"מ)

על להחלטת הנשיא טראמפ לסגת מהסכם הגרעין אמר נתניהו כי "ההסכם הגרעיני לא חסם את דרכה של איראן לפצצה. הוא סלל את דרכה של איראן לארסנל גרעיני שלם. על ידי הסרת הסנקציות, ההסכם אפשר לאיראן להזרים מאות מיליארדי דולרים לכספות שלה, מה שרק תדלק את מכונת המלחמה של איראן בסוריה, לבנון, תימן ועוד".

עוד אמר נתניהו כי החלטתו של טראמפ "הייתה נקודה היסטורית גורלית" והביע תמיכה בהחלטה לחדש את הסנקציות הכלכליות על איראן וקרא למעצמות נוספות להצטרף למהלך. "ישראל תומכת בנחישותו של ממשל טראמפ להטיל שוב סנקציות קשות על איראן ועל אלה שעושים עמה עסקים. אני יודע שכל שכנינו הערבים שותפים להשקפה זו או כמעט כולם באזור הזה, ובכנות אני מאמין שכל המדינות שדואגות לשלום וביטחון במזרח התיכון צריכות ללכת בעקבות אמריקה ולהגביר את הלחץ על איראן, כיוון שככל שהלחץ עליה יגבר, גדל גם הסיכוי שהמשטר האיראני יפסיק את התוקפנות שלו. כולם צריכים לקחת חלק במאמץ הזה". נתניהו הדגיש כי התנגדותה של ישראל היא למשטר האייטולות האיראני ולא נגד העם האיראני.

נתניהו גם הודה לממשל האמריקאי על העמידה לצידה של ישראל בפורומים בינלאומיים ונושאים בינלאומיים ועל הסיוע הביטחוני האמריקאי "לשימור היתרון הצבאי האיכותי של ישראל שמאפשר לנו להגן על עצמנו בעצמנו נגד כל איום".

היועץ לביטחון לאומי בולטון אמר בפתח הפגישה כי זהו כבוד להיות בירושלים בירת ישראל. בהמשך לדברי נתניהו על נושאי השיחה אמר בולטון כי "הניתוח שלך בנושאים, איתם עלינו להתמודד מידית, אלו הם שאלות בעלות החשיבות הגבוהה ביותר לארה"ב" והוסיף, "לאיראן אסור להשיג יכולות יצור של נשק גרעיני. לכן הנשיא טראמפ נסוג מהסכם הגרעין האיראני והחזיר את הסנקציות הכלכליות. לכן עבדנו עם חברותינו באירופה לנסות ולשכנע בצורך לקחת צעדים קשים יותר נגד תכניות הגרעין והטילים האיראנים. אנו ממשיכים לדאוג מתפקידה של איראן כשחקן מרכזי במימון טרור בינלאומי וזו הסיבה מדוע אנו מודאגים מהפעילות הלוחמנית בעיראק, בסוריה, עם חיזבאללה בלבנון ובתימן. כל האיומים באזור הם גם איומים גלובליים בגלל הסיכון של טרור בינלאומי וביחוד הסיכוי שטרוריסטים ישתמשו בנשק להשמדה המונית".

ביחס ליחסי ישראל-ארה"ב ופגישות העבודה אמר בולטון, "אני חושב שהברית בין ארה"ב לישראל והעם האמריקאי והעם הישראלי מעולם לא הייתה חזקה יותר. הנשיא טראמפ עשה מזה אבן פינה למדיניות החוץ כפי שאתה עשית את זה כראש ממשלה. זה מאוד מסייע לארה"ב וזו הזדמנות להיפגש איתכם לשיחות מורחבות איתך ועם יועציך הבכירים".

בולטון מבקר בישראל כחלק ממסע שהוא עורך באזור, במסגרתו הוא צפוי להגיע לז'נבה על מנת לפגוש את מקביליו הרוסים בהמשך לפגישת הפסגה בין טראמפ ובין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחודש שעבר, כאשר גם בשיחות אלה הוא אמור לדון בין היתר במצב בסוריה. בנוסף לכך, בולטון צפוי לבקר גם באוקראינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!