דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מכתב גלוי אל ראשי קשת והרשות השנייה בדרישה לפיטורי אייל ברקוביץ'

נכבדי

אין זה הזמן להתמהמה ולהתחמק. החלטת שידורי קשת "נשהה את התכנית ליום שני ונערוך בדיקת נהלים" היא צעד קטן מאוד המעורר חששות מהטעמים הבאים.
א. נעשה כאן מעשה שאין לו שום דרך אלא לפטר את אייל ברקוביץ' לאלתר על התרת דמם של חברי הכנסת הערבים.
ב. מין הראוי ללמוד מרשת CNN. שדר ה-CNN הפופולרי ריק סאנצ'ז פוטר מהסיבה שהתבטא באנטישמיות- לעין ערוך פחות זוועתית מאייל ברקוביץ' כלפי הח"כים הערבים. לעומת ברקוביץ' התבטאויותיו של סאנצ'ז היו כנביחת פודל ואף על פי פוטר ללא היסוס המנחה האמריקאי כיוון דיבר על שליטת היהודים בתקשורת.
ג. כל צעד אחר מעבר לפיטורי אייל שהסית והתיר את דמם של חברי כנסת ערבים אינו יכול להיות קביל. יש לזכור שגם שדורי קשת בעצמם היגדרו את מעשיו כסוטים מעבר ל"חופש הביטוי". המשמעות שיש כאן הסתה, בנוסח ההסתות על ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, אלא שהוא מכוון כלפי ערבים תושבי מדינת ישראל. ביטויי ברקוביץ': "מחבלים שיושבים בכנסת" "מרגלים" "שונאי ישראל" "סוסים טרויאנים" היא קו אדום פרשת מים בתולדות השידור הישראלי וכל צעד שישאיר אותו בתפקידו יהוו עידוד למסיתים אחרים ללכת בעקבותיו בבחינת "אם הוא אמר את הדברים שבגדר פלילים ולא נעשה לו דבר לשוננו ומעשינו מותרות."
ד. ברקוביץ' אינו חבר כנסת שיש לו חסינות.
ה. אמרתו המגוחכת של ברקוביץ' מאתמול "לא התכוונתי לפגוע בהם" היא בבחינת חטא על פשע, שקר גס. כי הרי אם "לא התכוון לפגוע בהם" הרי שמן הראוי לשלוח אותו לאבחון פסיכיאטרי שיקבע חד משמעית, האם מדובר, עקב התנהגותו בצירוף הכחשתו הנלעגת, באדם שלא מסוגל לשלוט בדבריו ולשפוט אותם, האם לא מדובר באדם מועד המסוכן לציבור הערבי ובכלל, העלול לחזור על מעשיו "שור מועד" שעל פי דין בעליו נושא באחריותו, והאחראי כאן הם מנכ"ל קשת מר אבי ניר וראשי הרשות השנייה.
ו. כמי שהתנסה ברותחין, יודע היטב מנכ"ל קשת מר אבי ניר, כמי שגופו ונפשו נחבלו בעבר על ידי המנחה הפופולרי ביותר של עם ישראל ושידורי קשת דודו טופז, שמניסיון אישי רע ומר חייב הוא שלא לתת להמשיך ולתת במה למי שהפך את דמם של ערביי ישראל להפקר- בבחינת "החסר משוגעים אנוכי?", מניסיונו. ועל אחת כמה וכמה מן הראוי הוא לפטר לאלתר את אייל ברקוביץ'. כל פעולה אחרת חוץ מפיטורין היא בבחינת עידוד האיש להמשיך בדרכו בביזוי עם ישראל ואזרחיה הערבים.
ז. בהנחה שזוהי תכנית מוקלטת, חשוב ביותר לבחון את החלטת העורכים של התכנית שהם ברי דעת ואנשים משכילים ואינם יכולים להתחמק מאחריותם. תקנו אותי אם אני טועה או שזה דמיוני הפרוע, של אדם שיש לו ניסיון רב שנים בבימוי קולנוע וטלוויזיה : האם ישבו חבורת העורכים ולאחר הקלטת התוכנית מראש, שפשפו ידיהם בהנאה, ואמרו: "יש לנו אחלה תכנית." כבר ראיתי דברים כאלה בטלוויזיה לצערי הרב.
אני קורא לרשות השנייה לבחון את תפקודם ואחריותם של העורכים בנידון.
ח. ולמה מקנן בי חשד? כי אך לפני מספר ימים נדונה האפשרות לקנוס בעשרות אלפי שקלים את רדיו תל אביב, ע"י הרשות השנייה, בגין התנהגותה החרגנית והפוגענית של אופירה אסייג שדרנית ברדיו שותפתו של אייל ברקוביץ' לתכנית בקשת.
ודוק, האם התנהגותה של שותפתו של אייל ברקוביץ' אופירה אסייג ש"דחפה" אותו להתבטאות הנלוזה בהכירה את נפשו של ברקוביץ' הידוע בכינויו "הילד"? ואם מדובר בצעצוע של אופירה אסייג בדמותו של אייל ברקוביץ' האם ראוי שגוף ציבורי שקיבל רישיון שידור ממועצה ציבורית (הרשות השנייה) כלומר מהציבור לא יסיק מסקנות גורפות.
אנו אזרחי ישראל חרדים ומודאגים, שחתמנו על הכרוז "יפוטר לאלתר אייל ברקוביץ'" מתוך דאגה לעתיד השידור בישראל ולעתיד החברה בישראל, מצפים למעשיכם.
לכם יש אחריות גדולה לשיח הציבורי ומכאן לגורלה של המדינה.
בכבוד רב

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!