דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אלימות אוהדים / אוהדי ה"אולטראס" של קבוצת לאציו האיטלקית הכריזו: אין כניסה לנשים

בפלייר שחילקו האוהדים נכתב כי עשר השורות הראשונות באצטדיון הן מקום קדוש ואין כניסה אליהן לנשים | קרולינה מוראצ'ה, שחקנית הכדורגל הגדולה בתולדות איטליה, אמרה כי "סקסיזם הוא גם כן אלימות" וקראה להרחיק את מפיצי המכתב מהמגרשים

יציע אוהדי לאציו בימים יפים יותר (AP Photo/Riccardo De Luca)
יציע אוהדי לאציו בימים יפים יותר (AP Photo/Riccardo De Luca)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת לאציו האיטלקית ידועה באוהדים האלימים, גזענים ואנטישמיים שלה. השבוע החליטו אוהדי האולטראס של לאציו לעבור קו אדום נוסף בכדורגל, כשדרשו שנשים לא יורשו לשבת בעשר השורות הראשונות של יציע העידוד בו יושבים בדרך כלל האוהדים השרופים של המועדון.

הסערה החדשה התחוללה בשבת במהלך מחזור הפתיחה של הליגה האיטלקית. במשחק הראשון העונה הפסידה לאציו במגרשה הביתי, ה"סטאדיו אולימפיקו", לקבוצת נאפולי החזקה. לפני פתיחת המשחק החלו אוהדי הקבוצה לחלק עלון מודפס בו דורשים האוהדים הגברים שנשים בכל הגילאים יחדלו מלשבת ב-10 השורות הראשונות של היציעים בהם הם יושבים ואותם הם מכנים "המקום הקדוש".

https://twitter.com/GeoReligiao/status/1031740714860797952

"ה'קורבה נורד' מייצג עבורנו מקום קדוש, סביבה עם קוד לא כתוב שצריך לכבד", קרא העלון. "השורות הראשונות, כמו תמיד, הן השוחות שלנו. בשוחות האלה אנחנו לא מאפשרים כניסה לנשים ובנות זוג. אנחנו מזמינים אותן להתמקם מהשורה העשירית והלאה. מי שבוחר את האצטדיון כחלופה ליום חסר דאגה ורומנטיקה בווילה בורגזה (אחוזת גנים ומוזיאון ברומא – ל.ב), צריך ללכת לאזורים אחרים".

המכתב חתום על-ידי אחד ממנהיגי האולטראס ועורר המון הדים בסביבת הקבוצה והאוהדים השפויים שלה. אוהדות הקבוצה זועמות על הפלייר שחולק וציטטו באתר הכדורגל האיטלקי calcioweb.eu "לקורבה נורד היה 'תפקיד קדוש'. אנחנו מרחיקות את עצמנו מאוהדי לאציו שהתנהגותם הבלתי הולמת מפחיתה את הערך של נורד ואנחנו מרחיקות את עצמנו מאלה שמחוותיהם ומילותיהם מלמדות אותנו שהם ששכחו שהם הגיעו לעולם אחרי שאישה ילדה אותם".

קרולינה מוראצ'ה, שחקנית הכדורגל הגדולה בתולדות איטליה ומאמנת הקבוצה החדשה והמרתקת של מילאן נשים שהוקמה השנה בליגת העל לנשים, הגיבה בתקשורת האיטלקית לפלייר של אוהדי לאציו ואמרה כי "סקסיזם הוא גם כן אלימות, אלו החתומים על המכתב ורוצים להרחיק את הנשים מעשר השורות הראשונות, צריכים להיות מורחקים מהמגרשים".

עוד הוסיפה כי כשרואים ברשתות החברתיות את התגובות הקשות המעודדות את האוהדים הקיצוניים של לאציו היא מבינה שלאוהדים אין שום כבוד לנשים ספורטאיות, לנשים שאוהבות כדורגל ולתשוקה שמניעה אותן. "עולם הכדורגל חייב לעזור להתגבר על כל צורות האפליה, לא להחריף אותן, כפי שקורה לעתים קרובות מדי. אני תמיד נלחמת כדי להבטיח שהאצטדיונים יהיו מכניסי אורחים ונעימים לכולם".

דובר לאציו, ארטורו דיאקונאל, התייחס בתקשורת האיטלקית לפלייר מעורר המחלוקת ואמר כי הקבוצה נגד כל סוג של אפליה. "לא ידענו שום דבר על זה, זאת הייתה יוזמה עצמאית של כמה מאוהדי ה'קורבה נורד'. יש מספר עצום של אוהדי לאציו, בעוד שזו יוזמה של אוהדים מעטים, אנחנו לא תמיד יכולים להתערב כדי למנוע פעולות של אפליה פוליטיות כמו זאת". במשפטים פשוטים אלו מדגיש דיאקונאל את חוסר הרצון של מנהלי הקבוצה להתערב בדברים הבעייתים שקומץ אוהדיה עושים וימשיכו לעשות עם הפחד לפעול מולם ימשך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!